Jump to content

Korte levensduur van de uitlaat.

Bemio

Recommended Posts

Bij controle bleek het flexibele deel van de uitlaat (direct na de katalysator) lek te zijn.

Ik vind het wel erg snel voor een auto met nog geen 49K op de teller.

Volgens de garage is het te wijten aan het kantelen van het motorblok mede veroorzaakt door het ISG (dus veelvuldig starten).

Heeft iemand ook deze ervaring?

Afgelopen week eindelijk de stootlijsten op de Cee'd kunnen plakken.

lijsten_kia_ceed.jpg

Ze worden met mallen geleverd zodat ze precies op de juiste plaats geplakt kunnen worden.

@Bemio,

Als straks die mallen eraf zijn dan staat het niet meer zo mal :smartass:

Nee serieus staat mooi en je bent toch wat beter beschermd

tegen sommige hufters die hun auto-deur open zwaaien met

als gevolg een deuk in jouw auto.

Grtz.

Specialmade

Nee serieus staat mooi en je bent toch wat beter beschermd

tegen sommige hufters die hun auto-deur open zwaaien met

als gevolg een deuk in jouw auto.

Zitten ze volgens mij veel te laag voor.

Kun je beter parkeren ala Remko

#9 en dan 2e foto

Uitlaat doorgerot ?

Dat kan, is een kwestie van condens wat blijft staan bij onvoldoende verhitting

(korte ritten)

Waarom zou ik moeten boeten voor de lompigheid van anderen? ;)

Niet !

Maar..

je moest eens weten.

Ik woon aan het eind van een "doodlopende" straat.

Deze straat komt uit op een autovrij plein (sinds 1994)

Daar hebben ALLE kinderen uit de buurt leren lopen, fietsen, skaten etc.

Totdat er een hoog opgeleid stel kwam wonen.

3 prachtige dochtertjes, paps is echter niet van zijn netwerk af te trekken en laat zijn

drie schatjes met hun loopfietsjes en ander ongein gewoon in het straatje spelen. (laptop op plein heeft geen bereik)

Na laatst een streep over 2 deuren te hebben moeten wegpoetsen was ik het beu en

heb de man uitgelegd hoe ik er over dacht.

Je had het verbaasde gezicht moeten zien..ZIJN kinderen zoiets doen ??

Neu……

Of ik mijn eventuele toekomstige schade bij hem zou kunnen declareren, daar werd gewoon overheen geluld.

Dat het gezin Duits is helpt buum in die zin dat hij de "verstehe nicht" kaart snel kan trekken.

Mensen leven steeds meer in hun eigen universum en jij en ik kunnen doodvallen.

(man waar heb je het nou over, een auto…….dat werk)

grrrrrrr.

Oja het ging hier over een uitlaat........ :rolleyes:

Klopt :D

Maar ik begrijp je gevoel na het zien van die streep

Gelukkig dat je ze kon wegpoetsen

Blutsen daarentegen...

Daarom, 2 plaatsen, want ik kan niet parkeren :lol:

Maar goed, back OT.

Indien het is zoals bigwade zegt, dat het condensatie is, kan je misschien een klein gaatje maken en behandelen tegen vocht en roest.

Op die manier kan het water weglopen.

• 5 weeks later...

Kreeg vandaag de prijs van een flexibel deel van de uitlaat; EUR. 321,- excl. BTW en montage.

Ik overweeg nu een standaard flexibel deel er tussen te laten lassen, dat kost ongeveer EUR. 50,- en daar komt dan het een en ander aan arbeidsloon bij.

Hoe staat het eigenlijk met de prijzen van KIA onderdelen, wat is jullie ervaring daarmee?

Ik heb er geen aandacht aan geschonken toen we de Cee'd wilden aanschaffen.

• Little Exhaust Systems!
  • Laatste Nieuws
  • Kleppen Systeem
  • Flexibele stukken

Flexibel stuk kapot? Wij hebben de oplossing!

Het flexibele stuk van de uitlaat gaat na een bepaalde tijd kapot vanwege de druk van de motor.

Het grote nadeel is dat het aan een pijp vast zit die naar het spruitstuk loopt en ook naar de katalysator. De katalysator zit er in de meeste gevallen aan vast. Deze stukken kosten vaak niet minder dan 700 tot 1500 euro! En zijn niet los leverbaar. Wij kunnen het flexibele stuk vervangen ZONDER het gehele deel te vervangen. Dit bespaart u ruim 75% van de kosten!

Heb ik ook pas meegemaakt , vorige maand tijdens vakantie is in Limburg kwam er tijdens optrekken en flink geven een bizar geluid onder mn Magentis vandaan . Bij normaal rijden nergens last van , aleen dus wanneer het motorblok kantelde . We moesten nog verder en dus op zoek gegaan naar een garage en uiteindelijk terecht gekomen bij garagebedrijf Wiertz in Schin op Geul .Ze gingen er gelijk naar kijken en het bleek dat flexibele deel van de uitlaat aan de binnenkant kapot was gegaan , aan de buitenkant was niks te zien . Ik kon er gewoon mee doorrijden maar een dag laat later toch maar terug gegaan en mn autootje daar toen 's avonds achtergelaten voor reparatie .

Superservice , de volgende dag was de auto al klaar .De uitlaat is gedemonteerd en het flexibele deel is vervangen door een universeel deel wat op maat is gemaakt en er tussen is gelast . Is een hoop werk geweest maar de prijs viel mij mee . 211 euro incl btw . Ik had het er zelf niet voor kunnen doen . Nog lang met de eigenaar gepraat , toffe vent was vroeger Kia dealer geweest .

• Like 3

• Little Exhaust Systems!
  • Laatste Nieuws
  • Kleppen Systeem
  • Flexibele stukken

Flexibel stuk kapot? Wij hebben de oplossing!

Het flexibele stuk van de uitlaat gaat na een bepaalde tijd kapot vanwege de druk van de motor.

Het grote nadeel is dat het aan een pijp vast zit die naar het spruitstuk loopt en ook naar de katalysator. De katalysator zit er in de meeste gevallen aan vast. Deze stukken kosten vaak niet minder dan 700 tot 1500 euro! En zijn niet los leverbaar. Wij kunnen het flexibele stuk vervangen ZONDER het gehele deel te vervangen. Dit bespaart u ruim 75% van de kosten!

Het mooie van het systeem van Kia is dat het flexibele deel verwisselbaar is. Het zit met flenzen vast tussen zowel het uitlaatspruitstuk als de katalysator.

Is het niet mogelijk om de flenzen van het versleten deel over te zetten naar het universele flexibele deel en het er vervolgens weer tussen te zetten?

Ik heb geen idee wat dat kost aan arbeidsloon maar vast niet zoveel als een compleet origineel deel van Kia.

ik zou zeggen bel ze eens wie niet vraagt weet het ook niet

bij mij hebben ze me hele uitlaat demper verwijdert en aangepast en ze waren met 11/2 a 2 uur klaar

die mensen weten echt wel wat ze doen en geven een uitstekende service

en vragen staat vrij

• 2 weeks later...

Een goede dag,

Na 2 jaar was de pakking van het flexibele deel al lek.

Na 65.000 km was de pakking weer kapot er wat het flexibele deel lek.

Dit is geheel vervangen door de Dealer op kosten van KIA.

Zo zou het ook moeten. Dit is geen slijtage onderhevig deel.

Gr. Gerard

Afgelopen zaterag de auto weer op de brug gehad en bekeken of we een universeel deel kunnen gebruiken. Helaas, de pijp is te kort en er zit een ophangpunt vlak bij een van de aansluitingen aan de flens. Dat wordt dus een origineel flexibel deel.

De tip van Gerard1 lijkt me een hele goede (thanx!), ik ga zeker even met de dealer om tafel zitten

Donderdag krijgen we een nieuw flexibel deel in de uitlaat. Kia verleent er dus gewoon garantie op.

De reklame van 7 jaar garantie lijken ze dus waar te maken. HULDE!

Scheelt ons EUR. 318,- excl. BTW en montage.

• Like 1

De nieuwe pijp zit er onder, onze Cee'd klinkt niet meer verkouden. :wink:

Tijdens het onderhoud kwam wat speling in de hulparm aan het licht, een nieuwe hulparm is onder garantie gemonteerd.

• Like 1