Jump to content

Zeer lage inruilwaarde? Overstap naar een ander merk of niet?

patten

Recommended Posts

Beste forummers,

Ik ben echt een beetje van mijn geloof gevallen toen ik de inruilwaarde van mijn auto hoorde....

Mijn eerste reactie was: "Prima, dan zijn we nu klaar", en ik was klaar om te vertrekken....

Het verhaal van de dealer is dat Kia "slecht/weinig" aan bonus weggeeft vanaf de distributeur. Het nieuwe model en nieuwe jaar komt eraan, dat scheelt ook weer een "paar duizend"....

Ik ga nu denk ik maar voor een ander merk, want deze belachelijke lage inruil vang ik overal wel.

Ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn....

Lijdend voorwerp: Kia Cee'd 1.4 (109PK uitvoering) ISG SportyWagon - uitvoering Fifteen met nog geen 50K op de teller. Opties: Cruisecontrol+trekhaak. Leeftijd: 13-06-09.

Gekocht voor: 19.176,-

Inruil na 3 jaar en 3 maanden: 8000....... met wat afronding op het eindbedrag: 8375....

/EDIT aanvulling: Wat wilde ik kopen: nieuwe Cee'd SW Plus Pack met trekhaak (dan 15500 erbij)

Wat moet je als autorijder nou met zoiets???? Alle beurten en andere (te) dure extra's netjes bij die dealer laten doen. Voelt echt als een trap na...

Ik weet serieus niet of ik nog wel een Kia wil rijden.....

kijk ook altijd voor je naar iets anders gaat kijken even bij bijvoorbeeld de ANWB op de site wat je wagen nog waard is

bij mij ging de dealer ook ver onder die prijs zitten

en als je dan niet beter weet dan krijg je dit soort dingen

en wat BW al zegt ga eens langs bij meerdere dealers dit soort dingen komt niet alleen bij kia voor helaas

zeker de eerste 3 jaar is de afschrijving enorm

Het is bekend dat de afschrijving de eerste jaren het hoogst is en dus moet je kiezen. Of een nieuwe (na uiteraard bij meerdere dealers een kijkje te hebben genomen) of deze auto verder rijden. De Cee'd is immers, zoals ik deze ervaar, een goede auto met ook een lange garantie.

Bevalt de auto je goed overweeg eventueel langer rijden dan serieus (kun je ondertussen doorsparen), succes met de keuze

Ik heb nog een offerte van een andere "echte merkdealer" van een paar maand oud, en die bood nagenoeg 10K met gladde voorbanden. Zelfs voor dit argument/feit lijkt men ongevoelig. Ik denk dat ik anders nog maar een tijdje in mijn ouwe trouwe Kia blijf rijden... Kijken we over een jaartje anders wel weer verder... En ja, ik had wel wat waardebepalers gedaan. Maar 8K is gewoon beneden alle peil, en uiteraard heel veel lager dan verwacht. In elk geval bedankt voor de reacties zover. Deze week zal ik nog wat touwtrekken met de dealer, en aan het eind van de week hak ik de knoop door. To be continued...

Guest Jeroen66475

Inruilen is een service van een dealer en geen verplichting. Iedere dealer is vrij om te bieden wat hij wil. Is het bod echt heel erg laag dan heeft ie dus duidelijk geen belang bij de in te ruilen auto. Misschien heeft ie een paar gelijksoortige auto's al (voor langere tijd) staan. Bij een andere dealer kun je meer geluk hebben wanneer die wel belang bij die auto heeft. Ikzelf heb liever dat een dealer gewoon zegt dat ie er geen belang bij heeft, een heel laag bod voelt toch een beetje als een belediging...Maar gelukkig hebben we honderden dealers in Nederland en er bestaat ook nog zoiets als Internet, gewoon zelf je auto verkopen en dan een fikse korting bedingen bij de dealer omdat je niets inruilt :)

Mijn dealer gaf voor de pro cee'd eerst in november 2011 een dikke 9000€.

Toen zei de regering in België : We schaffen de ecopremie af. Dus kosten de wagen mij plots 3000 € meer en daarom afgehaakt voor de Rio die moment.

Met het autosalon een nieuwe poging gedaan.

Toen kreeg ik van de dealer nog steeds 9000€ maar ik dacht bij mezelf : Zullen we nog is een paar andere Kia dealers afgaan.

Daar kreeg ik plots nog maar 6000€ voor de wagen.

Als ze mij vroegen of ik hiermee akkoord ging zei ik dat ik elders op offerte 9000€ kreeg. Toen kwam de vraag : Is dat 9000€ bij levering?

Waarop ik moest zeggen : Dat weet ik niet. Hierop kwam als antword : Bij ons is 6000€ overnamepremie bij levering.

Dus ik terug naar de dealer waar ik de offerte van had en ik vroeg hen dus of die 9000€ bij levering was.

Hierop kwam het antwoord nee.

Als ik toen vroeg wat ga ik wel ging krijgen was het antwoord : 6700€ + extra overnamepremie van Kia B uit 500 € tesamen 7200€.

Toen ben ik nog een beetje beginnen onderhandelen en nog enkele prullen 'gratis' verkregen waardoor ik heb toegezegd op de offerte.

Men gedacht was : Hoe langer ik nog ga wachten met dit uit te stellen hoe minder ik krijg voor de pro cee'd van 4j.

wij gingen met onze vorige auto een seat altea xl in dec 2010 naar de seat dealer voor een nieuwe seat kijken ik kreeg toen 12500 terug dat vond ik te weinig wand hij was pas 2 jaar dus ik denk ik rij nog wel door

toen ben ik in juli 2011 bij de kia terecht gekomen dik een half jaar later en toen kreeg ik 13750 euro terug en de dealer wist dat er een wachttijd van een half jaar op de sportage zat dus ik kreeg 1250 meer terug en ik heb nog ruim een jaar in de seat gereden want de sportage werd pas in jan 2012 geleverd dus het zegt helemaal niks het is gewoon een kwestie van goed shoppen

gr patrick

• Like 3

Anwb koers lijst zegt helemaal niks. Voor mijn 10 jaar oude BMW 520 met precies een ton gereden full option zou ik toen volgens de koers lijst €8500 moeten krijgen. Ik kwam met moeite op een inruil bedrag van €2300 bij twee kia dealers terwijl de ANWB zelf maar €1650 ervoor wilde geven. Dus ze houden zichzelf niet eens aan hun lijsten.

Uiteindelijk heb ik de auto die er echt als nieuw uitzag voor €5000 particulier kunnen verkopen, waar na ik wel €2200 korting kreeg op de nieuwe rio. Dus je zou kunnen zeggen dat de BMW dan €7200 heeft opgebracht.

Ik ben voor de aanschaf van mijn Picanto bij 4 Kia-dealers geweest en die het meeste voor mijn oude Daihatsu bood, kreeg de deal. Daarna kreeg ik nog wel een telefoontje van mijn zwager (ook Kia-verkoper) dat hij hem voor dat geld ook wel kon leveren, maar dan had hij die prijs maar meteen moeten noemen, toen ik vroeg om een scherpe prijs.

• Like 1

Tja....inderdaad mosterd na de maaltijd. Ik vraag ook altijd om een finalebod.

Naderhand moeten ze van goede huize komen en een superaanbod doen, om alsnog de deal te mogen sluiten.

Het gaat trouwens op dit moment niet zo goed met de autoverkopen....afgelopen maand -15%!

Kia heeft er (nog) geen last van.

Ja, dat zit er bij mij ook nog aan te komen.... Dan wordt het inderdaad graag of niet / alles of niets. Inmiddels zijn we al weer een halve week verder en ben ik inmiddels (bijna+knipoog) expert op het vlak van inruil en waardes.... Ik voel (weet) dat er nog iemand contact met me op gaat nemen :wink:

Nogmaals ik was letterlijk flabbergasted door het lage bod. Dan begin je al niet lekker....

Tja....inderdaad mosterd na de maaltijd. Ik vraag ook altijd om een finalebod.

Naderhand moeten ze van goede huize komen en een superaanbod doen, om alsnog de deal te mogen sluiten.

Het gaat trouwens op dit moment niet zo goed met de autoverkopen....afgelopen maand -15%!

Kia heeft er (nog) geen last van.

• 2 weeks later...

Het eindbod... was een paar honderd erbij. Het verschil leek "groot" doordat er weer zaken op de offerte stonden die niet op de 1e offerte stonden....

Dit was een z.g. offer you can' t refuse.... Dus maar even uitgelegd dat alles geheel verkeerd is begonnen, en dat ik nu aan het winkelen ben geslagen. En ik ben nog niet uitgewinkeld. En en moet eerlijk toegeven dat ik niet denk dat de volgende wagen nog een Kia zal zijn...

• 4 weeks later...

Hoi.

Ik heb in augustus een Cee'd van oktober 2008 gekocht.

Nieuwprijs met alles erop en eraan was bijna 28.000,- ik heb hem voor ongeveer 11.000 uit Duitsland gehaald (inclusief BPM dus) (26000 op de teller). Eerste 3 a 4 jaar schrijven de meeste nieuwe auto's nou eenmaal heel veel af.

Ik hoop in deze nog een aantal jaar heerlijk te mogen rijden en dan zien we wel wat we ervoor terug krijgen...

Haralito

Alles kwam ineens in een stroomversnelling... De latere inruil nader onderzocht, doorgesproken, aantal aanpassingen gedaan en een deal gesloten. Model en uitvoering stonden toevallig al in bestelling... Heb alleen van kleur gewisseld. Volgende week kan ik mijn nieuwe sportswagon halen! Dus toch weer Kia :-)

• Like 3