blackviper Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Dan toch een steile helling opzoeken die ECHT super steil is. Of een keer flink remmen... 80 - 0 met volle kracht het rempendaal intrappen. dan moet er iemand achter de auto kijken of de remlichten wat raars gaan doen en zou je misschien zelf ook in de auto de alarmlichten aan moeten zien gaan maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker. gister heb ik even een kleine test gedaan van 50-0 maar toen gebeurde er in de auto niks. Dat anti slip gebeuren is denk ik te lastig om te testen en als je het test naar mijn idee ook heel lastig om te voelen of het nou wel of niet werkt. Speciaal voor jou ook hier nog maar een keer Knipperende alarmlichten gaat over de ceed! In de rio handleiding staat: ESS: Noodstopsignaal(indien van toepassing) Het ESS-systeem waarschuwt achteropkomende bestuurders door het remlicht te laten knipperen wanneer de auto plotseling tot stilstand komt of het ABS wordt geactiveerd. (Het systeem wordt geactiveerd wanneer de rijsnelheid hoger dan 55 km/h is en de auto ten minste 7 m/s² decelereert of het ABS wordt geactiveerd wanneer de auto een noodstop maakt.) Het remlicht dooft weer wanneer de rijsnelheid lager is dan 40 km/h en het ABS wordt gedeactiveerd of de auto niet meer sterk afremt. Helaas kunnen we het binnen dus zelf niet zien.
Gast Warmentuuter Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Bij mij werkt dat bij een verkeersdrempel niet, tot nu toe nog niet werkend gekregen vandaag haha, morgen weer proberen Komt allemaal vast wel goed! Je moet toch echt een helling hebben van vijf procent. Ook met een Venga. Bij mij werkt het echt niet op een drempel of voor de spoorwegovergang. Dat op een midweek in de eifel (duitsland) waren heb je wel deze hellingen en werkt het perfect in beide richtingen. Dus helling af en helling op.
Presiozo Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 haha damn, toch verkeerd dan.. had vandaag een berg stenen in de kofferbak liggen dus dat remmen heb ik maar niet getest. ga het zeker heel binnenkort weer doen.
Kiddy Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 Volgens mij is bij mijn Rio (1 juni 2012) het VSM pakket ook niet aanwezig. Heb al een paar keer een redelijk steile helling geprobeerd, rolt gewoon achteruit, en gisteren in het donker hard (echt hard) geremd vanuit een snelheid van 80 km p/u en niks gezien van knipperlichten ofzo. Dus......???
Baggio Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de dealer om te laten controleren of het VSM pakket gemonteerd is. Volgende week donderdag weet ik meer, ben benieuwd.
blackviper Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 Volgens mij is bij mijn Rio (1 juni 2012) het VSM pakket ook niet aanwezig. Heb al een paar keer een redelijk steile helling geprobeerd, rolt gewoon achteruit, en gisteren in het donker hard (echt hard) geremd vanuit een snelheid van 80 km p/u en niks gezien van knipperlichten ofzo. Dus......??? Dus ga je nooit iets van je knipperlichten zien.. want deze gaan niet knipperen bij een noodstop. Helling is vanaf 7%. Testen die je kan doen: - Noodstop waarbij ABS inschakeld iemand laten kijken achter je auto of je remlichten knipperen. - Helling groter dan 7% opzoeken (succes) - met nat weer slalom op redelijk glad wegdek. pas op dat je je de controle niet verliest (esp lamp moet gaan branden) of als je het durft veel te hard door de bocht, wederom let op controle. Laatste iets veiligere methode: met spinnende banden wegrijden ook dan gaat soms het esp lampje branden. Van het laatste punt ben ik niet zo zeker mbt vsm, iemand hier zei al dat hij het pakket niet had maar dat het lampje van de esp wel functioneerde.. In mijn geval heb ik ESP wel zien branden andere twee opties moet ik nog even testen.
Alessandro Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 - Helling groter dan 7% opzoeken (succes) gevonden
Venga1 Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de dealer om te laten controleren of het VSM pakket gemonteerd is. Volgende week donderdag weet ik meer, ben benieuwd. Je kan ook met je nummer bij het voornaam naar de dealer bellen. Daarmee kunnen ze het bekijken of het erin zit, dat kreeg ik tenminste vandaag te horen.
Smart Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Het zogenaamde VIN-nummer wordt bedoeld. Is het nummer op een plaatje onder bij de voorruit. Hier kun je 'm intoetsen en wat meer te weten komen over jouw auto!
blackviper Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Smart en waar zou ik hem dan moeten intoetsen bij jou link?
Remko .me Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Net bij de IKEA werkte het Ik heb officieel het VSM pakket 1
blackviper Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 welke ikea? als t in de buurt is ook ff testen
Remko .me Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Barendrecht, daar rij je in de parkeergarage naar boven en sta je stil dan blijft die vast staan.. (is in elke ikea parkeergarage met een bovenverdieping). Bij barendrecht hebben ze heerlijke koffie btw
Venga1 Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Barendrecht, daar rij je in de parkeergarage naar boven en sta je stil dan blijft die vast staan.. (is in elke ikea parkeergarage met een bovenverdieping). Gefeliciteerd het blijft vervelend wanneer het er niet op zou zitten
Mel_Rio Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 heb net geprobeerd bij de parkeergarage in de buurt. Hill start assist werkte gewoon! dus de vsm is wel bij mij gemonteerd?
Smart Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Smart en waar zou ik hem dan moeten intoetsen bij jou link? Sorry, niet getest! Had vamorgen weinig tijd om te proberen.
Specialmade Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 Bedoel je deze site voor het checken van het VIN nummer klik hier Misschien is deze (van KIA) beter Grtz. Specialmade
coolman_kk Geplaatst 28 September, 2012 Geplaatst 28 September, 2012 If anyone wants information on VIN I can give him. Like this:
karelesther Geplaatst 29 September, 2012 Geplaatst 29 September, 2012 Bedoel je deze site voor het checken van het VIN nummer klik hier Misschien is deze (van KIA) beter Grtz. Specialmade Bij mij pakt die hem helaas niet.
rightone Geplaatst 29 September, 2012 Geplaatst 29 September, 2012 Parkeergarage in Heerhugowaard geprobeerd en de hill-assist werkt prima...
Christianvtx Geplaatst 29 September, 2012 Geplaatst 29 September, 2012 Ook mijn hellingproef assistent is aan het staken , en zal maandag de dealer bezoeken voor een uitlezing .mocht dit echt ontbreken dan moet er een actie volgen . Ik verwacht van de dealer een passende oplossing en een eventuele omruil tegen zeer geringe vergoeding.
Delta Geplaatst 29 September, 2012 Geplaatst 29 September, 2012 Na al deze verhalen hier ook maar eens getest, gelukkig werkt hill assist prima. Geeft wel een beetje een bijluchtje...
Joseph Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 Hallo kia rijders,gisteren even naar sarturn geweest in winkel centrum The Wall , parkeren op dak , dus eventjes de hillstrt-ass uitgeprobeert . En het werkt perfect ,geen handrem hoeven te gebruiken. Wel even kijken of er geen auto achter je zit. Dus werkt het systeem ook in mijn auto , deze is van okt-2011 de eerste levering. grtjs
Aanbevolen Berichten