Jump to content

VSM pakket niet gemonteerd

Recommended Posts

Posted

Vandaag bericht gekregen van kia nederland na aanleiding van klacht van ons.

Onze klacht was dat de hill assist niet werkte en nu hebben we vandaag bericht

gekregen dat het gehele VSM pakket niet gemonteerd is en ook niet meer gemonteerd

kan worden.

Dit zijn in totaal 3 onderdelen die met veiligheid te maken hebben en onze keus was mede hierop gebaseerd.

Zijn er meer mensen met deze klacht en hoe nu verder?

Posted

Dat wat Bigwade zegt. Je hebt een product gekocht dat niet aan de eisen in de folder voldoet. Je hebt een product gekocht dat op bepaalde vlakken niet functioneerd en dus ook nooit en te nimmer zal functioneren. Inruilen, geld terug vragen en je niet te makkelijk laten wegschuiven. Bel Kia Nederland, zoek contact met importeur en stop er (helaas) genoeg energie in!

Heel veel sterkte en hopelijk houd je ons hier enigszins op de hoogte :)

• Like 1
Posted

Dit zijn in totaal 3 onderdelen die met veiligheid te maken hebben en onze keus was mede hierop gebaseerd.

Ik begrijp heel goed dat je extra veiligheid (het VSM pakket) een onderdeel is geweest in je beslissing.

Ik denk dat enige nuance toch wel op zijn plaats is.

Het VSM-pakket behelst: Hill assist- emergency stop signal en additional vehicle stability managment

- Hill assist is een aardig hulpmiddel. Wij hebben jaren zonder gedaan. (handrem gebruikt)

- Emergency stop signal: verhoogt de veiligheid weliswaar maar met gebruik van je alamlichten bereik je hetzelfde.

(doen wij al jaren, voordat dit systeem op de markt was) Nu nog steeds trouwens bij nadering van een file.

Tot slot de vehicle stability managment: Dit systeem is inderdaad een extra veiligheid, en draagt zeker bij tot een

veiliger rijgedrag van de auto.

Ik denk wel dat of de dealer of KIA Nederland hier een redelijke vergoeding tegenover dient te stellen, tenzij je

zelf de beslissing neemt/hebt genomen dat je absoluut niet zonder deze extra voorzieningen wilt rijden.

Suc6 met je te nemen beslissing.

Grtz.

Specialmade

Posted

Dit zal ook wel flinke invloed hebben op de restwaarde neem ik aan. Zal als ik jouw was een nieuwe/andere auto eisen.

Posted

Ga in gesprek met je dealer en kijk wat ze willen doen. Het zou in theorie misschien nog zo kunnen zijn dat de auto nu niet meer voldoet aan de type goedkeuring. Bij een schadevergoeding zou ik wel altijd laten opnemen dat ze alsnog verantwoordelijk zijn voor extra schade die hier uit voortvloeit, zoals bijvoorbeeld bovengeschetste situatie. Persoonlijk zou ik kijken of je in aanmerking kan komen voor een nieuwe auto, liefst zonder bijbetaling. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik daar ook even informeren.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo

ik heb precies hetzelfde probleem. We missen ook het vsm pakket. Ook een klacht bij de kia dealer gemakt en vandaag een brief ontvangen dat ze naar een passende oplossing zoeken voor 25 september 2012.

Ik wilde deze functies erop hebben want wij zijn naar Italie geweest op vakantie en daar hadden we het echt nodig gehad. Ik baal er ook verschrikkelijk van.

Ik weet niet wat ik acceptabel moet vinden want je zit ook nog eens met je restwaarde die hierdoor zakt.

Hebben jullie al meer nieuws??

Posted

dit is echt bizar hoor, Misschien kan je er een nieuwe auto uit slepen ? maar dan moet je juridisch wel ff goed je best gaan doen. misschien dat er wel een regeltje is in consumentenrecht dat als het gekochte object niet voldoet aan de opgegeven specs dat je dan je geld terug kan krijgen m.a.w. een nieuwe auto.

Guest Warmentuuter
Posted

Wat en verhaal.........

Als je de folder doorleest hoort dit pakket op de auto zitten.

Dan hoeft niemand je uit te leggen waar de fout ligt.

Het punt is hoe lost men dit op.

Persoonlijk zou ik zeggen hier heb je de auto en ik zie deze terug met dit pakket er op.

Als dat niet lukt een andere auto. (tegen een zo laag mogelijke bijbetaling en het liefst niets)

Als het VSM pakket niet belangrijk vind een schadevergoeding.

En rijden er nog meer rond in Nederland?

Posted

ik heb de auto in maart gekregen. Het schijnt bij de eerste lichting bij een aantal verkeerd gegaan te zijn.

Het pakket kan er zo wie zo niet meer opgezet worden. En een nieuwe auto zal inderdaad een juridische procedure worden denk ik.

Maar ja ik heb er wel recht op.

Bedankt voor de link van de anwb. als ik het goed begrijp kan ik ook een verangende auto eisen met gelijkwaardige uitvoering, leeftijd en km stand. Ook iets om over na te denken.. maar ja dan ben je ws wel 2e eigenaar of je krijgt een showroommodel..

Aan de andere kant .. wat is een redelijke schadevergoeding??

Ik ga maar eens wachten waar ze mee komen. Ik zal dit gelijk posten zodra er nieuws is.

Iemand anders met hetzelfde probleem , wellicht al meer nieuws van kia?

Ik las via google dat er mensen in het buitenland waren met dit probleem en de een had een gratis beurt gekregen en de ander (dacht ik) 300 euro. Nou met beiden neem ik geen genoegen, dat weet ik wel

Guest Warmentuuter
Posted

@stekun, als je lid ben van de ANWB kan je gratis advies krijgen.

Dan weet je wat je rechten en je plichten zijn. (die weten wij niet)

Daarna wacht je het antwoord van Kia af.

Je kan dan het antwoord van Kia vergelijken met de jurist van de ANWB.

En misschien lost Kia NL het wel netjes op.

Die zullen ook wel een WTF moment hebben.

Posted

Ik heb de hillstart assist ook nog niet aan de praat gekregen, maar misschien doe ik iets verkeerd. Er zit wel een knopje voor de esp (met lampje) hoe kan ik controleren of VSM ingebouwd zit? zit er ergens een kastje bijvoorbeeld?

mijn auto is gekocht op 28-02-2012

alvast bedankt!

Posted

Ik heb de hillstart assist ook nog niet aan de praat gekregen, maar misschien doe ik iets verkeerd. Er zit wel een knopje voor de esp (met lampje) hoe kan ik controleren of VSM ingebouwd zit? zit er ergens een kastje bijvoorbeeld?

mijn auto is gekocht op 28-02-2012

alvast bedankt!

Nee zit geen knop of kastje op. Je moet alleen echt een behoorlijk steile helling pakken voordat de Hill Assist werkt

Posted

Nou ik kom net terug van de garage en bij mij auto ontbreekt ook het VSM pakket, ze hebben foto's van me kenteken, registratieplaatje en kilometerstand gemaakt en contact gehad met Kia Ned. en daar zou ik nog bericht van krijgen hoe ze dit oplossen. Nu zei ik dat het wel in de brochure vermeld staat dat het er op zit en kreeg als antwoord ( niet kwaad bedoeld door de garage ) dat er ook in de brochure staat ( kleine lettertjes ) dat ze er van kunnen afwijken.

P.S. ben er achter gekomen in de vakantie in de bergen waar ik het echt gemist heb.

Afleverdatum was 01-05-2012

Posted

Hallo

ik heb precies hetzelfde probleem. We missen ook het vsm pakket. Ook een klacht bij de kia dealer gemakt en vandaag een brief ontvangen dat ze naar een passende oplossing zoeken voor 25 september 2012.

Ik wilde deze functies erop hebben want wij zijn naar Italie geweest op vakantie en daar hadden we het echt nodig gehad. Ik baal er ook verschrikkelijk van.

Ik weet niet wat ik acceptabel moet vinden want je zit ook nog eens met je restwaarde die hierdoor zakt.

Hebben jullie al meer nieuws??

Newbie ik ( wij ) zijn benieuwd wat Kia er aan gaat doen.

Mvg. Karel

Posted

ik heb tot op heden nog niets gehoord van Kia. Ik geef ze tot donderdag en dan ga ik een behoorlijke klachtenbrief schrijven

en maar eens zeggen dat ik andere instanties zal inschakelen

jullie horen nog

iemand anders al nieuws?

Posted

lol serieus hoe komen jullie erachter of je VSM pakket heb?

Straks zijn we allemaal spreekwoordelijk gen....

Door uit te laten lezen bij de garage wat ik vandaag heb laten doen,conclusie geen VSM aanwezig.
Posted

Ik ben heel erg benieuwd waar KiaMNL mee komt.

Het is duidelijk dat de mensen die dat pakket niet hebben een verkeerd geleverde auto hebben (bestemd voor ander land misschien ?) als dat pakket

op die uitvoering hoort.

Verschuilen achter kleine lettertjes vanuit Kia is geen optie denk ik.

Ik hoop dat jullie ver weg kunnen blijven van Radar/Kassa/Advocaten en meer en het met KiaMNL op kunnen lossen.

Laat het weten.

Suc6!

Posted

Ik vind eigenlijk dat vanuit Kia NL hier actie op moet komen.

Er is blijkbaar iets fout en Kia NL moet niet afwachten maar zelf ergens mee komen, het zou ze erg sieren als ze dus de klanten zelf gaan benaderen, hoe vervelend ook maar je kunt het niet maken.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...