rick030 Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 Beste Mensen, Vorige week heb ik een xenonset gekocht voor mijn picanto. ( h7, 6000K ) Deze zal aankomende Zondag worden ingebouwd! (can't wait...) Meneer in de winkel vertelde mij dat h7 lampen een apperte lamp hebben om groot licht te voeren. Bij mij is dit niet het geval :S Mijn vraag is kan ik met deze xenonlampen ook groot licht voeren of niet? Zo niet? Heb ik dan een extra kabel nodig ofzo? Alvast bedankt! Quote
theomonika Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 Beste Mensen, Vorige week heb ik een xenonset gekocht voor mijn picanto. ( h7, 6000K ) Deze zal aankomende Zondag worden ingebouwd! (can't wait...) Meneer in de winkel vertelde mij dat h7 lampen een apperte lamp hebben om groot licht te voeren. Bij mij is dit niet het geval :S Mijn vraag is kan ik met deze xenonlampen ook groot licht voeren of niet? Zo niet? Heb ik dan een extra kabel nodig ofzo? Alvast bedankt! hoi hoi je moet even xtra40 aanschrijven theo is er niet bedankt alvast monika Quote
blackviper Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 aah dubbel.. sinds die upgrade gebeurt dat regelmatig.. en is t nog traag ook ;( Quote
kris88 Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 Groot licht is meestal h4 en dat is bij jou het geval neem ik aan. Met xenon noemen we die bi-xenon. Das een xenon lamp met groot licht. Je kunt met die set wel vooruit zonder problemen. Quote
xtra40 Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 als je koplampen hebt met ledjes dan heb je inderdaad een aparte lamp voor je groot licht en anders heb je h4 nodig dat is zo een lamp met 2 draadjes er in Quote
xtra40 Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 maak even een foto van je koplamp daar kan je het al aanzien Quote
rick030 Posted September 11, 2012 Author Posted September 11, 2012 Klopt helemaal, lampen met die mooie ledjes! Deze zijn H7 en hebben 2 pinnetjes. Echter vertelde de verkoper mij dat een h7 lamp een extra lamp heeft om het groot licht te voeren. Dit staat niet in de handleiding en zit volgens mij ook niet in de koplampunit. Nu vraag ik mezelf af of ik nog wel groot licht kan voeren met de xenonlampen aangezien deze ook een oplaadtijd hebben van ca. 3 sec Quote
Pici2011 Posted September 11, 2012 Posted September 11, 2012 Hoi allemaal, Ik heb inmiddels ook Xenon in laten bouwen in mijn Pici. Hij was oorspronkelijk voorzien van de projectie-koplampen met LED stadsverlichting, en daarin zaten H7 koplampen. De H7 Xenonlampen die er in zijn gezet zijn 'enkelvoudige' koplampen, dus inderdaad zonder extra lamp voor het groot licht. Bij H7 projectielampen wordt het groot licht nl. geactiveerd door een of ander klepje in het verlichtinghuis zelf open te zetten; er gebeurt dus in de lichtbron niets extra's. Groot licht bij H7 Xenon wordt dus niet geregeld dmv. een extra lamp, maar dat betreffende klepje. Werkt prima! De oplaadtijd van ca. 3 seconden speelt wel een rol als je overdag met alleen de LED verlichting aan rijdt, en dan een lichtsignaal wilt geven. Dat werkt volgens mij niet meer optimaal wegens die 3 seconden oplaadtijd. Quote
xtra40 Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Bedankt nu weten we het zeker Ik had al een vermoede dat dit zo werkte maar kon het niet vinden dat dit ook echt zo was Quote
rick030 Posted September 12, 2012 Author Posted September 12, 2012 Helemaal super! Bedankt voor je reactie! Quote
theomonika Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 nou dan komt het allemaal goed zondag Quote
Murcielaygo Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 Ik heb ook een Pica met LED-lampen, ben benieuwd naar foto's van de inbouw: waar laat je de ballast/starter? De aansluitingen voor de H7 zitten immers opgesloten in de lamp-unit en die heeft weer zijn eigen afwijkende, gecombineerde stekker naar de auto toe. Dat is wat mij er tot nu toe van heeft weerhouden dit te doen. Foto's van demontage van de voorbeumper (als dat nodig is ) ben ik ook benieuwd naar: ik moet mijn luchthoorn nog steeds inbouwen Quote
theomonika Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 je mag ook gewoon komen kijken hoor zondag Quote
xtra40 Posted September 12, 2012 Posted September 12, 2012 altijd gezelig ook voor de kijkers maar een bumper word niet gedemonteerd hoor aleen even de koplampen demonteeren en dan heb je lekker ruimte de balasten komen mooi onder de koplampen te hangen zullen zeker fotos maken van de inbouw ook voor de andere die dit zelf willen doen uiteraard 1 Quote
Murcielaygo Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Ik zou graag komen kijken, maar ben de komende zondagen verhinderd: familie- verplichtingen en ritten met mijn twee "oude" auto-clubs (DeLorean en Aygo/Citybug). Maar ik ga dit zeker in de gaten houden voor een toekomstige meeting. Quote
xtra40 Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Das jammer maar rij anders even met de hele stoet langs Het liefst met de De lorean ;-) Dat is een geweldig mooie wagen die je helaas niet veel meer ziet Quote
phoenix2149 Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Heeft Xenon altijd opstarttijd nodig? is wel onhandig, want in een donkere tunnel ben je al snel 100 meter verder voordat je optimaal licht heb, lijkt me niet acht prettig. Quote
kris88 Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 De mijne is rond 5 sec kwijt aan opstarten maar, je krijgt een bak licht voor terug. Quote
xtra40 Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Zo zwart wit is het nu ook niet je hebt wel meteen goed licht maar het duurt en seconde of 3 voor dat hij echt goed op sterkte is In de praktijk heb je daar niet zo veel last van Maar voor het seinen met groot licht is het niet echt geschikt daarom word het alleen op dimlicht gebruikt in de meeste gevalen Quote
Tzeunis Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Gewoon altijd aanzetten. Is ook minder voor de levensduur steeds aan/uit voor Xenon. Quote
MauS Posted October 5, 2012 Posted October 5, 2012 Heeft Xenon altijd opstarttijd nodig? is wel onhandig, want in een donkere tunnel ben je al snel 100 meter verder voordat je optimaal licht heb, lijkt me niet acht prettig. Ongeacht welke auto (origineel Audi) heeft het ook, letwel: de opstarttijd bij originele xenon is vaak wel íets sneller. maar in de praktijk heb je er geen last van. (met slecht weer: regen/mistig gewoon altijd xenon aan, mocht je moeten seinen) Gewoon altijd aanzetten. Is ook minder voor de levensduur steeds aan/uit voor Xenon. Maar dan zie je die mooie velle ledjes nooit meer branden Quote
nummer1dj Posted December 2, 2012 Posted December 2, 2012 is het niet wat om een how-to te maken door de gene die hier handig mee zijn. ik weet niet of er hier als een apparte topic voor is om how-to s' te plaatsen en te bekijken voor wie dat nodig hebben. ik heb het bij mn eigen passat gedaan en de peugeot die vervangen gaat worden door een picantotje. ik zou het wel willen over zetten in de picanto als ik zou weten waar ik zou moeten beginnen. de auto is helemaal nieuw als we hem krijgen en wil geen ondoordachte dingen doen voor een setje lampen. Quote
Smart Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 Even Googlen Kiaclub+xenonverlichting en je vind hier genoeg over de inbouw en met foto's. Quote
Recommended Posts