dikkeeric Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 lees anders dit even door http://winterbanden....0&max-results=6. is een interessante blog over winter en all season banden. tevens is de nieuwe ts 850 van continental winnaar van 2012 geworden. Quote
Smart Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 .....tevens is de nieuwe ts 850 van continental winnaar van 2012 geworden. Continental staat de afgelopen jaren hoog in de ranking, vandaar ook mijn keus voor deze banden. Hier staan de Continental winnaars. Waar heb jij de test gevonden? Mijn vrouw rijdt op de Continental TS800, ook een testwinaar en meest geschikt voor o.a. de Picanto. Quote
dikkeeric Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 volgens mij is de test alleen nog in het blad verschenen zie hier wat meer info over deze band. Quote
Smart Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 Altijd leuk zo'n bevestiging dat je het juiste merk banden hebt gekozen. Alhoewel de meest bekende merken ook gewoon goed uit de test komen Quote
dikkeeric Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 winterbandentest 2012/2013 voor de grotere maten:215/65/16 getest door GTU en ACE Quote
dikkeeric Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 anwb heeft zijn 2012 winterbandentest ook online: http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests,/winterbanden.html Quote
Smart Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 En weer een Continental winterband als beste uit de test......! Al drie jaar op rij geloof ik. Maar één troost.....de enkele volgers zijn niet heel veel slechter hoor. Zijn ook prima banden. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 Staar je niet blind op die testen, de maat banden die ze testen is het belangrijkste. Een andere maat kan zomaar een heel ander resultaat geven. Dus probeer een test te vinden met jou bandenmaat voor het beste resultaat. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 Even voorbeeldje, in 2010 is de vredestein snowtrack 3 testwinnaar: http://www.bandenpor...-wint-adac-test In dit overzichtje staat eigenlijk dat je ze beter niet kan kopen omdat het niet zo'n goede band is, befriedigend noemen ze dat dan, bij lange na geen testwinnaar http://i.imgur.com/bsNPH.jpg Ik neem die testen ook altijd maar een beetje met een korreltje zout. Quote
Smart Geplaatst 1 Oktober, 2012 Geplaatst 1 Oktober, 2012 Staar je niet blind op die testen, de maat banden die ze testen is het belangrijkste. Een andere maat kan zomaar een heel ander resultaat geven. Dus probeer een test te vinden met jou bandenmaat voor het beste resultaat. Ja, dat klopt ook. Ik zoek in testen ook altijd naar de dichstbijzijnde bandenmaat. Gelukkig worden tegenwoordig de meer gangbare (standaard) bandenmaten getest, zoals de maat 205/55/16. Quote
Ronnie Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Even voorbeeldje, in 2010 is de vredestein snowtrack 3 testwinnaar: http://www.bandenpor...-wint-adac-test In dit overzichtje staat eigenlijk dat je ze beter niet kan kopen omdat het niet zo'n goede band is, befriedigend noemen ze dat dan, bij lange na geen testwinnaar http://i.imgur.com/bsNPH.jpg Ik neem die testen ook altijd maar een beetje met een korreltje zout. Kocht in 2007 voor mijn toenmalige auto ook de Vredestein's omdat ze bij de Adac juist het beste op nat wegdek scoorden. Een situatie die nog altijd het meest voorkomt in de winter in ons land en wintersporten ga ik toch niet. Zo heeft iedereen zijn eigen beslissingscriteria en in al die testen houden ze ook allemaal net wat andere wegingsfactoren aan. Kon vorig jaar april nieuw setje Hyundai stalen wielen met Wintracs 4Xtreme redelijk goedkoop scoren via Marktplaats. Die dealer wilde van zijn voorraad af want seizoen was toch over. Mijn dealer kon voor de aflevering alleen nog aan Cooper's komen (had er nog nooit van gehoord, maar wel groot in USA) tegen 50% hogere prijs. Ben weer erg tevreden over de Vredestein. Uiteindelijk is de bestuurder het belangrijkst. Als deze zijn/haar rijgedrag m.b.t. afstand houden en snelheid niet aanpast helpen welk merk winterbanden dan ook niet meer. Sta jij stil en heb je nog zo'n gast in je kofferbak Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Ben blij positieve geluiden te horen over de Vredestein Wintrac4xtreme. Ik heb namelijk al twee keer Vredestein winterbanden op mijn vorige auto's gehad en was daarover erg tevreden. Vandaar weer mijn keuze voor Vredestein al kon ik Bridgestones voor hetzelfde geld krijgen (actie Profile). Ik heb bandenmaat 215x70x16 besteld met MAK velgen van het type Nova. Ik heb ze nog niet dus kan (nog) geen foto plaatsen. Wel een ongemonteerd plaatje. Quote
bigwade Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 @moderatoren: is het handig winterbanden topics te bundelen of prefereren jullie tig topics per model over het zelfde onderwerp ? zie Vandaag , 17:34 Quote
betominice Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Hoi Bigwade Ik ga hier vanavond eens op studeren bedankt voor de tip. Quote
MGA1600 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 In de onderhandelingen over de aanschaf van de auto heb ik ( onder andere) een paar originele 17-inch lichtmetalen Winterwielen met Yokohama winterbanden in het pretpakket betrokken .... Niet de allerbeste banden geloof ik nu als je het achteraf leest, maar ik moet het nog gaan ervaren. (Op onze Volvo hebben we 16 inch Vredestein wintrac3. Ik vind dat prima banden) Quote
Bandicur Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Ik heb zojuist voor een forumlid (Sportage 3) een setje stalen velgen met Nankang SW-7 geoffreerd voor maar 540 euro incl montage aan huis. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Ik heb zojuist voor een forumlid (Sportage 3) een setje stalen velgen met Hankook SW-5 geoffreerd voor maar 540 euro incl montage aan huis. Hankook sw-5?? Ik ken alleen Nangkang SW-5. Of heb ik het mis? Quote
Bandicur Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Gekkenhuis hier. Het is de Nankang SW-7. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Gekkenhuis hier. Het is de Nankang SW-7. :lol: Hahahaha, SW hadden we goed geraden. Overigens zijn die SW-5 en SW-7 prima banden, De 5 serie heb ik zelf mogen ervaren. Quote
Etiennep Geplaatst 26 Oktober, 2012 Geplaatst 26 Oktober, 2012 Hallo allemaal, Als Kia SP3 owner doet het me toch wat zeer dat jullie niet bij mij in de webshop komen kijken. Op aanvraag kan ik ook losse stalen velgen leveren. And guess what: Bandicur is 1 van mijn 400 montagepartners... Banden zijn vanaf 67 euro (215/65R16) en de velgen (alcar 8987) 65 euro p.s Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 215/70/16 is de juiste maat Quote
GeertV Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Hallo allemaal, Als Kia SP3 owner doet het me toch wat zeer dat jullie niet bij mij in de webshop komen kijken. Op aanvraag kan ik ook losse stalen velgen leveren. And guess what: Bandicur is 1 van mijn 400 montagepartners... Banden zijn vanaf 67 euro (215/65R16) en de velgen (alcar 8987) 65 euro p.s Worden deze ook geverd in België? En welke winterbanden worden er aangeraden voor op de standaard 17 inch velgen te laten zetten. grts Geert Quote
Smart Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Als Kia SP3 owner doet het me toch wat zeer dat jullie niet bij mij in de webshop komen kijken. Dat klinkt wel heel sneu Ettienne! Doe je ook nog iets speciaals voor de forumleden of is het dezelfde prijs die iedereen betaald? Er zijn bijvoorbeeld ook bedrijven die wat korting geven d.m.v. vermelding van een woord bij de bestelling. Deze bedrijven hebben, door zich hiermee te onderscheiden, vaak meer aanloop vanuit dit forum gekregen. Quote
Azzaro Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Worden deze ook geverd in België? En welke winterbanden worden er aangeraden voor op de standaard 17 inch velgen te laten zetten. grts Geert Op aanraden van diverse topics in allerhande KIA fora heb ik beslist om de Conti winter contact TS830P's er op te leggen, conti's zijn algemeen gekend als de besten onder de de winterbanden en een iets smallere band is ook altijd beter onder winterse omstandigheden, liggen er nu enkele dagen op en mijn Sportage loopt enorm soepel en zacht en de banden geven geen abnormale afrolgeluiden af, echt winterse omstandigheden wacht ik nog af maar ben er redelijk gerust in... Op de foto zie je de maat... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.