Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mag ik even zeggen dat ik diep respect heb voor je doorzettings vermogen..

Dank, maar hij rijdt nog niet he ;)

Het is ook vooral een interessant leerproces, als dit gelukt is dan moeten alle andere kleinigheden ook wel gaan.

het meest zie ik op tegen de eerste rit, roken als een dolle in ons nauwe binnenstraatje.

Mogelijk dat ik m maar naar buiten duw en dan even stationair laat lopen op de hoek van de straat om alles op lekkages te kunnen controleren en dan de nacht erna (hopelijk bij flinke wind) maar ff Amsterdam uit de snelweg op.

Hier het 'turbo gat'

4 uitlaatpoorten en linksonder de meest linker poort zie je de EGR Pijp, uit de bovenkant van de flens steekt nog een draadeinde van een afgebroken boutje.

Hoe o hoe krijg ik die er alsnog uit? Hij brak af doordat ik er bizar kracht op moest zetten dus hij zal niet makkelijk loskomen....

small_IMG_20120929_211238.jpg

hier de hele foto serie (nog onbewerkt, groot en niet goed gedraaid)

http://idefense.nl/~xychix/files/sorento_turbo/

Voor de vorm ook nog een foto van mijn ruimtelijke werkomgeving:

small_IMG_20120929_211340.jpg

Geplaatst

Respect. Ik volg je waagstuk met veel belangstelling en hoop uiteraard dat je dit succesvol afsluit.

Wat betreft het draadeinde. Bij mij gebeurde hetzelfde bij het vervangen van de kat van mijn vorige 2.4 Sorento. Eén van de draadeinden van de katbehuizing brak af. Mijn monteur heeft toen een moer op het draadeinde gelast en het toen, na de 3e poging, eruit kunnen draaien. De hitte van het lassen trekt door de bout naar het draadeinde waar deze ingedraaid is en bevordert daarmee het loskomen. Thermische shock.

Wij hadden wel het voordeel dat we de katbehuizing als los onderdeel in handen hadden en niet onder de kap moesten werken. Kun je de AGR-pijp demonteren?

Als het draadeinde echt te kort is, maar dat is bij jou niet het geval, kun je een gaatje van ong. 3 mm erin boren. Hierdoor krijgt het draadeinde ook een thermische shock en door het geboorde gaatje kan het materiaal bij het afkoelen los krimpen.

Geplaatst

Respect. Ik volg je waagstuk met veel belangstelling en hoop uiteraard dat je dit succesvol afsluit.

Wat betreft het draadeinde. Bij mij gebeurde hetzelfde bij het vervangen van de kat van mijn vorige 2.4 Sorento. Eén van de draadeinden van de katbehuizing brak af. Mijn monteur heeft toen een moer op het draadeinde gelast en het toen, na de 3e poging, eruit kunnen draaien. De hitte van het lassen trekt door de bout naar het draadeinde waar deze ingedraaid is en bevordert daarmee het loskomen. Thermische shock.

Wij hadden wel het voordeel dat we de katbehuizing als los onderdeel in handen hadden en niet onder de kap moesten werken. Kun je de AGR-pijp demonteren?

Als het draadeinde echt te kort is, maar dat is bij jou niet het geval, kun je een gaatje van ong. 3 mm erin boren. Hierdoor krijgt het draadeinde ook een thermische shock en door het geboorde gaatje kan het materiaal bij het afkoelen los krimpen.

Ik hoop dat ik iemand van het modderpoel forum kan vinden die hier bij mij even een lasapparaat op zet.

Ik heb zelf een lasinverter in frankrijk staan en heb nog niet meer dan 10 cm gelast in heel mijn leven dus om nou zo'n hete toorts onder de kap te laten vonken waar overal olie ligt......

Ik vermoed dat deze pijp achteraan het blok vastzit en als ik m er af wil halen aan de andere kant moet eerst het brandstoffilter + de houder hiervoor en alle leidingen aan de kant vermoed ik.

Ook zal de EGR klep zelf er af moeten + het risico op nog meer breuken. Als het kan blijven zitten dan heeft dat de voorkeur. Bovendien zijn het bouten die richting de voorruit wijzen, zeer moeilijk bereikbaar dus.

Geplaatst

2 helden van modderpoel zijn langsgekomen om een bout op het uitstekende draaideinde te lassen.

tot 5x toe geprobeerd, niet gelukt. uiteindelijk is het nu bijna helemaal afgebroken. dat word boren....

Geplaatst

..... en nu blijkt dat ik zelfs met een 3mm geharde RVS boor er gewoon domweg niet inkom. Heb er nu 1,5 uur aan boren opzitten en er is nauwelijks resultaat.

oi oi oi, waar gaat dit naar toe. Ging zo lekker maar 1 geknapt boutje en ik weet eigenijk niet meer wat ik moet.

Een stuk van de flens afslijpen met een dremel? ALS ik er al bij kan.

Geplaatst

Ik las laatst "Geen Klus Zo Raar Of Ik Krijg Het Voor Elkaar"

Misschien dat je die eens op de koffie kunt vragen..

Geplaatst

Onder het mom van "Help xychix de weg op" doneer ik Eu 7,50 in een (benzine) steunfonds voor de helpers om de

Sor weer aan de praat te krijgen :-)

• Like 1
Geplaatst

Onder het mom van "Help xychix de weg op" doneer ik Eu 7,50 in een (benzine) steunfonds voor de helpers om de

Goed initiatief bw, sterker nog een van de betere :wink:

Count me in.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik zit in Amsterdam (Oost) ongeveer precies bovenop de pietheintunnel.

Ik ga zo even kijken of het mogelijk is een sleufje uit de bovenkant van de flens te zagen zodat ik er dan met wat kruipolie alsnog dat stuk RVS uit kan draaien.

Geplaatst

:) ik ben geraakt, maakt het kut gevoel van vandaag (dat het boren echt niet lukt) weer helemaal goed.

Het gaat (een keer) goedkomen, weet alleen nog niet hoe.

Geplaatst

oke dat is voor mij te doen

ik wil wel even met me harde boren en slijp schijf langs komen maar dat word dan savonds of

mischien volgend weekend ???

Geplaatst

@Xtra40,

Jouw lijfspreuk heb ik vanaf het begin al leuk gevonden.

( Geen Klus Zo Raar Of Ik Krijg Het Voor Elkaar

(en het liefst zo goedkoop mogelijk)

Misschien kun je het nu "echt" bewijzen :-):sweatdrop:

Ik heb zojuist de afstand (ongeveer) berekend en dat blijkt

gelijk te zijn aan 2 x € 5,02 aan benzine is totaal € 10,04 retour.

Ik ben bereid deze kosten te betalen en de € 7,50 die ik

al had toegezegd mag gebruikt worden t.b.v onderdelen.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

helden :)

Harde boren heb ik hier volgens mij ook maar mijn gereedschapsset is beperkt. het betreft hier HSS forte cobalt boren oa. geschikt voor RVS.

Icm mijn Makita deed dit bijna niets. Had uiteindelijk zelfs een half uur een afdruk van de makita in mijn hand staan dus ook aan de druk heeft t niet gelegen.

Ik wil voorkomen om ook het laatste stompje af te slijpen en er dan achter komen dat het niet te boren is. Dan zaag/slijp ik liever een V uit de bovenkant van de flens, flink olie erop en dan met een griptang hopelijk loshalen.

Gisteren is het wel gelukt er een moer op te lassen maar dan brak er gewoon een extra stukje van de bout af, HIJ ZIT DUS ECHT VAST!

Foto: mogelijk een beetje breder dan handig op een forum.. sorry daarvoor.

een witte doek in 2 uitlaatpoorten, linksonder daarvan een sok in de EGR pijp met daar bovenin HET STOMPJE.

Met een ijzerzaagje kan ik er soort van bij, met een slijptol niet denk ik.

IMG_20121006_203250_cut.png

Geplaatst

@XYCHIX,

Ik reken eigenlijk meer op de inventiviteit en kundigheid van Xtra40.

Hij heeft namelijk meer dan eens bewezen dat hij (zeer) lastige klusjes

tot een goed einde brengt. Vandaar mijn aanbod om Xtra40 hiervoor

een extra steun in de rug geven en voor jouw mijn respect dat je,

ondanks dat er toch veel tegenzit, gewoon doorzettingsvermogen hebt.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Wellicht is er ook ruimte om in de weg te lopen.

Ik ken een zeer deskundige die ook nog eens goed met camera om kan gaan.

Ik verhoog mijn bijdrage naar 10 euro voor het steunfonds "werk derden" :-)

Geplaatst

oke dat is voor mij te doen

ik wil wel even met me harde boren en slijp schijf langs komen maar dat word dan savonds of

mischien volgend weekend ???

Let's give it a go. Ik ben alle avonden (behalve de donderdag) thuis.

As. zaterdag ben ik er niet (we hebben dan sinds lange tijd weer een oppas zodat ik met mijn vriendin een dagje weg kan)

Bigwade, er is niet veel ruimte, wel licht. Als xtra40 geen camera vrees heeft vind ik t allemaal mooi :) (kan altijd de garage deur opensmijten)

Uiteraard koffie ed. voor de aanwezigen :)

Geplaatst

hebben ze het al met een gas en zuurstof brander goed heet gemaakt koper rood en toen geprobeert ???

laten we maar wat afspreken dan neem ik me boren me brander set en me tapend uit draaier en alles mee

dan moet het lukken

• Like 1
Geplaatst

hebben ze het al met een gas en zuurstof brander goed heet gemaakt koper rood en toen geprobeert ???

laten we maar wat afspreken dan neem ik me boren me brander set en me tapend uit draaier en alles mee

dan moet het lukken

het is roodheet geweest van het lassen, waarbij het draadeinde met water is gekoeld om dat te laten loskrimpen en dan losdraaien maar dat mocht niet baten.

Ik weet niet of je er met een zuurstof brander bij kunt zonder de rest van de wagen in de fik te steken? bij het lassen hadden we eerst bijna de met olie doordrenkte mat onder de wagen in de fik (door een vallende vonk) en later begon wat ontvetter op de moer te fikken tijdens het lassen.

Laat maar weten welke avond uitkomt, Als je liever in het weekend wilt dan zitten we aan de zondag denk ik.

Geplaatst

Uiteraard koffie ed. voor de aanwezigen :)

Ik voorzie een technisch "Haren" :wink:

Dames heren, donaties voor het steunfonds zijn welkom.

w.b. beeld dacht ik meer aan Warmentuuter, die zit daar ook in de buurt en kent de fotogenieke kanten van Xtra40 :-)

Geplaatst

hahahahah ik herken het wel ja maar het komt wel goed desnoods haal ik de motor er uit

Ik wist het.....ik wist het zeker... :detective: Hij haalt alles uit de kast maar het ZAL LUKKEN.

Mooi man. RESPECT

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik voorzie een technisch "Haren" :wink:

Dames heren, donaties voor het steunfonds zijn welkom.

w.b. beeld dacht ik meer aan Warmentuuter, die zit daar ook in de buurt en kent de fotogenieke kanten van Xtra40 :-)

Ik wilde daar ook een woordspeling op maken (maar het leek me veiliger dat niet te doen). Moeten we dan maar een lidmaatschap van dit forum verplicht stellen en een max stellen op 15 :) (ik bel de ME vast)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...