Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Er is bij Autovisie een uitgebreide test geweest van de nieuwe Cee'd Sportwagen. Bij een sportwagon verwacht je dat hij snel is. Helaas is hij dat niet.Zoals ik ook zelf heb opgemerkt, is de Cee'd tam. Ik heb ook z'n gevoel dat hij inhoudt.

Voor een 140 pk auto verwacht ik toch wel iets meer power. Heeft de andere dit gevoel ook?

Gr Mike

Posted

heb je het over de diesel of de benzine? De benzine is 135 pk, maar ik vind hem niet tam, vanaf 1500 toeren zit er al lekker wat koppel in. Bij doortrekken is hij snel zat, kijk maar naar de sprint tijden. Beleving is een heel ander verhaal, de auto is relatief goed geïsoleerd en dat geeft toch een iets ander beeld. Tevens is alles tegenwoordig ontworpen om zo zuinig mogelijk te rijden, dus lange versnellingen, redelijk afgeknepen blokjes, enz. Ook is het maar een 1.6, dus het koppel is in verhouding lager dan een 2 liter met hetzelfde vermogen.

Persoonlijk vind ik het dus erg meevallen, maar ben ook geen gehaaste rijder, wel af en toe even lekker doortrekken.

Posted

In de demo waarin ik gereden heb met de testdag met o.a. Bigwade vonden wij hem niet tam:

Bigwade heeft zelfs een streep getrokken op de KIA parkeerplaats ;)

Guest Warmentuuter
Posted

Hierover heeft mijn dealer ook iets gezegd als ik hem vertelde over mijn 'luie' Rio.

Hij snapt ook niet wat ze er in het fabriek hebben aangedaan.

Het ging over de nieuwe Cee'd geloof ik. :?

Guest Warmentuuter
Posted

Bigwade heeft zelfs een streep getrokken op de KIA parkeerplaats ;)

Een maand terug heb ik de strepen nog gezien in Breukelen.

Sebastian van Kia nl ligt er nog af en toe wakker van :-) :-)

Maar ik deel de mening met Remko.

Zeker niet traag!

Posted

het is wat je zelf vind. ik ben van een golf VR6 2.8 naar een Golf GTI 2.0 16v een susuki baleno GTI 1.8 16v naar een opel astra 1.6 8v naar een mazda 1.3 16v naar een KIA Rio 1.2 gegaan dus ik heb nooit heel veel verschil gemerkt. Maar als je van bijvoorbeeld een 140 pk sterke alfa ofzo na een 140 pk kia gaat, dan ga je zeker wel verschil onderin merken. Kia's rijden heerlijk, maar alles behalve fel!

Posted

@snellejelle,

Dat je zo'n neerwaartse spiraal met je auto's moet volgen om uiteindelijk bij een

kekke auto uit te komen. Van 2.8 ltr naar 2.0 ltr, naar 1.8 ltr, 1.6 ltr, 1.3 ltr en

dan eindelijk de 1.2 KIA RIO. :wink: ;-)

Grtz.

Specialmade

Posted

Dat je zo'n neerwaartse spiraal met je auto's moet volgen om uiteindelijk bij een

kekke auto uit te komen. Van 2.8 ltr naar 2.0 ltr, naar 1.8 ltr, 1.6 ltr, 1.3 ltr en

Dat doen er meer hoor.

Gevalletje crisis of omstandigheden.

Ik ben zelf iig heel blij dat 11 jaar heb mogen genieten van een V8/5.7L....

Posted

Beleving is een heel ander verhaal, de auto is relatief goed geïsoleerd en dat geeft toch een iets ander beeld.

TW heeft wel een punt.

Tijdens de testdrive hadden we 2 auto's tot onze beschikking.

De ene met automaat de andere niet ( en die was ook nog eens wit)

De witte leek idd wat sloom, de automaat ging van jetje.

Het zal met bakverhoudingen te maken hebben, maar ook zeker gevoel.

Het Kiaclubtestteam vond het iig een hele prettige auto :wink:

btw die strepen zullen nu toch wel weg zijn ?

Guest Warmentuuter
Posted

btw die strepen zullen nu toch wel weg zijn ?

Dat had je gehoopt.

Staat zelfs een bordje bij met de tekst: Jumpstart Bigwade tijdens testdrive nieuwe Cee'd mei 2012. :-) :-) :-)

Posted

Dat doen er meer hoor.

Gevalletje crisis of omstandigheden.

Ik ben zelf iig heel blij dat 11 jaar heb mogen genieten van een V8/5.7L....

Was echt als grapje bedoelt hoor. Zag er zo leuk uit van 2,8 ltr met alle tussen

mogelijkheden naar uiteindelijk 1.2 ltr. Vond dit wel grappig staan.

Daarbij heeft hij nu toch een prachtige auto in bezit.

Grtz.

Specialmade

Posted

Er is bij Autovisie een uitgebreide test geweest van de nieuwe Cee'd Sportwagen.

Jongens en meisjes, Mike heeft het volgens mij over de nieuwe Stationwagon (SW).

Hij noemt het blijkbaar Sportswagon, maar die titel is al vergeven aan een NO-KIA!! :D

Edit: Kia noemt het zelf ook de Sportswagon, dus ik zat vaut!

  • 5 weeks later...
Posted

Ik kom van een 150 pk cdti opel vectra met alles erop en eraan van 2009.

Nu rijden we een Cee'd hatchback 1.6 GDI.

Natuurlijk is die niet zo krachtig en zo snel als de opel.

Maar de Cee'd is zeker niet sloom en heeft een veel maar dan ook veel beter onderstel en is heel stil binnen in en is gewoon vlot zat.

Wat een comfort.

Dit hadden wij niet gedacht toen we een proefrit gingen maken.

We waren gelijk om dit moet onze nieuwe auto worden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...