Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi alex..

if i try this with my vin number it say's

ABS ABS ESC ESC HAC HAC VSM VSM ESS ESS

that means it's on the car?

thats the same story as the dealer.. But it does'nt work

Hi,

Information from this site (http://www.bgbox.net/vinvis.php) is 100% correct. He used KIA database.

If you see that (YOU HAVE ALL EXTRAS):

screenshot20121022at130.png

If you see that (YOU DON'T HAVE VSM,HSS,HAC)

screenshot20121022at130.png

Geplaatst

Net even bij de dealer geweest, en vertelde dat mijn nieuwe Kia Rio design editie die 16-11-2012 word geleverd ook geen vsm heeft.

Dus zo te zien produceert Kia nog steeds auto's zonder vsm, kortom ik moet nog nog 2 maanden langer wachten want dan komt de 2de lichting Kia Rio Design edities die wel VMS hebben.

Nou ik ben benieuwd. Als ik morgen niet gebeld wordt ga ik sowieso zelf weer bellen!

Geplaatst

Hier ook niet,

de dealer vertelde (na vragen) als een boer met kiespijn dat het een bekend probleem is.

Geen VSM, ESS en ook geen HAC

Rotte achteruitversnelling

Niet functionele raamrubbers (minst belangrijk maar toch)

Ik wacht nog even met deze auto aan buren en familie aanbevelen.

Geplaatst

Wat versta jij onder niet functioneerende raam rubbers??

Geplaatst

Wat versta jij onder niet functioneerende raam rubbers??

Dat als mijn ramen aan de buitenkant nat zijn (bv regen of condens) en ik doe ze open en dicht, dat er geen druppel vanaf wordt geveegd door de rubberstrip onderaan het raam.

Bij mijn vorige auto gebruikte dit altijd om de ramen even vlot te "wissen"

Maar ik weet natuurlijk niet of dit een echte feature is. Mijn gevoel zegt dat er nu water in de deur kan komen.

Geplaatst

De raamrubbers hebben niet de functie als ruitenwisser nee, maar snap de gedachte!

Geplaatst

Viel mij vanmorgen ook op inderdaad. Bij mij vorige auto's wilde ik vooral smorgens met natte ramen ze nog wel eens open en dicht doen. zodat ik weer zicht had.

Geplaatst

Dat als mijn ramen aan de buitenkant nat zijn (bv regen of condens) en ik doe ze open en dicht, dat er geen druppel vanaf wordt geveegd door de rubberstrip onderaan het raam.

Bij mijn vorige auto gebruikte dit altijd om de ramen even vlot te "wissen"

Maar ik weet natuurlijk niet of dit een echte feature is. Mijn gevoel zegt dat er nu water in de deur kan komen.

ik weet wat je bedoelt. Ik heb dit probleem ook. En kun je wel weer makkelijk wegvegen, dat het niet belangrijk is.. maar het wordt nu wel een optelsommetje van dingen. en dit irriteert mij ook..

Ik wilde een auto met alles erop en eraan en nu ontbreken er steeds meer dingen waar ik wel voor betaald heb!

Ik hoop dat KCG een goede oplossing van KIa krijgt anders ga ik echt andere maatregelen treffen. En met name omdat ik las dat iemand in dec 2011 al geconstateerd heeft dat het VSM pakket ontbreekt en dat er daarna (tot heel recent) auto's afgeleverd zijn zonder dit pakket! en zonder dit te vermelden! schandalig!

Geplaatst

Ik ben het er mee eens dat het irritant is maar volgens mij is dit niet iets wat als ontbrekend kan worden aangemerkt.

Geplaatst

Ik ben het er mee eens dat het irritant is maar volgens mij is dit niet iets wat als ontbrekend kan worden aangemerkt.

daarom zeg ik ook een optelsom... want dat vervelende geluid bij achteruit gaan hoor ik ook..

Geplaatst

Dat CWA ontbreekt is natuurlijk de beroemde druppel..

(Clean Window Assist)

Er hebben daar in die fabriek een behoorlijk aantal mensen zitten slapen, en niet daar alleen.

Geplaatst

@bigwade, vind je niet dat je de situatie nu een beetje aan het bagatelliseren bent?

En om nog maar even in de spreekwoorden te blijven wellicht een goed idee om niet teveel olie op het vuur te gooien :) ?

Geplaatst

Moest eerlijk gezegd ook wel even glimlachen om de CWA. Misschien leuk om daar de gemiddelde dealer ook even mee te confronteren. Schiet waarschijnlijk gelijk met zijn handen in het haar haha. Ben echt heel benieuwd waar Kia morgen mee komt.

Geplaatst

New list :|

I added new and fix the sums of old.

KNADN311AC6 072090 - KNADN311AC6 072094 (5 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 072370 (1 car) - 3 door

KNADN311AC6 076169 - KNADN311AC6 076179 (11 cars) - 3 doors

KNADN511AC6 709781 - KNADN511AC6 709980 (200 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 150106 - KNADN511AD6 150143 (38 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801497 - KNADN511AD6 801533 (37 cars) - 5 doors <<- new list

KNADN511AD6 801692 - KNADN511AD6 801721 (30 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801724 - KNADN511AD6 801753 (30 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801756 - KNADN511AD6 801785 (30 cars) - 5 doors

TOTAL: 382

Geplaatst

Dealer heeft geconstateert dat het pakket niet op mijn auto zit (Er zou een groen lampje moeten gaan branden in je console van een autotje op een helling zodra je de contactsleutel omdraait.) (<==== Foutieve dealer info)

Morgen zou ik bericht moeten krijgen van KiaNL.

M'n dealer nam een positieve (lees: oplossingsgerichte) houding in hetgeenmij een goed gevoel geeft.

Geplaatst

Groen lampje met een auto op een helling?? Ik heb een startknop en HAC werkt.. En ik heb toch nog nooit een groen autotje gezien..

Dan is die info helaas foutief, kan nog iemand dit verifiëren?

Geplaatst

Dan is die info helaas foutief, kan nog iemand dit verifiëren?

Yep. Ik heb wel het hele pakket en een werkende HAC en nog nooit een groen lampje gezien. Dus de info van je dealer is fout

Geplaatst

Bij mij dacht de dealer ook dat er een lampje of schakelaar zou zijn.. Die is er dus niet..

Je zou even je chasisnummer na moeten kijken. Dan weet je zeker of je het wel hebt of niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...