Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aangezien dit topic nu toch gelezen wordt door mensen van KIA NL denk ik dat het het beste is even een weekje af te wachten, niet? Daar moet ik Alex VB gelijk in geven. Maar als er niet in afzienbare tijd wat gebeurd, of als we afgescheept lijken te gaan worden vind ik het prima om een programma als kassa in te schakelen, al ga ik het dan liever eerst zelf via mijn rechtsbijstand proberen op te lossen.

En Alex VB jij kan het mss overdreven vinden, maar de functies, hoe vaak je ze ook nodig hebt of niet, horen gewoon op de de auto te zitten! Einde discussie. Dus het wordt óf een nieuwe auto zonder bijbetalen ( zeker aangezien die van mij op het moment dat ik er achter kwam dat ik geen VSM had, pas 3 weken oud was!!!! ) óf een voor mijzelf goede en fatsoenlijke oplossing, die wél in te bouwen is.

Maar goed iedereen denkt hier weer anders over zoals we onderhand wel weten. Ik sta te popelen om mijn dealer weer te gaan bellen, maar goed ik heb 12 oktober nog bericht gehad van KIA NL, dus ik geef ze in ieder geval nog een paar dagen de tijd, anders ga ik ook maar weer even bellen.

Geplaatst

@Huizebakker,

Als je goed gelezen hebt heb je kunnen zien dat wij voor jou en de andere RIO rijders bezig zijn met besprekingen met KMNL. Het is respectloos naar ons toe als men ons niet de kans geeft om tot een oplossing te komen met KMNL en meteen in eigenbelang de media op te zoeken. Zo komt jou posting bij mij over.

Gepost op 8 oktober door KCG zelf:

Wij behartigen inderdaad alleen de belangen van de forumleden op de KiaClub. Wij willen natuurlijk best het één en ander voorleggen aan KMNL.

Het is naar mijn idee respectloos om het belang van het contact van KCG met KNML belangrijker te vinden dan het z.s.m. oplossen van het probleem.

Als je mijn post goed leest zie je dat ik GEEN eigenbelang heb, bij mij zit het er op!

Blijft de vraag wat het belang voor de KIA rijder is die het VSM pakket mist om niet de media op te zoeken?????

Ik lees hierin alleen een KCG die zich dan blijkbaar "gepasseerd" voelt! Iemand die echt het belang van een ander voorop stelt stapt daar overheen.

Geplaatst

Ik mag er dus vanuit gaan dat wanneer mijn VIN nummer niet tussen de VIN nummers van Coolman voorkomt, dat ik dan dus wel automatisch het VSM pakket heb?

No.

When you give me number I checking around him and found others without VSM,ESS,HAC.

Geplaatst

@Coolman,

Thanks for your information. I was just curious.

When i'm correct is the info you get not 100% assured?

Geplaatst

No.

When you give me number I checking around him and found others without VSM,ESS,HAC.

Dus staar je niet blind op de info die Coolman geeft. Hij geeft dus een range aan van VIN nummers en in die range (Dus niet allemaal) zit er 1 of 2 etc die het VSM pakket niet hebben. Wil je dus zeker zijn of je het hebt of niet kan je beter bij KMNL navragen omdat het hun maar een druk op de knop kost ;)

@Huizebakker,

Lees mijn berichten en die van de KCG nogmaals mbt het VSM pakket. Dan zul je zien dat wij ons absoluut niet gepasseerd voelen, maar juist in het belang van de meerderheid bezig zijn met onderhandelen. Dus ook voor jou.. Dat jij dat niet ziet - dat maak ik op uit jou zo goed geformuleerde postings - is niet mijn probleem of van wie dan ook.

@Snellejelle,

KMNL leest inderdaad mee. Hetzelfde geldt voor KMBE. Dat lijkt me ook logisch omdat ze ons forum een warm hart toedragen en met plezier problemen willen oplossen. Moeten de mensen wel willen dat er een oplossing komt.

Geplaatst

Dus staar je niet blind op de info die Coolman geeft. Hij geeft dus een range aan van VIN nummers en in die range (Dus niet allemaal) zit er 1 of 2 etc die het VSM pakket niet hebben. Wil je dus zeker zijn of je het hebt of niet kan je beter bij KMNL navragen omdat het hun maar een druk op de knop kost ;)

@Huizebakker,

Lees mijn berichten en die van de KCG nogmaals mbt het VSM pakket. Dan zul je zien dat wij ons absoluut niet gepasseerd voelen, maar juist in het belang van de meerderheid bezig zijn met onderhandelen. Dus ook voor jou.. Dat jij dat niet ziet - dat maak ik op uit jou zo goed geformuleerde postings - is niet mijn probleem of van wie dan ook.

@Snellejelle,

KMNL leest inderdaad mee. Hetzelfde geldt voor KMBE. Dat lijkt me ook logisch omdat ze ons forum een warm hart toedragen en met plezier problemen willen oplossen. Moeten de mensen wel willen dat er een oplossing komt.

For this number I am sure! I check each one.

KNADN311AC6 076169 - KNADN311AC6 076179 (10 cars) - 3 doors

KNADN511AC6 709781 - KNADN511AC6 709980 (199 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 150106 - KNADN511AD6 150143 (37 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801692 - KNADN511AD6 801721 (29 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801724 - KNADN511AD6 801753 (29 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801756 - KNADN511AD6 801785 (29 cars) - 5 doors

Geplaatst

Beste forumleden,

E.e.a. lijkt weer gepamperd te worden. De informatie van Coolman wordt ter discussie gesteld ondanks dat hij inderdaad al veel mensen geholpen heeft! Wat is het belang van KCG om deze informatie van Coolman zo ter discussie te stellen en er zo bagatelliserend over te doen dat het maar om een paar gevalletjes gaat??????

Het lijkt er steeds meer op dat het belang van KIA boven het belang van de KIA rijders gesteld wordt. Is KCG soms een verlengstuk van KIA?

Geplaatst

Ik denk dat de info van Coolman wel aardig klopt er staat zelfs bij waneer mijn aircopomp is vervangen.

zijn info klopt inderdaad, hij heeft er voor mij 2 gechecked. 1 met hac en 1 zonder. Klopte exact.

Hij geeft ook aan dat er ranges zijn waar het mis is. dus dat zijn info niet klopt is inderdaad wel errug kort door de bocht Alex.

Geplaatst

@Alex

Jammer dat je me persoonlijk aanvalt i.p.v. antwoord te geven op de vraag. Dit heb ik toch al meerdere keren gevraagd:

Wat is het belang van onze KIA RIO rijders om niet de media op te zoeken?

Geplaatst

Het lijkt er steeds meer op dat het belang van KIA boven het belang van de KIA rijders gesteld wordt. Is KCG soms een verlengstuk van KIA?

Nee, KCG is bij mijn weten een contactgroep, min of meer onpartijdig en ontstaan vanuit een idee

dat meepraten best wel eens handig zou kunnen zijn ipv wij tegen zij.

KCG heeft geen wettelijke status.

Ik snap niet waarom je nu al zo nodig naar Kassa wil terwijl, A jij het probleem niet hebt en B het lijkt

alsof anderen eerst even afwachten op de reactie van KIAMNL.

Even geduld dus..

Geplaatst

Nee, KCG is bij mijn weten een contactgroep, min of meer onpartijdig en ontstaan vanuit een idee

dat meepraten best wel eens handig zou kunnen zijn.

KCG heeft geen wettelijke status.

Ik snap niet waarom je nu al zo nodig naar Kassa wil terwijl, A jij het probleem niet hebt en B het lijkt

alsof anderen eerst even afwachten op de reactie van KIAMNL.

Even geduld dus..

Omdat ik wel opkom voor het belang van de KIA rijders die dit missen.

Het probleem speelt i.i.g. al vanaf 4 december 2011, vooral nog ff langer wachten dus.

• Like 1
Geplaatst

@Coolman,

Thanks for your information. I was just curious.

When i'm correct is the info you get not 100% assured?

Alex,

If information from KIA site - KIA-hotline.com is not correct I can not be sure 100%.

This site is only for dealers.

Do not make fun of me. I want help you to collect information for problem VINs.

I have not produced this car and I'm not 100% sure for that. Only KIA-Motors Korea know.

Geplaatst

Alex,

If information from KIA site - KIA-hotline.com is not correct I can not be sure 100%.

This site is only for dealers.

Do not make fun of me. I want help you to collect information for problem VINs.

I have not produced this car and I'm not 100% sure for that. Only KIA-Motors Korea know.

Dear Coolman,

Please stay with us, ignore the remarks of some people. Most people are very happy you give us the information!!!!

What is your opinion of the extra safety you have with the VSM sytem? Is it small or can it make the difference?

Geplaatst

Omdat ik wel opkom voor het belang van de KIA rijders die dit missen.

Het probleem speelt i.i.g. al vanaf 4 december 2011, vooral nog ff langer wachten dus.

Zo lang al? Wat een bedrijf zeg. Onze dealer deed zo zijn best met de aflevering en met contact houden met ons over de levering van de auto etc. Netjes voorstellen aan al het personeel, heel vriendelijk ook. Zo willen ze de klant tevreden houden. Ik dacht echt, wat een geweldig merk ( ja want bij mazda ging het echt niet zo )

Maar dit is gewoon zo jammer zo iets. Ik kan iedereen nog altijd deze auto aanbevelen, maar ik vind het gewoon zo dom van KIA ik kan er niet over uit. Ze verdienen het in ieder geval om eens goed te kijk gezet te worden. Maar toch als ze nu in afzienbare tijd voor iedereen met een mooie oplossing gaan komen, wil ik ze de negatieve publiciteit persoonlijk liever besparen. Dan praat ik nergens meer over en is de kans zeer groot dat ik over 3 of 4 jaar mijn Rio weer inruil voor in ieder geval een nieuwe KIA.

• Like 1
Geplaatst

Het maakt mij weinig uit of die info wel of niet klopt van coolman. ik geloof in ieder geval dat als erbij staat dat het er niet in zit dat je het dan ook zeker niet hebt. Andersom heb ik mijn twijfels omdat ik nogsteeds twijfel of die stability bij mijzelf werkt of niet, maar dat terzijde.

Coolman is gewoon iemand die toevallig bij wat meer gegevens kan dan de rest op dit forum en daar moeten we blij mee zijn.

Wie weet wat hij in de toekomst nog voor dit forum kan betekenen. Dus of kia nou wel of niet mee leest, wij hoeven zijn naam niet aan de grote klok te hangen.

En hoe wij aan de gegevens komen dat hoeven ze ook niet te weten. Hij staat gewoon volledig buiten dit hele verhaal.

Het lijkt mij zoals alex al zegt slim om eventjes af te wachten wat de KCG kan betekenen voordat er alarm wordt geslagen bij kassa o.i.d.

Wat ieder voor zich doet bij zijn dealer dat moet hij zelf weten en dat zou ik niet laten wachten. Hoe eerder je het probleem te kennen geeft hoe beter.

Daarnaast is het voor de buitenwereld en potentiele nieuwe forumbezoekers erg negatief aan het worden hier. Iedereen kan en mag zijn mening geven. Dat daar een reactie op komt is logisch maar hou het een beetje rustig. :surrender:

• Like 1
Geplaatst

Beste forumleden,

E.e.a. lijkt weer gepamperd te worden.

Opruiende taal meneer Huizebakker! Waarom stel je ons werk zo in twijfel? Welk belang zie jij dan dat wij het verlengstuk zijn van Kia NL?

Is er iets gebeurt waardoor onze werkzaamheden voor het forum ineens in jouw ogen zijn veranderd. Ik kan in ieder geval van mijzelf zeggen

dat ik altijd integer, eerlijk en zeer openhartig heb gecommuniceerd voor de forumleden met Kia NL. Daarnaast durf ik jou te vertellen dat alle

KCG leden altijd correct en zuiver hebben gehandeld, altijd vanuit het forumperspectief.

Volgens mij gaat het hele verhaal juist over de te volgen routing om de Rio IV rijders op welke manier dan ook schadeloos te stellen voor het

ontbrekende VSM-pakket. Welke weg bewandeld moet worden is niet aan ons. Wel hebben wij gevraagd om een poll op te stellen, zodat duidelijk

werd waarover wij met KMNL in gesprek konden gaan. Met lege handen aankomen bij Kia heeft ook geen zin. Toen eenmaal duidelijk werd dat de

omvang groot was en er door de dealers en KMNL op verschillende manieren mee werd omgegaan, vonden wij het tijd worden om bij KMNL deze

onwenselijke situatie aan de orde te stellen.

Het blabla-verhaal over pamperen schiet bij mij in het verkeerde keelgat, vooral ook omdat je niet eens weet wat wij KMNL per mail hebben

voorgelegd. Het typeert misschien wel de persoon die je bent, want je speelt heel erg in op gevoelens. Mijns inziens schiet je daarmee je doel voorbij.

Jammer, want ik wil jou er graag bij houden voor het vervolgtraject.

Gevraagd wordt door de KCG om even pas op de plaats te maken. Wat maken die paar dagen nou uit. Afgelopen dinsdag hebben wij het voorgelegd

aan KMNL. Ook daar moet men op niveau zien met welk bericht men naar buiten kan treden. Dit kost even tijd.

Wij proberen van onze kant de Rio rijders bij te staan met hun probleem. Het is ieders goed recht om zelf de publiciteit te zoeken. Het is niet aan de

KCG om dat tegen te willen houden. Doe vooral wat je denkt dat goed is. Bedenk wel dat de weg die de KCG nu volgt zinloos is als de media er

bovenop gaat zitten.

Deze mail zal niet alle twijfels wegnemen, maar dat was ook niet mijn opzet.

Geplaatst

Deze mail zal niet alle twijfels wegnemen, maar dat was ook niet mijn opzet.

Inderdaad, dat heb je niet!

Als je over de wijze van communiceren praat, kijk dan even hoe jij en Alex mijn adviezen afwimpelen. Als dit uiteindelijk niet werkt gaan jullie zelfs over tot het belachelijk maken van mijn persoon en openbaar twijfel zaaien over de info van Coolman. Dit zegt meer over jullie dan over mij. Dat is inderdaad pamperen, mij belachelijk maken, Coolman zijn info in twijfel trekken en stellen dat het maar om een paar gevalletjes gaat. Lees het maar eens terug! Zodra je over het informeren van de media praat wordt heel KCG wakker?!

Denk je nou echt dat de KCG voor een paar mensen meer voor elkaar kan krijgen dan dat bijvoorbeeld Kassa/Radar voor iedereen kan?! Ik ben ervan overtuigd van niet. Dus denk ik dat er met de media opzoeken meer voor elkaar gekregen kan worden. Dat is de discussie die inhoudelijk gevoerd zou moeten worden, het is jammer dat die steeds ontweken wordt door mensen of informatie belachelijk te maken.

• Like 1
Geplaatst

Kijk pamperen!

En in een vorig topic nog zeggen dat KIA alles aan het inventariseren is!

Een druk op de knop en vanmiddag kunnen de brieven er nog uit, naar IEDEREEN!

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben geconstateerd dat...... wij komen binnen 2 weken met een voorstel om dit gemis te compenseren.

Moeilijk he!

Geplaatst

Ja, even over die brieven.... ik was pas bij de dealer en natuurlijk kon ik het niet laten om over het VSM te beginnen.

Ze hadden er tot nu toe 1 gehad ( ook forumlid zag ik afgelopen week ) en hij vroeg gelijk al aan mij van heb jij ook een brief gehad ?

Dus ik denk dat kia wel automatisch de brieven heeft verzonden aan de mensen waarvan ze verwachten of weten dat die het niet hebben.

Ik zou het me ook niet voor kunnen stellen dat een bedrijf als kia dit niet zou doen.

In het begin zal het langzaam op gang komen maar ik ga er vanuit dat op dit moment iedereen wel zo'n brief heeft gehad.

Mijn dealer ging er vanuit dat als ik het zou missen ik al een brief had gehad.

Mocht het toch niet het geval zijn, dan zijn we wel gemeen bezig en hopen dus dat de klanten er niet achter komen zodat ze zelf ook geen kosten hebben.

In dat geval zou ik het wel landelijk aanpakken met radar/kassa om zo ook iedere kia rio rijder wakker te schudden.

Geplaatst

Daar heb je wel een punt, ze weten het al langer en zelf nu worden er nog auto's geleverd zonder deze ''opties'' er is weinig of beter ? geen initiatief vanuit KIA erg jammer dit en ik ga mij niet met een paar honderd euro aflaten schepen.

Ik zou het me ook niet voor kunnen stellen dat een bedrijf als kia dit niet zou doen.

In het begin zal het langzaam op gang komen maar ik ga er vanuit dat op dit moment iedereen wel zo'n brief heeft gehad.

.

Wat voor brief??

Geplaatst

Ja, even over die brieven.... ik was pas bij de dealer en natuurlijk kon ik het niet laten om over het VSM te beginnen.

Ze hadden er tot nu toe 1 gehad ( ook forumlid zag ik afgelopen week ) en hij vroeg gelijk al aan mij van heb jij ook een brief gehad ?

Dus ik denk dat kia wel automatisch de brieven heeft verzonden aan de mensen waarvan ze verwachten of weten dat die het niet hebben.

Mocht het toch niet het geval zijn, dan zijn we wel gemeen bezig en hopen dus dat de klanten er niet achter komen zodat ze zelf ook geen kosten hebben.

In dat geval zou ik het wel landelijk aanpakken met radar/kassa om zo ook iedere kia rio rijder wakker te schudden.

Het is nog niet gebeurd, het hele issue van mijn betoog! INFORMEREN! Als KIA dit al gedaan had was ik er echt niet zo op door gegaan!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...