Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is deze lijst ook bekent bij Kia Nederland?

Dat spreekt voor zich. Het komt uit de computersystemen van KIA.

Het wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk dat KIA willens en wetens auto's levert die niet volgens de afspraak zijn. Hier zal een rechter de klant veel langer en meer in het gelijk stellen aangezien KIA al ruime tijd hiervan op de hoogte is en toch de auto's stug blijft afleveren zonder enige vorm van informatie hierover.

Voor degene met een rechtsbijstandverzekering (of zelf genoeg centen) is het eenvoudig om de dealer in gebreke te stellen en eventueel een gerechtelijke procedure te starten. Degene die niet zo'n verzekering of geld hebben moeten maar afwachten met wat voor voorstel KIA komt en of je daar uiteindelijk blij mee bent ........................... In ieder geval de KIA DEALER waar je de auto gekocht heb in gebreke stellen en hem 4 weken de tijd geven het euvel te verhelpen (wat dus niet kan). Zorg dat de dealer alle informatie/toezeggingen naar jou mailt, dit in verband met dossier vorming!

De ruim 300 auto's waarvan de eigenaren het nog niet weten hebben pech, blaadjes en nattigheid komen eraan....................

Hier moet bekendheid aan gegeven worden. Het is duidelijk dat KIA dit niet zelf doet/heeft gedaan, terwijl ze hier al maanden de tijd voor hebben gehad. Sterker nog, ze leveren nog vrolijk auto's uit zonder VSM terwijl ze al maanden van het probleem af weten!

Ik adviseer de mensen zonder VSM met een aantal de publiciteit te zoeken zoals een programma Kassa. Belangrijk hierbij is dat de correspondentie, vooral van mensen die al een paar maanden bezig zijn, boven water komt. Zo kan aangetoond worden dat KIA geen verantwoordelijkheid neemt en zelfs DOELBEWUST gewoon deze auto's blijft uitleveren! Tevens worden ook de ruim 300 mensen die dit pakket ook missen, maar nog niet op de hoogte zijn, ook geïnformeerd.

Geplaatst

I found that the following VIN numbers for 1.2 DCVVT (Netherlands) lacks ESS,VSM and HAC.

KNADN311AC6 076169 - KNADN311AC6 076179 (10 cars) - 3 doors

KNADN511AC6 709781 - KNADN511AC6 709980 (199 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 150106 - KNADN511AD6 150143 (37 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801692 - KNADN511AD6 801721 (29 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801724 - KNADN511AD6 801753 (29 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801756 - KNADN511AD6 801785 (29 cars) - 5 doors

Total: 333 cars

Thanks Coolman!!!

Its actualy a job for KIA to inform these drivers, glad you gave us clearaty about the size of this problem.

Geplaatst

Het lukt mij maar niet om een Poll te starten, wie wil voor mij de volgende Poll starten?

Moet de media gezocht worden i.v.m. het ontbreken van het VSM pakket:

1 Ja, KIA is al maanden op de hoogte en gaat vrolijk verder met uitleveren zonder de mensen hiervan op de hoogte te stellen.

2 Nee, we moeten het stil houden

3 Geen mening

Geplaatst

Beste mensen, Voordat men de publiciteit opzoekt ff kijken naar de link die de KCG geplaatst heeft op de vorige pagina. Wij zijn dus in jullie belang bezig met KMNL en het zou wel zo respectvol zijn als wij enige tijd krijgen enige dingen te bespreken en af te handelen voor jullie. Mocht het dan nog niet lukken is de media nog altijd snel geïnformeerd.

• Like 2
Geplaatst

@RB hmm vreemd, volgens m'n dealer had die er moeten zitten. Ik krijg echt met de dag minder vertrouwen in hun kennis.

Geplaatst

Beste mensen, Voordat men de publiciteit opzoekt ff kijken naar de link die de KCG geplaatst heeft op de vorige pagina. Wij zijn dus in jullie belang bezig met KMNL en het zou wel zo respectvol zijn als wij enige tijd krijgen enige dingen te bespreken en af te handelen voor jullie. Mocht het dan nog niet lukken is de media nog altijd snel geïnformeerd.

Sorry, staat los van KCG!

KCG is er alleen voor forum leden, niet voor de andere 300 mensen die dit pakket missen. Teven zal er meer gedaan worden vanuit KIA als het in de publiciteit komt!

Het verbaasd mij hoe de KCG elke keer op dit probleem reageert. Het lijkt erop dat jullie er een belang bij hebben om dit te pamperen. Volgens mij zou de KCG opkomen voor het belang van de forum leden!

Wat is het belang van onze leden om niet de publiciteit te zoeken? KCG leg mij, en de rest van het forum, dat a.u.b. uit. Het een sluit het ander toch niet uit??????

• Like 1
Geplaatst

@huizebakker volgens mij als je goed leest staat er toch duidelijk dat ze nu ook "opkomen" voor de mensen die niet op het forum komen en het is natuurlijk uitermate sneu als je het pakket niet hebt maar ik mag aannemen dat ze bezig zijn om te achterhalen wie de auto's bezit zonder deze vsm-pakket

Geplaatst

@huizebakker volgens mij als je goed leest staat er toch duidelijk dat ze nu ook "opkomen" voor de mensen die niet op het forum komen en het is natuurlijk uitermate sneu als je het pakket niet hebt maar ik mag aannemen dat ze bezig zijn om te achterhalen wie de auto's bezit zonder deze vsm-pakket

Er staat inderdaad opkomen, maar ondertussen wordt er een advies gegeven die naar mijn idee tekort doet aan de leden (en ook niet leden).

Vooral mensen (ook leden!) die geen rechtshulp of geld genoeg hebben zouden veel voordeel kunnen hebben bij een bericht in de media.

Blijft de vraag, wat is het belang voor onze Forum leden om niet naar de media te stappen ??????

Geplaatst

Heb me speciaal hiervoor aangemeld mijn auto (op kenteken 4-1-2012) staat hier dus ook tussen (KNADN511AC6 709781 - KNADN511AC6 709980 (199 cars) - 5 doors),

hoelang duurt het dat er vanuit Kia actie wordt ondernomen ??

Moet ik mijn dealer informeren/mailen dat dit dus gewoon mist ?

Geplaatst

Ik zal zo is kijken of ik ook tot de 333 behoor van coolman, gister e vanmorgen nogmaals aan t klungelen geweest op een stoep van 10% maar noppes

Geplaatst

Ik zou eerst afwachten wat er uit de kcg en een evt reactie van de eigen dealer. De kcg lijkt mij een uitstekende ingang, dit is voor mij zeker een grote meerwaarde van dit forum. En ook uniek dat er actief contact is tussen kia en de gebruikers. <br />Mijn rio heeft gelukkig wel alle opties maar ik zou op dit moment nog niet de media opzoeken. Het enigste wat daar volgens mij mee bereikt wordt is dat het merk een slechte naam krijgt. En zover ik hier lees zijn er geen ernstige ongelukken gebeurd door het ontbreken van dit pakket (het zou er zeker op moeten zitten). Als het inderdaad echt schokkende zaken zijn zoals gaspedalen die blijven hangen dan is de media een prima oplossing. Hier zou ik eerst de uitkomst van de gesprekken af wachten voor alles op scherp te zetten.

• Like 1
Geplaatst

De ruim 300 auto's waarvan de eigenaren het nog niet weten hebben pech, blaadjes en nattigheid komen eraan....................

Buiten het feit dat Kia het gewoon goed moet afhandelen met de gedupeerde Rio-bezitters, vind ik wel dat je het een beetje over-dramatiseerd. Het is nu niet alsof je met gladde banden of fiets-knijpremmen rondrijdt, en het merendeel van de Rio-rijders zal de winter wel doorkomen zonder 1 moment deze opties te missen.

• Like 2
Geplaatst

Alex,

Waarom stellen jullie dit zo?

Publiciteit is natuurlijk niet leuk, maar er zijn op dit forum maar weinig actieve leden.

En zeker niet al te veel Rio eigenaren die dit probleem hebben.

Stel, er zijn 33 leden op de hoogte van dit probleem( erg veel denk ik zo), dan rijden altijd nog 300 mensen met een auto rond die ze niet besteld hebben.

het gaat niet om een knopje die op de radio mist,maar het gaat om een veiligheidspakket.

KIA behoort dit volgens mij aan de eigenaren bekend te maken!

KCG kan misschien een probleem aanbrengen, maar het lijkt me wat te overdreven om te stellen dat iedereen op KCG moet wachten

rekensom ongeveer gemiddeld 14000 x 333 = 4662000 euro.

bijna 5 miljoen euro dus!!

ik begrijp wel waarom KIA niet direct nieuwe auto's gaat leveren en probeert om de mensen "af te kopen"

Dank je Venga! Ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Het is duidelijk dat de belangen hier groot zijn. Voor de gemiddelde KIA rijder is 14000 euro ook veel geld, voor mij i.i.g. wel! Dan wil je niet afgescheept worden.

@Bigmac Heb met mijn 307 in een bocht een keer omgekeerd gestaan. Weet echt niet of VSM dit voorkomen had, maar weet wel dat ik heel blij ben dat het er op mijn auto wel op zit! Ik heb er dus GEEN ENKEL belang bij hoe KIA dit afhandelt, sterker nog, als de KIA RIO negatief in het nieuws komt kan mijn inruilwaarde later zelfs lager zijn. Toch denk ik dat het in het belang van de afhandeling van iedereen die dit mist het beste zou zijn aangezien KIA al maanden geen actie onderneemt en stug doorgaat met leveren van auto's zonder dit pakket!

• Like 1
Geplaatst

Dat de getroffen RIO rijders hier nu maar eens ff geduldig het weekend afwachten en ons de tijd gunnen het een en ander te bespreken en te regelen. Je zult dan zien dat de KCG niet alleen voor mensen op het forum is maar voor alle KIA rijders in NL en BE.

Daarbij vind ik het persoonlijk erg overdreven welke veiligheidswaarde aan het VSM pakket gegeven wordt. Hill assist bijvoorbeeld is meer gemak dan een veiligheid. Hetzelfde geldt voor de optie dat je waarschuwingsknipperlichten aan gaan als je een noodstop moet maken. De rest van de systemen die ECHT voor je veiligheid zorgen zoals ABS,B.A.S, E.S.P en E.B.D zitten er voor 100% zeker weten op.

• Like 2
Geplaatst

Er is idd. een inventarisatie bezig naar de "getroffen" auto's. Zelf ben ik erg benieuwd naar hoe Coolman_KK aan zijn info komt mbt de diverse auto's en VIN nummers enz.

Geplaatst

Dat de getroffen RIO rijders hier nu maar eens ff geduldig het weekend afwachten en ons de tijd gunnen het een en ander te bespreken en te regelen. Je zult dan zien dat de KCG niet alleen voor mensen op het forum is maar voor alle KIA rijders in NL en BE.

Daarbij vind ik het persoonlijk erg overdreven welke veiligheidswaarde aan het VSM pakket gegeven wordt. Hill assist bijvoorbeeld is meer gemak dan een veiligheid. Hetzelfde geldt voor de optie dat je waarschuwingsknipperlichten aan gaan als je een noodstop moet maken. De rest van de systemen die ECHT voor je veiligheid zorgen zoals ABS,B.A.S, E.S.P en E.B.D zitten er voor 100% zeker weten op.

Beste Alex,

Er is mij eerder door een KCG lid duidelijk vermeldt dat de KCG er ALLEEN voor de forum leden is, ik ben blij dat hier blijkbaar een gedachtewisseling in heeft plaatsgevonden!

Mijn vraag waarom de forum leden beter af zijn door niet naar de media te gaan laat je onbeantwoord! Jammer, zou graag de discussie op basis van inhoud doen.

Geplaatst

Er is idd. een inventarisatie bezig naar de "getroffen" auto's. Zelf ben ik erg benieuwd naar hoe Coolman_KK aan zijn info komt mbt de diverse auto's en VIN nummers enz.

Inventarisatie?? Laat me niet lachen, dat is 4 drukken op de knop van de computer!!!! Er wordt bewust radiostilte gehouden.

Hoe Coolman aan zijn informatie komt is onbelangrijk voor onze Forum leden, de enige die hier belang bij zou kunnen hebben is KIA Nederland. Waarschijnlijk om dit informatiekanaal te sluiten.

• Like 1
Geplaatst

Nou das niet niet, hebben ze wat te doen bij KIA

I found that the following VIN numbers for 1.2 DCVVT (Netherlands) lacks ESS,VSM and HAC.

KNADN311AC6 076169 - KNADN311AC6 076179 (10 cars) - 3 doors

etc etc

Total: 333 cars

Geplaatst

@Huizebakker,

Als je goed gelezen hebt heb je kunnen zien dat wij voor jou en de andere RIO rijders bezig zijn met besprekingen met KMNL. Het is respectloos naar ons toe als men ons niet de kans geeft om tot een oplossing te komen met KMNL en meteen in eigenbelang de media op te zoeken. Zo komt jou posting bij mij over.

Geplaatst

I take information from KIA Hotline. Access to this site is paid.

Do not believe me to 100%. This is my investigation.

Let your local dealer confirmed what I told you.

I only want to help you.

Please do not interfere my name.

if you want can check your VIN information for free here - http://www.bgbox.net/vinvis.php

Geplaatst

Ik mag er dus vanuit gaan dat wanneer mijn VIN nummer niet tussen de VIN nummers van Coolman voorkomt, dat ik dan dus wel automatisch het VSM pakket heb?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...