Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Coelers - Laten ze meteen de goeie speakers en subwoofer erbij doen dan zal dat een goeie oplossing zijn. En komen ze hiermee nog goed weg.

Kleine update, Na vandaag Kia zelf maar gebeld te hebben bleek dat mijn dealer is vergeten het hele verhaal door te geven. Nu moet ik zelf mijn koopcontract inscannen en mailen naar Kia.. Wat zij aangaven is dat de standaardoplossing is om 450 euro aan waardecheques uit te keren. Die uit te geven zijn bij een Kia dealer.. Hier ben ik het niet mee eens. Dit is mijn eerste nieuwe auto en baal er van dat hij eigenlijk niet compleet is. Ik wacht op de brief die ik krijg. Maar mij voorstel zal zijn; het Pioneer radio systeem met navigatie. en A lijsten met een optie op tweeters. Vervolgens wil ik zelf de speakers aanleveren en deze laten inbouwen door Kia.

Geplaatst

Hahahaha......grappig dat je dat schrijft. Datzelfde gevoel had ik ook even.

Laten we het maar houden op Ari Bombarie...... ;)

Geplaatst

@ Coelers - Laten ze meteen de goeie speakers en subwoofer erbij doen dan zal dat een goeie oplossing zijn. En komen ze hiermee nog goed weg.

Ik denk dat een 42 inch Flatscreen en een volleder bankstel van minstens 3-4 meter ook wel eens

een kans zou kunnen maken.

• Like 1
Geplaatst

Mensen! Laten we elkaar niet beledigen of wat dan ook. Zodra ik na mijn posting nog 1 beledigende opmerking zie (Naar mijn beoordeling) sluiten we dit topic en wordt de overtreder voor minimaal 1 week geblokkeerd. Wij moderatoren geven jullie veel vrijheid mbt postings etc, maar het moet wel binnen het normaal fatsoen blijven.

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR 2!

Geplaatst

ik vind het eerlijk gezegd ook wat overdreven. die ari wordt gewoon een beetje weggelachen, daar is toch niets mis mee? maar goed ieder heeft een andere opvatting van wat er grof en niet grof is natuurlijk :) ik vond dit allemaal wel meevallen in dit topic in ieder geval...

Geplaatst

maja ontopic dan maar weer,

hoe dan ook die 450 euro wat we aan waardebonnen kunnen verwachten is al beter dan 100 euro. maar daar ga ik evengoed nog niet mee akkoord, maar tussen dat bedrag en de 1000 euro in ben ik tevreden. we gaan het zien. ben ook benieuwd hoe het gaat met mensen die een nieuwe auto willen....

Geplaatst

Even een kattebelletje betreffende status van mijn geen VMS

Afgelopen vrijdag een mail verzonden en tel gebeld er zou terug gebeld worden maar van mijn dealer nog geen tegenbericht ontvangen.

Gisteren een mail nogmaals naar mijn delaer :no: en naar Kia.nl van mijn dealer nog niets vernomen van kia.nl een bevestiging.

Ik wacht nog een week voor verdere ondernemende actie's .

Geplaatst

Ik heb donderdag een afspraak met de dealer, waarbij een nieuwe auto besproken wordt. Daarbij gaat het "voorstel" naar KIA NL en wordt verder bekeken hoe het uiteindeljk opgelost wordt. Heb mijn kia vanaf 26 september, dus nog geen maand. Ik heb ook de dealer EN Kia NL bericht dat ik niet verwacht een bijbetaling te moeten verrichten en als er wat betaald moet worden, dus voor kosten van Kia NL komt. Ik heb nu simpelweg gewoon niet het product ontvangen wat ik besteld heb.

Dealer komt dus volgens mij met inruilvoorstel en offerte nieuwe auto (met scherpe prijs) het prijsverschil daartussen wordt dus voorgelegd. Ben benieuwd.. en anders zal ik de Belbus van Kassa eens op de hoogte stellen :D

Geplaatst

Ik snap iets niet.. Het VSM is volgens de website van KIA een standaard optie (http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Rio/Prijzen-en-specs/) Hiervoor betaal je dus niets extra's. Zeker geen € 1.000,- Als ik dat in ogenschouw neem vind ik de eisen die sommige hier stellen (Superpack, Cruis Controle, Nieuwe speakers etc) een beetje erg veel buiten proportie. Zeker als ze menen dat het bod van € 450,- te weinig is.

Het neemt niet het feit weg dat er helaas een productie fout is ontstaan en dat er iets dient te gebeuren. Maar aub geen belachelijke eisen. En kom niet aanzetten met veiligheid zus of veiligheid zo. Tot een paar jaar geleden had niemand die extra veiligheidsfeatures op zijn wagen buiten de duurdere merken en toen reed men ook gewoon rond.

Geplaatst (aangepast)

Dealer komt dus volgens mij met inruilvoorstel en offerte nieuwe auto (met scherpe prijs) het prijsverschil daartussen wordt dus voorgelegd. Ben benieuwd.. en anders zal ik de Belbus van Kassa eens op de hoogte stellen :D

ik sluit mij aan aangepast door Alex VB
foutief quoten
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

Nouja, veiligheid.. Vroeger gingen ze ook met paard en wagen de weg op, tegenwoordig een auto.. en daarbij maak je ook bewust de keuze voor een betrouwbare en veilige auto met een veilige standaard uitrusting. Het feit dat het een standaard uitrusting is (geen optie, want een optie is een keuze..) zou het gewoon erop moeten zitten en kan wel degelijk een verschil maken tussen het alert maken van de achterligger of het normale rem signaal en het gaan slippen met de auto en van de weg afraken, of door het stabiliteitsmanagement juist op de weg blijven doordat de auto zichtzelf zal gaan corrigeren. Dus vergelijkingen met vroeger kan je hierin niet maken, nu heb je de keus en kies je daar bewust voor, doet er verder niet toe dat "vroeger" alleen het duurdere segment dit had.

En kom niet aanzetten met veiligheid zus of veiligheid zo. Tot een paar jaar geleden had niemand die extra veiligheidsfeatures op zijn wagen buiten de duurdere merken en toen reed men ook gewoon rond.

aangepast door Alex VB
Foutief quoten. Zie regels!
Geplaatst

En kom niet aanzetten met veiligheid zus of veiligheid zo. Tot een paar jaar geleden had niemand die extra veiligheidsfeatures op zijn wagen buiten de duurdere merken en toen reed men ook gewoon rond.

Als je zo gaat redeneren mogen ze de ABS en Airbags en gordels ook gewoon achterwege laten.

• Like 1
Geplaatst

ik heb ook nog steeds niks vernomen, ik ga morgen maar weer eens contact opnemen met me dealer..

een cruize control vind ik ook wel een waardige optie.. of een compleet middenconsole van de superpack met armsteun. maak je me ook blij mee haha

Geplaatst

Het was mij wel opgevallen dat ik de Hill Ass niet aan de gang kreeg maar had natuurlijk nooit verwacht dat het hele VSM pakket zou ontbreken. Ik heb 10-10-2012 de dealer gebeld met de vraag of het pakket misschien op mijn Rio ontbrak.

Ik kreeg 16-10-2012 de beroemde brief van Kia Nederland met de bevestiging dat het VSM pakket ook op mijn Rio ontbreekt.

Dus afwachten maar.

Geplaatst

@Peet99, stel jezelf a.u.b. even voor in het voorsteltopic.

Weten we gelijk ook een beetje wat over jou!

Geplaatst

Ik blijf ook met de twijfel zitten...de HAC werkt bij mij wel maar het anti slip volgens mij niet...we hebben het over iets anders dan ESP toch ? de ESP heb ik wel een paar keer gezien dat deze aan ging en zijn werk deed. Maar laatst gleed ik wat weg op een rotonde en er ging geen lampje branden en ik merkte ook niet dat er wat met de auto gebeurde.

volgens de uitdraai adhv het VIN nummer zou ik alles wel moeten hebben maargoed dat is ook maar een digitaal lijstje.

En over de compensatie die er komt, tussen de 500 en 750 zou ik wel netjes vinden. Ik denk dat 1000 euro wat aan de hoge kant is.

Geplaatst

vandaag een brief van Kia gehad. ik had mijn dealer gevraagd met 2 voorstellen te komen. eentje in geld (en gelijk gezegd dat ik de geboden e 400 vanuit Kia te weinig vond) en eentje met een nieuwe auto afgeleverd in januari met bijbetaling gedeeld samen met Kia.

Kia bericht nu dat de dealer vanaf 20/10 contact met mij zal opnemen ivm het inruilvoorstel. Over het bedrag in geld wordt niet gesproken.

Ik hou jullie op de hoogte

Iemand anders al nieuws?

Geplaatst

Is het rieel om bijbetaling te vragen, toch niet jouw probleem dat ze zon product leveren, normaal zou je uberhaupt die kosten niet moeten krijgen dus lijkt t me niet meer dan normaal dat KIA nl drzr kosten voor eigen rekening neemt.. ik heb morgen afspraak @ dealer

Geplaatst

Is het rieel om bijbetaling te vragen, toch niet jouw probleem dat ze zon product leveren, normaal zou je uberhaupt die kosten niet moeten krijgen dus lijkt t me niet meer dan normaal dat KIA nl drzr kosten voor eigen rekening neemt.. ik heb morgen afspraak @ dealer

Waarom ?

Je hebt toch vervoer gehad gedurende die tijd ?

Dat zou dan gratis moeten zijn ??

Ooit van afschrijving gehoord ?

Het voorstel van Kia lijkt me zo gek nog niet .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...