Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja maar ik kies toch voor een auto inclusief dat, en nu zou dat extra geld kosten.. snapje. Dan wordt hun fout mijn extra kosten

Geplaatst

Nee, je krijgt een nieuwe auto en Kia neemt de helft van het verschil voor zijn rekening.

Da's halve afschrijving en dat is zo gek nog niet, lijkt me.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Da's halve afschrijving en dat is zo gek nog niet, lijkt me.

Lijkt mij een goede oplossing

Geplaatst

Überhaupt zou je deze kosten niet gehad moeten hebben wanneer Kia gewoon een volledige auto geleverd zou hebben.. toch niet het probleem van de klant, ook al heb je erin gereden. Als je nou bewust inruild ivm onvrede maar niet als oorzaak dat zij ingebreke zijn

• Like 1
Geplaatst

dat sam sam delen heeft mijn dealer tussen neus en lippen door gezegd maar of dat ook vanuit kia zelf gedaan wordt hoor ik nog.

Ik rijd nu vanaf maart 2012 met een 3 deurs 1.2 , alles erop en eraan(uitgebreide pack)en17 inch velgen en er staat nu 6200 km op. en dealer liet nog ontvallen door afschrijving 3 a 4000 te verliezen. dat zou dan gedeeld moeten worden.

Ik weet niet of dat reel is 3000 a 4000. Lijkt mij best veel voor een half jaar .

maar we gaan het horen

Geplaatst

Überhaupt zou je deze kosten niet gehad moeten hebben wanneer Kia gewoon een volledige auto geleverd zou hebben.. toch niet het probleem van de klant, ook al heb je erin gereden. Als je nou bewust inruild ivm onvrede maar niet als oorzaak dat zij ingebreke zijn

Ik zal het wel niet begrijpen, maar auto met of zonder VSM wordt toch elke maand minder waard ?

Die kosten heb je toch gewoon altijd ?

Dat je dat niet merkt omdat je auto betaald is is een ander verhaal.

Geplaatst

De vraag is hier hoe de afschrijving bepaald moet worden. Als je uitgaat van de huidige inruilwaarde (en dat zullen ze zeker proberen) dan kom je er niet best af. Was de auto compleet geweest had je er w.s. gewoon 4-7 jaar in blijven rijden en was de afschrijving per maand velen malen lager geweest. Ook de afleveringskosten waren dan over meer maanden verspreid.

• Like 1
Geplaatst

ik heb vandaag gebelt.. en me dealers wist nog van niks.. hij ging er weer achteraan..

Toch vreemd dat een hoop mensen al een brief van kia nederland ontvangen hebben. en me dealer van niks weet

Geplaatst (aangepast)

Ik heb gewoon contact opgenomen met Kia zelf. Het lijkt mij hoe minder tussnpersonen hoe sneller het geregeld is.

aangepast door Alex VB
Onnodig Quoten. Zie forum regels!
Geplaatst (aangepast)

had zojuist ook zelf nog maar een berichtje gestuurd naar kia nederland inderdaad

aangepast door Alex VB
onnodig quoten! Zie forumregels!
Geplaatst

dat sam sam delen heeft mijn dealer tussen neus en lippen door gezegd maar of dat ook vanuit kia zelf gedaan wordt hoor ik nog.

Ik rijd nu vanaf maart 2012 met een 3 deurs 1.2 , alles erop en eraan(uitgebreide pack)en17 inch velgen en er staat nu 6200 km op. en dealer liet nog ontvallen door afschrijving 3 a 4000 te verliezen. dat zou dan gedeeld moeten worden.

Ik weet niet of dat reel is 3000 a 4000. Lijkt mij best veel voor een half jaar .

maar we gaan het horen

natuurlijk is dit belachelijk! je koopt een auto met alles er op en eraan, maar niet alles zit er op, en daar kom je na een half jaar achter. dan moeten ze je iig de afleverkosten vergoeden, de velgen, metallic lak en alles kun je er af tellen, dan blijft misschien maar 500 euro afschrijving over. dus max 500 euro voor een half jaar bijbetalen op een nieuwe auto lijkt me nog logisch, al vind ik dat nog te veel. maar goed dat ben ik.

Geplaatst

Net ook even mijn rechtsbijstand gebeld, die geven mij aan dat ze jou als klant helemaal die kosten niet voor mogen schotelen, dus ook niet gedeeld. Omdat wanneer hun een degelijk product (in werking maar ook in uitrusting) hadden geleverd, die kosten nooit extra gehad zou moeten hebben. Zij zijn in gebreke dus zij draaien op voor extra kosten en alsnog het leveren van een complete auto. Zo afspraak dus ben benieuwd.

Geplaatst

Net ook even mijn rechtsbijstand gebeld, die geven mij aan dat ze jou als klant helemaal die kosten niet voor mogen schotelen, dus ook niet gedeeld.

Dit had ik wel verwacht inderdaad. Ben benieuwd wat Kia gaat zeggen. Houd ons op de hoogte. Ik verwacht na het weekend antwoord. De betreffende contactpersoon van Kia Nederland is dan pas weer aanwezig.

Geplaatst

Beste Rio's rijders, Marsjel heeft 100% gelijk, Kia Nederland moet 100% voor alle kosten opdraaien. De enige wat jij hoeft te doen is een nieuwe auto te ontvangen die wel alle opties heeft. Dit is hun verantwoordelijkheid en zij zijn hier fout.

Ga niet met minder dan een nieuwe auto akkoord! En eigenlijk voor het ongemak zou Kia Nederland juist iets extra moeten bieden.

Net ook even mijn rechtsbijstand gebeld, die geven mij aan dat ze jou als klant helemaal die kosten niet voor mogen schotelen, dus ook niet gedeeld. Omdat wanneer hun een degelijk product (in werking maar ook in uitrusting) hadden geleverd, die kosten nooit extra gehad zou moeten hebben. Zij zijn in gebreke dus zij draaien op voor extra kosten en alsnog het leveren van een complete auto. Zo afspraak dus ben benieuwd.

Geplaatst

Ik heb net een schrijven van KMN gehad.

Op xx oktober 2012 hebben wij van de heer xxxxx van Kia dealer xxx een reactie ontvangen naar aanleiding van uw gesprek om uw klacht over het ontbreken van het VSM pakket in uw Kia Rio met het kenteken xx-xx-xx op te lossen.

Van de Kia dealer hebben wij een inruilvoorstel gekregen voor het inruilen van uw huidige Kia Rio en het leveren van een vergelijkbare Kia Rio voorzien van het VSM pakket.

Na het bestuderen van het complete dossier hebben wij contact opgenomen met de Kia dealer. Wij hebben de heer xxxxx op de hoogte gebracht van de uitkomst hiervan.

Vanaf zaterdag 20 oktober 2012 zal de Kia dealer contact met u opnemen voor het bespreken van het voorstel van KMN.

Ik ben nu benieuwd wat dat voorstel is en zeker dat van vergelijkbare, ik heb bewust gekozen voor het Super Pakket de kleur en de 17 inch lm velgen.

En laten we eerlijk zijn, de meesten onder ons hebben keihard gespaard en dingen moeten laten en niet kunnen doen om dit te kunnen aanschaffen waaronder ik, dus kom niet met een absurde bijbetaling wat dat zit er hier even niet meer in, en bij deze, bij wie dit pakket ontbreekt daar hebben wij toch geen schuld aan en dat hoort Kia maar netjes op te lossen.

Geplaatst

ik wacht ook geduldig af wat kia me gaat bieden, jullie weten onderhand wel wat ik minimaal verlang en anders dan toch maar via de rechtsbijstand voor dezelfde auto maar dan nieuw, zonder ook maar 1 cent bijbetaling...

Geplaatst

en???? :D

Geplaatst

Nou.. zit een verschil in van ongeveer 3800 euro, in prijs van inruil en nieuwe aanschaf., inruilprijs kan volgens dealer niet zo hoog zijn gezien deze dan zeer lastig te verkopen zijn. Gezien een 2e hands (mijne is 3 weken oud) of een nieuwe bijv maar 100 euro kan schelen. dan heeft iemand anders liever een nieuwe natuurlijk. Maargoed, voorstel is naar Kia nl gestuurd en hoor binnen 5 dagen hoe en wat. 50/50 onzin wil ik niet horen zei ik al tegen de dealer omdat ze dit dus nog eens niet mogen vragen. dealer gaf me ook aan dat zij liever de auto teruggeven aan Kia nl en Kia nl zelf vervangt, nu.maakt Kia nl het een probleem van de dealer namelijk, terwijl het probleem in de fabriek en dus bij importeur,Kia nl ligt. Maar of dat een mogelijkheid zou zijn krijg ik nog te horen.

Dealer gaf aan dat vorige week n andere klant ook hetzelfde had maar die nam genoegen met een gratis grote beurt.. haha ja ik dus niet. Daarmee heb ik het vsm gebeuren niet op mn auto.

Geplaatst

Dealer gaf aan dat vorige week n andere klant ook hetzelfde had maar die nam genoegen met een gratis grote beurt.. haha ja ik dus niet. Daarmee heb ik het vsm gebeuren niet op mn auto.

Wellicht leuk om voor te stellen dat je met 7 jaar (zo lang dat de garantie duurt) de onderhoudsbeurten vergoed wilt zien.

Ook dit bevestigd maar weer dat ik dit liever met Kia zelf regel dan dat er heel de tijd een dealer tussen zit. Zorgt naar mijn mening echt alleen maar voor vertraging. Kia weet dondersgoed dat ze fout zit. Ik ben benieuwd. Mij schepen ze in ieder geval niet af met extra kosten. Ik heb mijn auto nu anderhalve maand.

Geplaatst

Tja, ik ben benieuwd of kia dat zomaar gaat doen... Het lijkt mij sterk dat ze eventjes de auto omruilen voor een nieuwe al zou dat wel heel fijn zijn voor de gedupeerden.

Aan de andere kant krijg ik steeds meer het idee dat ze het wel moeten doen. ze hebben namelijk een product geleverd wat niet compleet is. normaliter moeten ze dan het product terug nemen en een juist product geven. Als je een blauwe stoel koopt en je krijgt een gele thuis gestuurd dan wordt die ook omgeruild.

Nu betreft dit een auto die wat meer kost dan een stoel en is het niet zo groot dat je een witte hebt ipv een zwarte maar dan nog, het gaat erom dat het niet het product is dat je hebt besteld.

Het is natuurlijk van kia slim om te proberen om de klant tevreden te stellen met iets anders zoals een gratis grote beurt en als de klant daarmee akkoord gaat dan is dat ook prima.

Want misschien zijn er onder jullie mensen die liever een cruise control hebben dan een VSM pakket. Dan ben je er beter mee door je huidige auto te houden met CC dan dat je een nieuwe krijgt zonder.

iig veel succes en niet te snel toegeven.

Geplaatst

Nu ben ik geen expert in de rechten als consument. Maar volgens mij mag je een koopovereenkomst ontbinden als blijkt dat de verkopende partij niet aan de voorwaarden kan voldoen die zijn opgesteld in de koopovereenkomst. Maar goed, dat is misschien wel erg zwart wit. Al denk ik toch dat de juristen bij Kia op dit moment met de handen in het haar zitten.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Nu ben ik geen expert in de rechten als consument. Maar volgens mij mag je een koopovereenkomst ontbinden als blijkt dat de verkopende partij niet aan de voorwaarden kan voldoen die zijn opgesteld in de koopovereenkomst. Maar goed, dat is misschien wel erg zwart wit. Al denk ik toch dat de juristen bij Kia op dit moment met de handen in het haar zitten.

Zo werkt het met radio's, tv's en dat soort handel.

Kijk maar eens bij bijvoorbeeld de mediamarkt.

TV werkt niet goed en wordt direct omgeruild zonder problemen.

Maar gaat dat ook zo in de autobranche?

Ik zou hier geen zinnig antwoord op kunnen geven

Denk toch echt dat je bij een Bovag of ANWB je vraag neer moet leggen dan rechtsbijstand.

Die hebben hier meer ervaring mee.

En ik zou uiteindelijk eerst KMNL afwachten wat er uiteindelijk geboden wordt.

Er wordt van alles geroepen maar is dat het juiste antwoord.

Geplaatst

Wij hebben het uit laten zoeken: Artikel 7:10 lid 3 BW bepaalt dat als de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koopovereenkomst van een zaak inroept, deze voor risico van de verkoper blijft. Ingevolge lid 4 van deze bepaling is de achteruitgang van de zaak door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. Artikel 6:78 BW is van overeenkomstige toepassing. Dit betekent dat de koper slechts tot schadevergoeding is gehouden voor zover hij - met inachtneming van de regels van ongerechtvaardigde verrijking - voordeel heeft genoten. Niemand vraagt er om om weer een x bedrag neer te tellen (3 tot 4000 is belachelijk op de aankoopprijs als afschrijving) want die spaarpot was al leeggemaakt voor de koop van deze auto toch? Je hebt het recht echt aan je kant, maar het gaat erom dat je een voorstel krijgt wat voor JOU acceptabel is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...