Jump to content

Advies voor ons huis

Remko .me

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ons huis is 14 november volledig klaar, dan gaan we met aankleding beginnen, maar wij komen er maar niet uit wat we bij de openslaande deuren moeten doen als raamdecoratie.

Zie hier gewoon de foto:

32307_474646415890513_1475380353_n.jpg

(let niet op de kwaliteit foto want de iPhone doet raar als het maar even donker is/overbelicht is)

Wie heeft er advies in deze wat wij hier kunnen doen? we hebben allerlei dingen geprobeerd maar het is het net niet heel de tijd!

Poehhh dat is wel een heel persoonlijke keuze he? Maar het wordt een mooi strakke kamer zo te zien! Als je ook een strakke inrichting nastreeft zou ik van die semi-transparante gordijnen ophangen ( ik geloof dat die in- between worden genoemd) en dan van wand tot wand en van plafond tot vloer, en ruimschoots voor de radiatoren langs. En dan aan de raam kant een serie plafondspots (led of halogeen) die het gordijn dan van achter aanlichten. Geeft een heel mooi, rustig en ruimtelijk effect. Het mooiste is dan natuurlijk als die openslaande deuren ook wit geverfd zijn.

Laat nog eens zien wat jullie uiteindelijk gaan doen! Veel lezer en geluk in jullie nieuwe huis.

Guest Warmentuuter

Wat MGA1600 al zegt het is een persoonlijke keuze.

Gelukkig werkt mijn echtgenote in deze handel dus hangt er regelmatig wat anders voor de ramen. :-)

Wij hebben nu de in-between gordijnen voor de ramen hangen in combinatie met rolgordijnen met daar achter verlichting.

De rolgordijnen zitten er omdat we de ramen op het zuiden hebben.

Dan heb je ze echt wel nodig zeker zomerdag.

Zelf vind ik dit de mooiste keuze die wij nu hebben op dit moment.

Geen inkijk en het geeft een sjieke warme uitstraling.

Ik moet wel zeggen heeft ook wel een nadeel.

Visite die je 's avonds krijgt zijn niet meer weg te branden. :-)

IMG00212_20121013_1314_2.jpg

IMG00213_20121013_1315.jpg

Krijg net door in mijn oortje dat vanaf woensdag bij alle Leen Bakker winkels met een gordijnafdeling er 25% korting is op de gordijnen.

En de in between gordijnen zijn er in diverse kleuren.

Succes met kiezen Remko. :-)

Ik denk dat bij een strak interieur die shades van luxaflex ook wel mooi staan. Die heb je vast al eens gezien ? Zo niet zou ik ook die zeker bekijken.

WIj hebben het zelf zo:

http://img202.imageshack.us/i/imageiah.jpg/

( excuses voor de slechte foto, ben op het werk en heb geen betere op de telefoon )

antracite kleurige gordijnen en een rolgordijn met een reliefje erin, heel lichtjes allemaal streepjes, soort linnen structuur.

door dat rolgordijn kan je niet heen kijken, je ziet wel schaduwen in huis lopen maar dat is minimaal. door het gordijn ervoor te doen is het in huis echt donker en daar kijk je ook niet doorheen van buiten naar binnen.

Gezien de grote van je raam ben je waarschijnlijk de sjaak wat betreft maatvoering voor 1 groot rolgordijn, dat zal maatwerk worden.

hoi Remko

Natuurlijk eerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Erg leuk voor je,

Die panelen zien er mooi uit.

Bedenk wat je er gaat hangen, je ramen zijn niet echt breed, en de deuren zullen vaak openstaan.

zeker met eventueel toekomstige kinderen.

Als je b.v vitrage gaat ophangen, en de deuren gaan open, dan wapperen de vitrages lekker naar buiten wanneer er een beetje wind staat.

Wanneer is de Kia forum inroductie dag bij je thuis?

Vet Tom! Hou ons op de hoogte!!!!

Inmiddels zijn wij over de panelen niet zo heel enthousiast nu we ze in het echt gezien hebben komen ze ons te 'goedkoop' over, het is wat slapjes en niet zoals we hadden verwacht.

We hebben verschillende bekeken.. hmmm

We gaan waarschijnlijk toch voor mooie gordijnen over de de breedte, ik zal een foto plaatsen als alles klaar is!

Inmiddels zijn wij over de panelen niet zo heel enthousiast nu we ze in het echt gezien hebben komen ze ons te 'goedkoop' over, het is wat slapjes en niet zoals we hadden verwacht.

We hebben verschillende bekeken.. hmmm

Tja, je hebt verschillende kwaliteiten.....