MGA1600 Geplaatst 28 November, 2012 Geplaatst 28 November, 2012 De Ford Ka van mijn dochter heeft gebreken en gaat vervangen worden!. Vandaag daarom samen met haar proefgereden in een Toyota Aygo.....die wilde ze eigenlijk al een heel tijdje omdat ze hem zo grappig vond....maar al na 500 meter bleek dat zo'n Aygo geen feest is! Wat een herriemaker is dat.....en ondanks de herrie erg traag! Ik kreeg een Deux Chevaux gevoel....maar dan 45 jaar later....., Op aanraden van de dealer ( die ook KIA "doet") ook even de Picanto getest....een wereld van verschil! Lekker autootje, rijdt veel soepeler, remt beter en ziet er van binnen ook uit als een echte auto. Kortom, ik denk dat ze haar keuze gemaakt heeft.... 5 Quote
fonzie Geplaatst 28 November, 2012 Geplaatst 28 November, 2012 verbaast me niets. zeker als je de 4_cylinder hebt gereden! Quote
bigmac Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Als je dan ook nog even in de Suzuki Alto gaat zitten, raak je nog meer overtuigd van de kwaliteiten van de Picanto. Het is allemaal gewoon wat degelijker en wat meer auto. Die andere kleine autos lijken meer speelgoedautos. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 De Alto/Pixo is idd nog erger dan de Aygo/C1/107. Ik heb ruim 4 jaar met plezier Aygo gereden, maar nu ik mijn Picanto heb "kan" ik eigenlijk niet terug: WAT een verschil. Niks ten nadele van Toyota/Citroen/Peugeot, maar des te meer kudo's voor Kia! Quote
jelledeboer Geplaatst 29 November, 2012 Geplaatst 29 November, 2012 Toen ik besloot om een auto te kopen wist ik nog niks van Picanto af. Diverse proefritjes gedaan met o.a. Aygo, het waren gewone auto's die rijden. Mijn neef kwam met een tip om naar Picanto te kijken omdat de nieuwe versie erg gelikt uit zag. Na eerste proefrit met Picanto was ik meteen overtuigd, een wereld van verschil en voor bijna hetzelfde geld kreeg ik meer waar voor mijn geld. Maar probeer ook 4 cilinders versie uit, deze is iets pittiger en rijdt naar mijn smaak fijner op hogere snelheden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en de vier cilinders zou ook iets meer verbruiken. Quote
MGA1600 Geplaatst 2 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2012 Mijn dochter heeft inmiddels een Picanto 5 -deurs met comfort pack besteld (in de kleur zwart). Geen verdere opties, ook geen 4 cilinder, daarvoor is het budget niet toekijkend. Het moet allemaal ook snel geregeld worden omdat per 1 januari door de bpm de prijzen met globaal 500 euro omhoog gaan. Daarnaast is er nu de actie van 500 extra inruil op een 5 deurs. Het kan haar niet snel genoeg gaan..... Quote
Preston Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 Als onze zoon langskomt met z'n Picanto.. zie je dit: 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.