Ed Teunissen Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 In januari krijg ik mijn nieuwe Kia Rio 1.4 superpack, wat betekend de meest luxe uitvoering waarvan je mag verwachten dat de voorstoelen uitmuntend zitten, wat mij tegenvalt. Tijdens een proefrit merkte ik dat mijn bestuurdersstoel aan de korte kant is en een te zachte zit heeft, geproduceerd voor Aziatische markt voor mensen met korte bovenbenen. Het comfort van de voorstoelen draagt daarom ook niet bij voor een goede lende ondersteuning. Jammer dat dit het enige nadelige punt van de Rio is. Mijn vraag aan het forum is, hoe kan ik het zitcomfort verhogen of waar kan kan ik betere pasklare voorstoelen aanschaffen? Quote
Tinusplots Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Kun je de koop nog annuleren??? Dit issue heb je tijdens de proefrit toch ook ervaren? Voor ongeveer 1500,- Euro kun je er Ricaro stoelen in laten zetten...... Quote
mika kjelld Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 het belangrijkste als je een nieuwe auto besteld is hoe de auto zit en rijdt als ik een stoel in een auto niet lekker vindt zitten bestel ik de hele auto niet en ga op zoek naar een anderen die wel lekker zit dat is mijn mening want je moet er wel een paar jaar plezier van hebben Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Ik laat mijn stoelen binnenkort met leer bekleden en dan vul ik ze ook gelijk een beetje op. Want ook voor mij is het na een lange rit minder prettig om in de auto te zitten. Quote
Don56 Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Wat een slap gelul zeg! De 'stoeltjes' zijn vele malen beter dan in menige andere (Europese!-)auto ..lees de diverse tests van verschillende merken maar eens na op het net. In mijn vorige autootjes (Saab 9.3 en Fiat Bravo) waren de stoelen een flink stuk minder. Een Saab die ooit een nieuwprijs had van dik 40000 euro en de Bravo 21000. Waar hebben we het dan over??? Tip!: koop anders een kussentje voor de zachte bips bij de Zeeman oid voor 2 euro! Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Zo wat zijn we vriendelijk!!!! Is volgens mij een mening van iemand, buiten het feit dat ik nooit een auto zal kopen die niet lekker zit. 1 Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Inderdaad. Zit comfort is voor iedereen anders. De pijn die ik voelde na een maar 2 uur lange rit was toch echt. Het vervelende is met een proefrit is dat je niet zo lang mag rijden dus ik laat de vulling toch wat aanpassen. Quote
Don56 Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Is gewoon een kwestie van je stoel anders afstellen, totdat je de juiste zit gevonden hebt! En anders een 'paard en wagen' kopen? Quote
Borland Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Begrijp niet helemaal. Je doet een proefrit, vindt de stoelen peren maar besteld wel de auto Quote
Zaa'd Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 zal wel een aangewezen leaseauto zijn ? geen prive aankoop ? Quote
betominice Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 Beste Ed Teunissen Menig auto gereden in me korte leven en ik moet zeggen dat de kia stoel ook nog een comfortabele zit heeft als je 1600 kilometer zit wil niet weg nemen dat het voor een ander niet comfortabel zit. Heb zelf geen rio kan er ook niet over oordelen laat je niet lijden door de negatieve berichten hierover maar zoek naar het juiste antwoord als de stoel je niet bevalt zijn er zeker bedrijven die je een comfortabele stoel bieden . Ga eens op zoek je vraag staat hier en laten we alsjeblief hier gewoon een correct antwoord opgeven.Het antwoord van Wilcovdongen sluit hier het beste op aan Dus voor iedereen die hier een opmerking maakt dat mag maar laten we het wel tot het redelijke maken. Fijne dagen 2 Quote
snellejelle1985 Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 ik vind ze heerlijk zitten maar ben wel maar 1.72 als je groter bent zou het best wel eens kunnen dat het vervelend is dat de stoelen kort zijn, maar voor mij zijn er geen fijnere! Quote
bigwade Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 google even op Scheel, ASS, Recaro oid en je bent al een heel end op weg. Er zijn ook bedrijven die die dingen gebruikt aanbieden, nieuw kun je ze zo goed als op maat bestellen. Quote
bigmac Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 ik heb 'maar' een Picanto, maar de stoelen zijn nou net een van de (vele) dingen die maken dat zo tevreden met mijn auto ben. Ik ben 1m85 maar rijd met veel plezier 1,5 uur ritjes. Fijne lendesteun, zijsteun op zitgedeelte en rugleuning die goed verstelbaar is. De hoogteverstelling heb ik niet echt nodig maar voor kleinere mensen wel handig. Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Ik voeg ook graag iets positiefs toe; ik vind de stoel van de Rio prima, zeker voor een auto in deze prijsklasse. Nu al een paar maal ritten gemaakt van 12 uur (3-4 stops) en geen klachten. Ik ben 1.82 en weeg (te veel) 89 kg. Ik heb wel korte benen, maar in verhouding een lange rug. Dat kan het verschil maken. Ik lees vaak dat mensen met de rechter knie tegen de knop van de airco stoten, en dat is voor mij weer geen issue. Ik kan bijvoorbeeld niet in Franse auto's zitten, veel te zacht. Volvo en VW (Passat) is weer prima voor me. Pruis II was een ramp (leek wel een poef) terwijl Prius III (executive) weer prima was. Ik heb best wel een risico genomen door de Rio "blind" te kopen, zonder proefrit. Wel heb ik er 2 minuten in gezeten in de showroom Quote
Gast quinten Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 de stoelzitting is wat aan de korte kant voor mensen met lange benen maar als je hem goed instel is het goed te doen ben zelf 1.83 wat wil je... wij zijn ook de langste mensen ter wereld ...daar zijn ook geen stoelen voor te maken heb het thuis in mijn bankstel... zit ik ook veel in .... Quote
Don56 Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 @Rio_Brazil Teveel in gewicht? Zullen we ruilen dan..ik 1m78 en 115kg. Ben altijd bang dat ik door een stoel zak hahaha Maar dat Rio-stoeltje is best lekker stevig! Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Teveel gewicht? ik ben 1.80 en weeg 62.4 kg. Maar om op het onderwerp te houden. De stoelen zijn inderdaad tenminste niet zo sompig. Quote
Brambeer Geplaatst 31 December, 2012 Geplaatst 31 December, 2012 Ik vind de stoelen prima zitten zelf. Sowieso is de bestuurdersruimte erg ruim vergeleken met de meeste auto's uit deze klasse. Ik heb nog geen last gehad van een zere rug of benen na lange ritten. Vervelend dat het niet goed zit voor sommige. Ik hoop dat er een goede zit kan worden gevonden voor diegenen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.