Guest wil51 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Als ik door de wasstraat ben geweest zit er een laagje hotwax op de voorruit. Bij gebruik ruiterwisser zie je gelijk bijna niets meer. Al veel geprobeerd maar hoe krijg je die laag van je ruit en wisserbladen. De doekjes van de wasstraat die hiervoor zijn werken ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedde1980 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Niet door de wassstraat.Zonde van je lak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieles Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 haha je bent me net voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Ik zat al te wachten op deze antwoorden. Maar ik ga alleen door de veilige Jordan wasstraat. Die gebruiken geen draaiende borstels maar een lange lappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedde1980 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Ik zat al te wachten op deze antwoorden. Maar ik ga alleen door de veilige Jordan wasstraat. Die gebruiken geen draaiende borstels maar een lange lappen. Er is geen wasstraat die spinnewebben/swirls in je lak weet te voorkomen. 2 emmersysteem blijft het beste je moet er alleen wat moeite voor doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Dat met de hand wassen beter is weet ik ook wel. Maar dat was mijn vraag niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedde1980 Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Trouwens om echt op je vraag in de gaan.Je kan ammonia of dreft/warm water gebruiken om je ramen weer vet/wax vrij te krijgen en daarna met glassex maar wil nogmaal zeggen liever geen wasstraat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Bij de Anac wasstraat (met lappen) heb ik daar geen last van. Het kan ook aan je ruitenwissers liggen. Verder gebruik ik soms Würth Sabesto Actief ruitenreiniger. http://tinyurl.com/cjqycbu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Gisteren voor advies klein putje in voorruit naar autototaalglas. Meteen maar even gevraagd voor schoonmaken vooruit. Kreeg ik zomaar gratis en voor niks een fles schoonmaakmiddel wat zij zelf gebruiken. En advies om niets aan het putje te doen. Blijkt een gerepareerde ster te zijn. Dat blijf je toch altijd zien. Vervangen voorruit moest ik niet doen. Dat doe je alleen als repareren niet meer kan of als het precies in het gezichtsveld zit en je er steeds naar blijft kijken. dan is het voor de verkeersveiligheid beter de ruit te vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardetails.nl Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Wat zou je zeggen van de ruitenreiniger van Surf City Garage of Meguiar's. Werken heel goed. Nog een tip van mij. gebruik geen Glassex. Leuk spul maar niet voor op je autoruit. Veel te vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Dat doe je alleen als repareren niet meer kan of als het precies in het gezichtsveld zit en je er steeds naar blijft kijken. dan is het voor de verkeersveiligheid beter de ruit te vervangen. Auto uurtje in de zon zetten en dan een emmer echt koud water er overheen. Kun je meteen door naar Autotaalglas Spreek uit ervaring, haha ! Geen putje meer te zien.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 niet met een druppeltje dreft ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 niet met een druppeltje dreft ???? Dat is natuurlijk overal goed voor... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ki'aad Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Wit, dat wil je eigenlijk niet Hoe kommie daar nou bij!!! Ikke wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Ik was nooit met het handje 1 keer per maand wasstraat imo ik krijg steeds een doekje van de wasstraat en een heerlijke geurhanger voor aan de spiegel en brandschoon zijn mijn ruiten en zo slecht is een wasstraat ECHT niet hoe was jij de onderkant??? lees wasstraat met voorreinigen dat al het vuil zand er af is en geen klo.... carwas van BP waar je wagen niet word voorgewassen en je wagen stilstaat http://www.q-wash.nl/uploads/wassen.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 pffff je wast toch ook niet met een spons! Dan kun je net zo goed een steen over je auto halen. Wat een ontzettend slecht artikel zeg... Serieus, elke autopoetser weet dat je geen standaard spons moet gebruiken. Maar duh zoiets zou ik als autowasstraat ook schrijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Haha, idd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
white rio Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Wie wast er dan ook zijn auto met emmer en spons Ik spuit de mijne eerst af met een foam gun . Dan spuit ik het schoon met hoge druk spuit, en pak ik meteen wielkasten en onderkant mee. Dan met 2 emmersysteem een washmitt en goede autoshampoo erop. Dan weer afspuiten met hoge druk spuit Afdrogen met een goede droogdoek, en niet met een oude zeem Dan nog een spraywax erop.. En 2 tot 4 keer per jaar in de harde wax zetten Kan de krasstraat echt niet tegenop 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 en hoe doe jij de bodem?? pekel verwijderen onderkant?? ik doe af en toe bodemprotectie daar kun jij niet tegenop met je HD reiniger en wat denk je van milieuvervuiling??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Ik heb in het verleden eens ergens gelezen dat je de bodem mooi kunt doen met zo'n sproeisysteem wat je normaal op het gras zet wat dan heen en weer sproeit (ben de naam vergeten), zou je de boel prima pekelvrij mee moeten kunnen krijgen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Hahaha, een Gardena zwenksproeier bedoel je zeker....! Ik denk dat de druk onvoldoende is om echt goed schoon te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 je moet er ook een TURBO aankoppelen en dan eens zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje sorento Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 of even een flacon dusty halen bij de aldi (ontvetter) werkt ook goed voor je velgen , even inspuiten voor je de wielen wast en meer dan de helft is er al af!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 of even een flacon dusty halen bij de aldi (ontvetter) werkt ook goed voor je velgen , even inspuiten voor je de wielen wast en meer dan de helft is er al af!!! Nee, niet doen ! Dusty/Dasty is een extreme ontvetter en is prima in de keuken maar gebruik dit nooit op je auto. Dreft daarentegen is een milde reiniger en doet het prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenkM Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Spray om vliegen van de auto te verwijderen werkt voor mij prima. Twee vliegen in één klap: géén vliegen én geen vettigheid meer op de ruit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts