molenland Geplaatst 7 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2013 @specialmade: ik realiseer me dat het lang gebruiken van de recirculatiestand niet zo gezond is, de lucht wordt immers niet ververst. Het was ook slechts een test. Of de airco nog wel genoeg vulling heeft zal de dealer binnenkort gaan bekijken. Ik hoop stiekem van niet, want dan hebben we een aantoonbare reden voor het probleem. Ooit een Peugeot 406 gehad, ongelooflijk wat een rijdende koelkast was dat zeg! Uitstroomtemperatuur luchtroosters 2,5 graden.....brrr.... Quote
Specialmade Geplaatst 7 Juli, 2013 Geplaatst 7 Juli, 2013 @specialmade: ik realiseer me dat het lang gebruiken van de recirculatiestand niet zo gezond is, de lucht wordt immers niet ververst. Het was ook slechts een test. Of de airco nog wel genoeg vulling heeft zal de dealer binnenkort gaan bekijken. Ik hoop stiekem van niet, want dan hebben we een aantoonbare reden voor het probleem. Ooit een Peugeot 406 gehad, ongelooflijk wat een rijdende koelkast was dat zeg! Uitstroomtemperatuur luchtroosters 2,5 graden.....brrr.... Kan me voorstellen dat je hoopt dat de airco nog bijgevuld moet worden, is dat probleem ook gelijk verholpen. Wij horen het graag. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
kia_21 Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Mijn Picanto heeft 13000 Km achter de rug en is een half jaartje oud. Ik gooi eerst alle ramen open als ik weg rij zodat de auto even kan ventileren. Ik doe wel de A/C alvast aan zodat hij op temperatuur kan komen. Dit werk prima zo. Wel moet ik erbij zeggen dat de A/C in grotere auto's beter werken. *Tip van mij: Zet het ventilatie systeem op 'alleen gezicht' hierdoor is die wat krachtiger naar voren en hoeft die zijn kracht niet te verdelen. *Offtopic: Hebben jullie ook snel last van vette ruiten? Met nadruk op de voorruit. Weet iemand trouwens een goede ruiten reiniger voor de binnenkant (en eventueel buitenkant)? Glassex werkt niet echt goed, want het blijft toch altijd wat vettig. Quote
LED-Lightning Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Weet iemand trouwens een goede ruiten reiniger voor de binnenkant (en eventueel buitenkant)? Glassex werkt niet echt goed, want het blijft toch altijd wat vettig. Afwasmiddel werkt prima voor de binnenkant, voor buitenkant gebruik ik gewoon autoshampoo als ik de rest van de auto ook was. Quote
Smart Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Afwasmiddel werkt prima voor de binnenkant, voor buitenkant gebruik ik gewoon autoshampoo als ik de rest van de auto ook was. Volgens mij is de 1e zin een duidelijke quote van bigwade....! Quote
kia_21 Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Afwasmiddel werkt prima voor de binnenkant, voor buitenkant gebruik ik gewoon autoshampoo als ik de rest van de auto ook was. Dreft? water? T-shirt? En gaan? Quote
pica3deur Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Glassex niet met een doek maar met een prop krantenpapier, op deze manier maken ze in het oosten van de wereld ook de vitrines schoon. Probeer het maar eens, het zal je verbazen. Quote
Specialmade Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Ben wel geen Klazien ut Zalk maar dit werkt perfect. Gebruik deze al bijna twee jaar. Alleen water en deze twee doeken en altijd super schone en streepvrije autoramen. Zie deze en deze. Suc6 Grtz. Specialmadd 1 Quote
Smart Geplaatst 12 Juli, 2013 Geplaatst 12 Juli, 2013 Goede tip! Die wafeldoek heb ik ook gekocht alleen dan in het geel bij Halfords en droogt mijn auto perfect in één gang ná het wassen. Inmiddels al wat buren enthousiast gemaakt met deze wafeldoek. Neem hem niet té klein en vouw hem 2 keer, zodat je kunt blijven droogwrijven. Met als resultaat....streeploos schoon. Ik zou zeggen DOEN! 1 Quote
molenland Geplaatst 16 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2013 Gisteren de Picanto naar de dealer gebracht i.v.m. de airco. Vandaag weer teruggekregen. Wat ik al had verwacht: alles was 'binnen de norm'. Ik haat die term echt, want ik hoor die elke keer weer. Het snel in- en uitschakelen van de airco hoort zo en de temperatuur was OK (10 graden gemeten...) met andere woorden: accepteren en niet zeuren. Een verkoper gaf zelfs de tip: 'anders ruil je 'm toch in?' Quote
Creative Name Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 Tijd voor een aangetekende brief aan de importeur met daarover gelijk een klacht over de opmerking van de verkoper? En maak voor de gein eens een proefrit met een splinternieuwe, desnoods bij een andere dealer, en kijk eens of die dat probleem ook heeft (of dat je hetzelfde ervaart) Quote
molenland Geplaatst 16 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2013 @Creative Name. De splinternieuwe Picanto reed ik dus gisteren en vandaag. 1750 km op de teller. De temperatuur van de airco heb ik uiteraard gemeten: 4,8 graden! Wel eenzelfde cyclus van 10 seconden aan en 10 seconden uit. Maar het geheel werd veel koeler! Een brief aan de importeur heb ik alvast per mail verstuurd. Ben benieuwd. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 Heel irritant, wat zegt de dealer over dat verschil dan? En als het binnen de marge valt, mag je dan de werkplaatsinstructie zien waarin die marge omschreven wordt? Gewoon aan de werkplaatschef vragen of je die instructie/omschrijving even mag zien Quote
molenland Geplaatst 16 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2013 Ik was helaas pas 10 minuten voor 6 deze middag bij de dealer, dus iedereen van de werkplaats was al naar huis. Ik zal de vraag morgen eens voorleggen. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 Zou ik zeker doen, en volhardt daar ook echt in. Als de omschreven klacht binnen de marge valt dient die marge volledig in het werkplaatshandboek omschreven te zijn wil je kunnen bepalen of iets daarbinnen of buiten valt. Ik ben benieuwd, succes! Quote
molenland Geplaatst 19 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Juli, 2013 Raar, een ander topic gestart over wel of niet tevreden zijn over je dealer, maar die is zomaar verdwenen....censuur? Quote
Jiskefet Geplaatst 19 Juli, 2013 Geplaatst 19 Juli, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/7528-kia-dealer-reviews/page-3 ?? Quote
xtra40 Geplaatst 19 Juli, 2013 Geplaatst 19 Juli, 2013 Raar, een ander topic gestart over wel of niet tevreden zijn over je dealer, maar die is zomaar verdwenen....censuur? geen sensuur maar samen gevoegd dus je kunt onder dit bestaande draadje lekker verder http://www.kiaclub.nl/topic/7528-kia-dealer-reviews/ Quote
Creative Name Geplaatst 20 Juli, 2013 Geplaatst 20 Juli, 2013 Nog reactie gehad van je dealer over die omschrijving van die marge? Quote
molenland Geplaatst 20 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 20 Juli, 2013 @Creative name: over de omschrijving van de marge wordt gezwegen, maar begin augustus gaat de auto voor een tijdje terug naar de dealer. En dan gaat een manager van Kia zich ermee bemoeien. Ook voor alle andere klachten. Ben benieuwd. Quote
Creative Name Geplaatst 20 Juli, 2013 Geplaatst 20 Juli, 2013 Voor een tijdje? Wat zijn ze van plan dan? Quote
molenland Geplaatst 21 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Juli, 2013 Drie problemen, zie andere topics: versnellingsbak maakt lawaai en schakelt slecht airco wordt niet zo koel slechte reactie op gaspedaal koude start, waarna af en toe een plof uit de auto komt Daar hebben ze wel even voor nodig, omdat sommige dingen niet elke dag te merken zijn (punt 3). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.