blackie Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 op mijn wagen zit die rotzooi er niet op en ik wil het er niet op Quote
Filipke Geplaatst 22 Juni, 2014 Geplaatst 22 Juni, 2014 Ik heb het ook op mijn Carens die inmiddels 1 jaar is nu en dit werkt zelden. Maar ik doe dan ook veel korte afstanden dus ik ga ervan uit dat dit hier de oorzaak van is in combinatie met de vele elektronische snufjes op de auto dus dan zet ik het maar af. Zal mij wat boeien, het is niet dat ik hierdoor minder belasting betaal om rond te karren! Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Kia frans Geplaatst 26 Juni, 2014 Geplaatst 26 Juni, 2014 Ben sinds mei 2011 in het bezit van een Venga 1.4 comfort en ondanks dat ik veel korte stukken rij en meestal de airco aan heb staan werkt het ISG systeem 95% van de tijd perfect. Ik hou er echt geen rekening mee wat betreft rijstijl afremmen op de motor of zo en extra bijladen vergeet het maar. Hetgene waar ik me wel steeds meer aan stoor is het hoge verbruik (1op10.5) en de stugge vering. Quote
Kia frans Geplaatst 26 Juni, 2014 Geplaatst 26 Juni, 2014 Ben sinds mei 2011 in het bezit van een Venga 1.4 comfort en ondanks dat ik veel korte stukken rij en meestal de airco aan heb staan werkt het ISG systeem 95% van de tijd perfect. Ik hou er echt geen rekening mee wat betreft rijstijl afremmen op de motor of zo en extra bijladen vergeet het maar. Hetgene waar ik me wel steeds meer aan stoor is het hoge verbruik (1op10.5) en de stugge vering. Quote
Urkes Geplaatst 26 Juni, 2014 Geplaatst 26 Juni, 2014 Zie onderstaande voor die die het nog niet wisten... Wat houdt het ISG systeem in? ISG staat voor Intelligent Stop and Go system. Het gebruik van het ISG systeem zorgt voor brandstofbesparing en verminderd de CO2 uitstoot. Het ISG systeem bestaat uit de automatische start/stop functie en de AGM accu. Het ISG systeem wordt geregeld door de motorcomputer. De computer zorgt voor een optimale en veilige werking van het ISG systeem. De AGM accu wordt optimaal opgeladen als u terugschakelt en afremt op de motor (uitrollen met ingeschakelde versnelling en losgelaten koppelingspedaal). Deze energie wordt gebruikt voor het laden van de AGM accu. Wanneer de computer registreert dat de AGM accu een laadstatus heeft van meer dan 80% dan is het ISG systeem actief. De werking van het ISG systeem is afhankelijk van een veelvoud aan factoren. U kunt hierbij denken aan rijgedrag/afstanden/aantal ritten/temperatuur accu/duur van lading enzovoorts. Wordt de accu om welke reden dan ook niet voldoende bijgeladen, dan treedt het ISG systeem buiten werking. Wanneer wordt het ISG systeem actief? de rijsnelheid is lager dan 5km/h EN de versnelling in de neutraal staat EN de koppeling niet is ingetrapt Wanneer start de auto? wanneer u het koppelingspedaal indrukt het rempedaal meerdere keren wordt ingedrukt OF de airconditioning is ingeschakeld OF de airconditioning is ingeschakeld op de maximale stand OF de rijsnelheid boven de 5km/h komt Wanneer werkt het ISG systeem niet? Veiligheid: de deur van de bestuurder is geopend OF de bestuurder heeft zijn veiligheidsriem niet om OF de motorkap is geopend OF de airconditioning op de maximale stand staat Systeemhardware De laadcapaciteit van de AGM accu is te laag OF De accutemperatuur is lager dan 2gr C OF De temperatuur van de koelvloeistof laag is Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 De Venga automaat wordt in Nederland zonder ISG geleverd. Na het bovenstaande te hebben gelezen geloof ik dat ik daar niet treurig over hoef te zijn. Quote
Specialmade Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Als je de dimlichten aandoet laadt de accu beter op. Alleen de dagrijverlichting (led) is niet voldoende. Grtz. Specialmade Quote
oude Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Ik betreur nu al de dag dat de auto mij niet meer nodig heeft om te rijden, want dan is autorijden niet meer leuk. Begint met isg, automatisch stoel verstellen als er een ander in gaat zitten, mag je zeggen ""start maar, we gaan naar oma en dan mag je nergens meer aankomen, ja benzine erin doen.Dan besteed ik het geld wat een auto kost wel aan een taxi. Quote
robquatr Geplaatst 27 Juni, 2014 Geplaatst 27 Juni, 2014 Heel raar maar heb gemerkt dat het systeem nu sinds een paar weken altijd werkt. Waarom blijft gissen maar wat wel opvalt zijn de hogere temperaturen en dus dat airco veel vaker aanstaat. Zelfde principe als dat dimlicht? Quote
Smart Geplaatst 28 Juni, 2014 Geplaatst 28 Juni, 2014 Het klopt dat hoe meer verbruikers aanstaan hoe beter het ISG werkt. De logica hierin is niet geheel duidelijk, zeker wanneer je juist met ISG wilt besparen. 1 Quote
Gast jerolimo Geplaatst 30 Juni, 2014 Geplaatst 30 Juni, 2014 Ik heb de Venga nu bijna twee jaar en dat ISG heeft nooit gewerkt. De dealer zegt zelf regelmatig dat dat een non-ding is, geen aandacht meer aan besteden. 't Was voor mij toch al geen item, maar ja, als het er op zit moet het wel werken he. Quote
blackie Geplaatst 30 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2014 ik heb het op mijn Duitse versie 1.2 cvvt edition 7 er NIET op standaard. Mijn dochter Ned. uitvoering heeft het er wel op beide wagens zelfde jaar en verschil 1200 km op teller en het leuke is allebei dezelfde weg achter elkaar computer geresette en rij ik 5.2 l op 100 km en zij 6.1 met werkende ISG mijn dealer gaf eerlijk antwoord en zei: de co2 uitstoot is minder omdat motor uitstaat bij spoorovergang en stoplicht maar benzineverbruik kan meer zijn en we spraken van de co2 uitstoot voor belastingvrij rijden en niet brandstofverbruik Quote
robquatr Geplaatst 1 Juli, 2014 Geplaatst 1 Juli, 2014 Ik denk dat ik dan maar op dat knopje ga drukken om het systeem buiten werking te stellen. Omdat sinds gisteren weer plotseling geen afslaande motor meer is. Welke stroomverbruiker ik ook aan heb staan. Mijn partner ook weer gelukkig want die hield überhaupt de koppeling ingetrapt om die motor niet af te laten slaan. Wordt er immers nerveus van, dat af en aan slaan. Quote
Specialmade Geplaatst 1 Juli, 2014 Geplaatst 1 Juli, 2014 Ik denk dat ik dan maar op dat knopje ga drukken om het systeem buiten werking te stellen. Omdat sinds gisteren weer plotseling geen afslaande motor meer is. Welke stroomverbruiker ik ook aan heb staan. Mijn partner ook weer gelukkig want die hield überhaupt de koppeling ingetrapt om die motor niet af te laten slaan. Wordt er immers nerveus van, dat af en aan slaan. Knopje indrukken werkt alleen totdat je de motor hebt afgezet. Zodra je weer start staat het ISG weer "aan". Grtz. Specialmade Quote
blackie Geplaatst 1 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2014 bij mij niet ik heb het er helemaal niet op Duitse uitvoering Quote
Specialmade Geplaatst 1 Juli, 2014 Geplaatst 1 Juli, 2014 bij mij niet ik heb het er helemaal niet op Duitse uitvoering Hoeft ook niet want in Duitsland is de benzine goedkoper ! Grtz. Specialmade 1 Quote
blackie Geplaatst 1 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2014 ja hallo ik ben Nederlander he dacht jij werkelijk dat ik in Duitsland ga tanken???? al woon ik nog zo dicht bij de grens eer ik daar ben heeft hij al 2 liter minimaal erdoor Quote
bigwade Geplaatst 1 Augustus, 2014 Geplaatst 1 Augustus, 2014 Beetje Nederlander gaat met 3 Jerrycans over de grens.. 1 Quote
blackie Geplaatst 1 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2014 ik niet veel rijplezier Quote
Pierrot Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Rij al bijna 3 jaar (62000 km ) met mijn venga en nooit een probleem gehad met isg. 1 Quote
bigwade Geplaatst 10 Oktober, 2014 Geplaatst 10 Oktober, 2014 Rij al bijna 3 jaar (62000 km ) met mijn venga en nooit een probleem gehad met isg. Welkom hier ! Stel je even voor in het voorstel topic.. Quote
Wimis on Geplaatst 11 Oktober, 2014 Geplaatst 11 Oktober, 2014 Rij sinds december vorig jaar met de SP3 icm de ISG. Naar grote tevredenheid dat ook. En het werkt prima............ tot dat: -het te koud wordt, -het te donker wordt (seizoen gebonden) -veel randapparatuur aangesloten zit, DVD-speler en MP3 speler, TomTom Zo lang als het werkt maak ik er dus gebruik van! Quote
fagus Geplaatst 16 December, 2014 Geplaatst 16 December, 2014 update: ISG heeft ooit (in het begin) gewerkt. Ik ben een rustige rijder en maak niet zo veel toeren of km' s. Dat ISG niet meer werkte boeide me verder niet. Ik ben nu in Zuid-Engeland/Wales met dagelijks flinke afstanden over binnenwegen. Na een halve dag GB kwam ISG al feilloos in werking tot een graad of 4 boven nul. Voor mij duidelijk gerelateerd aan klimmen en dalen zo anders dan in ons vlakke landje. Ook een mooie test voor de hill-assist. Werkt ook! Dus wil je een werkend ISG?: Ga op reis en niet naar de dealer...;<) En verder heel tevreden over de Venga als reisauto. fagus 1 Quote
KeesdA Geplaatst 29 December, 2014 Geplaatst 29 December, 2014 Ik heb 'n Kia Venga van januari 2011. ISG heeft maar 2 jaar gewerkt. Begin vorig jaar kwam dealer met het bekende verhaal dat er aan allerlei voorwaarden voldaan moet worden wil het systeem werken. Dat er voorwaarden zijn is natuurlijk helder, maar vreemd dat ISG dan vanaf het begin 2 jaar wel naar tevredenheid heeft gefunctioneerd, terwijl er aan mijn rijstijl en de afstanden die ik rij niets veranderd is. Er is toen verder geen actie ondernomen. Nu vertelt de dealer dat de laadstatus van de accu te laag (< 80%) is om ISG te laten werken. Dealer stelde voor om de accu dan maar te vervangen, grapje van € 265,= De accu werkt overigens nog als 'n tierelier ook van de week nog 's morgens toen het 7 graden vroor. Heb dus geen zin om accu te laten vervangen, want die benzinebesparing van ISG lijkt me niet op te wegen tegen de kosten van een nieuwe accu. Bovendien vreemd dat 'n accu al na 4 jaar (40000 km, veel grote afstanden, weinig kleine afstanden) vervangen zou moeten worden. Het laatst is me dat zo'n 30 jaar geleden gebeurd en sindsdien zijn de accu's toch echt wel beter geworden. Het feit dat Kiadealers nu een folder hebben: "Help ! Mijn ISG doet het niet meer" lijkt me 'n teken aan de wand. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 29 December, 2014 Geplaatst 29 December, 2014 @ KeesdA, Ik zou zeker nog geen nieuwe accu kopen want daar is nog niets mis mee. Iedere accu wordt door de jaren heen minder. Om het start/stoppen van de startmotor goed te laten functioneren kan je de accu goed opladen met de AGM lader. Dan kom je weer boven de 80% en werkt het systeem weer prima. Ook een rit binnendoor waar je flink kan afremmen op de motor werkt beter dan een lange rit. Aan de andere kant heb ik zoiets van gebruik je het veel. Ik eerlijk gezegd bijna nooit. Winterdag heb ik ook zoiets van laat de motor maar lekker draaien wordt het niet koud ook in de auto. We zullen maar zeggen dat het met de aanschaf BPM heeft gescheeld anders was de Venga een klasse hoger uitgekomen. Dus Kees de accu pas vervangen als het echt nodig is. We zijn er niet om de accufabriek te spekken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.