Noskiaa Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Ik was zeer benieuwd of er iemand hier ervaring heeft met het swappen van een motor in een picanto. Mocht iemand wat weten, dan hoor ik dat graag!! gr Nick Quote
Noskiaa Geplaatst 19 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Augustus, 2013 Een ander motorblok in de auto zetten en dan met de bedoeling een krachtigere motor 1 Quote
Arie D Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geef eerst je type Kia en bouwjaar en welke motor er nu in zit! De kans op een reactie lijkt mij dan gerichter toch? Quote
Noskiaa Geplaatst 19 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Augustus, 2013 Dat is inderdaad wel handig. Het is een 1.0 2010 picanto (facelift dus) Er ligt een G4HE motor in! Quote
xtra40 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Je weet dat je dan officieel ook je auto moet laten her keuren he Omdat tegen woordig je vermogen en cilinder inhoud op je kenteken staat Maar als je het toch doet moet je ook de motor computer en het liefst de oude contact sleuteks en zo er ook bij hebben ( altans wel bij het merk waar ik voor werk) Quote
Noskiaa Geplaatst 19 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Augustus, 2013 Dat klopt! Maar dat zijn de kosten niet, rem upgrade is al beschikbaar in de uk. Dan kom je vrij makkelijk door de keuring heen.. Ja het is het blok, aandrijfassen, kabelboom, ecu en met name de motorsteunen zijn belangrijk, ik weet dan niet of er motoren buiten origineel zijn die er 1 op 1 in passen qua motorsteunen Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Ik zou best graag mijn Chevy V8 gevoel terug willen in mijn Fiat Idea. Was toch wat sloom heuveltje op en naar beneden richting Bretagne. Maar dat zal keurings-technisch wel weer niet mogen. Ben verder namelijk best tevreden over dat bakkie Quote
Crum Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 ik zie dat je wel nos hebt, maar denk dat je weinig andere motoren kan laten passen in een picanto, zowiezo vanwege de kleine motorruimte. Al wel eens nagedacht over een turbo set, qua vermogen ga je t wel merken, qua kosten kan t denk ik ook nog wel meevallen. Ik heb zelf ooit mn nissan 100nx aangepakt, eerst van 1.6 naar 2.0, toen dat nog niet snel genoeg was daar nog een turbo op gezet Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Zo leek me een renault 4 f4 ook leuk met een V8 achterin. Zou te bouwen moeten zijn door de opleidingen destijds. Maar voor je het weet zit je vast aan kinderwagen en hypotheek... Het is er nooit van gekomen helaas edit; plaatje 3 Quote
xtra40 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Ik heb zelf een keer in een golf 1 een keer me 1, 1 er uit en een 1, 8 er voor terug gezet maar dat was vroeger simpeler dan tegenwoordig met al die electronica die je ook nog eens moet aanpassen Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Misschien hadden we met de petjes aan de overkant moeten praten; daar zaten toch ook geen standaard blokjes in. Die met die blauwe rook wrsch wel, haha ! 2 Quote
Smart Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 We hadden toch allemaal een rood petje...... 3 Quote
Creative Name Geplaatst 20 Augustus, 2013 Geplaatst 20 Augustus, 2013 Een motorswap in een Picanto, ik zou niet weten welke motor een beetje de moeite waard is en welke zou passen in het KIA assortiment. Het enige wat een beetje de kosten/moeite dekt voor meer pk's is een turbo setje zoals Crum al zei. TORCON heeft een setje wat je er zo op schroeft maar zelfs dan komt er 'maar' 100pk uit en je zal echt je compressie moeten verlagen anders komen er nog heel wat motorswaps voor je aan in de toekomst... Quote
Noskiaa Geplaatst 20 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 20 Augustus, 2013 Een motorswap in een Picanto, ik zou niet weten welke motor een beetje de moeite waard is en welke zou passen in het KIA assortiment. Het enige wat een beetje de kosten/moeite dekt voor meer pk's is een turbo setje zoals Crum al zei. TORCON heeft een setje wat je er zo op schroeft maar zelfs dan komt er 'maar' 100pk uit en je zal echt je compressie moeten verlagen anders komen er nog heel wat motorswaps voor je aan in de toekomst... Ben 2 jaar geleden al bezig geweest voor die kit van torcon, uiteindelijk liep dat ook nergens op uit.. en bovendien, die 100 pk heb ik nu al, dus dat stadium ben ik al voorbij... ik zat meer te denken aan een 1.4 of 1.6 blokje, die kan je (vaak) heel houden met 150-200 pony's Quote
Creative Name Geplaatst 20 Augustus, 2013 Geplaatst 20 Augustus, 2013 Hoezo liep dat nergens op uit? Quote
Noskiaa Geplaatst 20 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 20 Augustus, 2013 Hoezo liep dat nergens op uit? Ze wilde niet aan het buitenland leveren. zo'n vaag antwoord kreeg ik terug. toen heb ik het nog via een ander bedrijf uit korea geprobeerd. Die gingen het uitzoeken en vervolgens bestaat dat bedrijf niet meer. Quote
Creative Name Geplaatst 20 Augustus, 2013 Geplaatst 20 Augustus, 2013 Heb je dit al eens gelezen? Zitten een paar Picanto's met turbokitjes tussen, miss heb je er wat aan... http://www.kia-forums.com/kia-picanto-forum/45567-anyone-else-tuning-their-picanto.html Quote
Jantje.2 Geplaatst 26 Augustus, 2013 Geplaatst 26 Augustus, 2013 Als je de tijd hebt dan is alles pas te maken. Je hoeft ook niet perse met de originele computers etc. te werken, je kan bijvoorbeeld ook via http://www.albi-engineering.nl/ een op maat gemaakte kabelboom en dta-motormanagement inlaten bouwen (of dit aanschaffen en zelf inbouwen) Dit heeft ook als voordeel dat je na elke motor upgrade daar langs kan gaan en de motor weer opnieuw optimaal laten afstellen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.