Ga naar inhoud

7 jaar gratis kaartupdate


MikeyMan

Aanbevolen Berichten

  • 3 weken later...

Beste forumleden,

 

Kom zojuist van mijn KIA-dealer na een afspraak te hebben gemaakt voor de update volgens het actietarief (€199,-). Gisteren had ik geinformeerd of de laatste update binnen was omdat deze altijd in november verschijnt. Dit was het geval. Na vanochtend te hebben gewacht kreeg ik de mededeling dat er nieuws is (heet van de naald). In december wordt een nieuwe update verwacht. Nu is die van november erop gezet. Ik hoefde niet af te rekenen en er wordt contact met mij opgenomen zodra de nieuwe versie er is. (Wederom) een pluim voor KIA Romme te Etten-Leur!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit ik met een andere situatie (zoals al eerder gemeld in ander Topic):

 

sinds vorige donderdag ben ik in het bezit van een Ceed model 2013. Het betreft hier een ex-rental exemplaar, welke maart 2013 op naam van een KIA-dealer op kenteken is gezet. Dus tot vorige week nog nooit verkocht is geweest aan een (particuliere) eindgebruiker. De 7-jaar gratis kaartupdate geldt voor auto's die vanaf 1 september j.l. op kenteken zijn gezet/verkocht zijn. Aangezien ik de eerste eigenaar/eindgebruiker ben (m.a.w. de Ceed is ruim na 1 september 2013 pas daadwerkelijk verkocht) zou ik dus ook aanspraak kunnen maken op deze 7 jaar gratis update?

 

Klopt t trouwens, dat kaartupdates door KIA/dealer op chassisnummer van de auto geregistreerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn systeemgegevens zijn (nu nog):

Systeemversie :7.1.2

Bluetooth versie: 3.1.3

Navigatieversie: 2012.11.13

Kaartdatabankversie: 310E7A2

Firmware versie: 1.5.9_SL 

 

Volgens mij zijn er forummers met een nieuwere kaartversie (311E7AF) of vergis ik me?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Breda 1992

 

Dit is de meest recente versie van de kaart update.

Voor de systeem software is nu versie 7.3.2 beschikbaar.

 

Deze heb ik er nog niet opstaan omdat er binnenkort een

nieuwe kaart update komt. Meestal zet deze de systeem software

update weer terug naar een "oudere" versie.

 

Medio eind november, begin december komt er een nieuwe kaart update

beschikbaar. 

 

post-3752-0-16466700-1384358455_thumb.jpg

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Breda 1992

 

Dit is de meest recente versie van de kaart update.

Voor de systeem software is nu versie 7.3.2 beschikbaar.

 

Deze heb ik er nog niet opstaan omdat er binnenkort een

nieuwe kaart update komt. Meestal zet deze de systeem software

update weer terug naar een "oudere" versie.

 

Medio eind november, begin december komt er een nieuwe kaart update

beschikbaar. 

 

attachicon.gifsoftware 7.1.2 (site).jpg

 

Grtz.

Specialmade

Beste Specialmade,

 

Begrijp ik het dan goed dat uw kaartversie 311E7AF nieuwer is dan 310E7A2 maar dat er binnenkort een vervolg op de 311E7AF komt?

 

Met vriendelijke groet,

 

Breda1912

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Specialmade,

 

Begrijp ik het dan goed dat uw kaartversie 311E7AF nieuwer is dan 310E7A2 maar dat er binnenkort een vervolg op de 311E7AF komt?

 

Met vriendelijke groet,

 

Breda1912

 

Ja dat klopt!.

310.... is de kaart update van 2010/2011

311.... is de kaart update van 2011/2012

312...  is de kaart update van 2013/2014  (waarschijnlijk start deze met 312.....)

 

De laatst genoemde komt medio december beschikbaar.

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lekker dan,ik heb 3 maand geleden een nieuwe Pioneer laten inbouwen bij aanschaf nieuwe Picanto.

Kaarten blijken 2 jaar oud te zijn,dingen lagen waarschijnlijk nog ergens.

Melding van gemaakt bij de dealer,maar die zegt dat zij ze ook zo gekregen hebben en zoek het verder zelf maar uit.

Bij aflevering had ik toch wel een up to date exemplaar verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit ik met een andere situatie (zoals al eerder gemeld in ander Topic):

 

sinds vorige donderdag ben ik in het bezit van een Ceed model 2013. Het betreft hier een ex-rental exemplaar, welke maart 2013 op naam van een KIA-dealer op kenteken is gezet. Dus tot vorige week nog nooit verkocht is geweest aan een (particuliere) eindgebruiker. De 7-jaar gratis kaartupdate geldt voor auto's die vanaf 1 september j.l. op kenteken zijn gezet/verkocht zijn. Aangezien ik de eerste eigenaar/eindgebruiker ben (m.a.w. de Ceed is ruim na 1 september 2013 pas daadwerkelijk verkocht) zou ik dus ook aanspraak kunnen maken op deze 7 jaar gratis update?

 

Klopt t trouwens, dat kaartupdates door KIA/dealer op chassisnummer van de auto geregistreerd worden?

Beste ThunderCat

Dit betekend niet dat je de eerste eigenaar bent het garage bedrijf is de eerste eigenaar en jij de tweede (en eerste particuliere eigenaar) dit houdt in dat de auto van maart is en dus voor 1 september is en dus geen recht heeft op de gratis navigatie. Wat ik van mij dealer heb begrepen gaat het op chassis nummer niveau en ID nr van het navigatie systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is gratis?Kon ook kiezen voor 300 euro korting.

Had ik eerst gedaan,want had al een TomTom en die zelden nodig.

Op aanraden van de verkoper toch maar genomen.

Volgens hem kon ik deze aanbieding voor 300 euro niet laten lopen.

In de adv. stond t.w.v. ruim 1200 euro!!,uiteraard nam ik dat niet serieus.

Had 10 x liever een set winterbanden gehad zoals je momenteel krijgt,helemaal nu het een waardeloos ding blijkt.

TomTom is 10 x beter/duidelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag bij de Kia dealer geweest en grsproken over de 7 jaars update Deze vertelde mij dat de nieuwe kaart van 2013 binnen was had hem 2 dagen geleden ontvangen.

heb nog gevraagd de kaart 2013 2104 Ja die was binnen Heeft iemand anders dat ook al gehoord want bij Navtech weten ze van niets

 

Raar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Foto toevoegen lukt me niet ..dus ik doe net alsof ik kan typen  :wink:

 

Vandaag update aan SP3 en Venga  en nu zijn deze gegevens  ingelezen:

 

Systeemversie:  7.3.2

Bluetooth           3.1.4

 

( Nav.versie    2013.04.22 )

 

Kaartdatabank     312 E 7AM

Firmware versie        1.7.1-SL   ( bij Venga laatste 2 letters YN )

 

Behalve de al bekende € 199,00 verder geen kosten.  Ook geen USB stick omdat auto's worden geregistreerd bij dealer ( en HK ) zodat je voor de volgende updates ook naar een KIA dealer moet.

 

Mijn dealer is het nu niet bekend dat er in December nog iets extra te verwachten is. Huidige gegevens die zij hebben is DIT het wat NAV betreft voor 2013/2014..   als het toch zo zou zijn dat hickup nodig is laten ze het even weten.

 

Telefoons moesten weer even opnieuw aangemeld worden.....  kaart niet gecontroleerd - alleen ff of er een kaart te zien is-  wel moeten POI / adressen er opnieuw weer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Foto toevoegen lukt me niet ..dus ik doe net alsof ik kan typen  :wink:

 

Vandaag update aan SP3 en Venga  en nu zijn deze gegevens  ingelezen:

 

Systeemversie:  7.3.2

Bluetooth           3.1.4

 

( Nav.versie    2013.04.22 )

 

Kaartdatabank     312 E 7AM

Firmware versie        1.7.1-SL   ( bij Venga laatste 2 letters YN )

 

Behalve de al bekende € 199,00 verder geen kosten.  Ook geen USB stick omdat auto's worden geregistreerd bij dealer ( en HK ) zodat je voor de volgende updates ook naar een KIA dealer moet.

 

Mijn dealer is het nu niet bekend dat er in December nog iets extra te verwachten is. Huidige gegevens die zij hebben is DIT het wat NAV betreft voor 2013/2014..   als het toch zo zou zijn dat hickup nodig is laten ze het even weten.

 

Telefoons moesten weer even opnieuw aangemeld worden.....  kaart niet gecontroleerd - alleen ff of er een kaart te zien is-  wel moeten POI / adressen er opnieuw weer in.

Oke dat de telefoons weer aangemeld moeten worden dat zou kunnen Dat de POI er opnieuw in moeten is een raadsel Staan die niet op de kaart update  

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Kaartdatabank: 312"

Grappig, op de site van Navteq is die niet te koop, staat nog de oude versie..

Heb Navteq gisteren gebeld en deze verwachten ze elk moment De kaart update is wel hetzelfde en zoals je weet een stuk duurder bij navteq

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag een vervangende Navigatie gekregen (was flink vastgelopen).

 

Zat 311 op ipv 309.

Nog geen verschillen kunnen ontdekken overigens.

 

Heb dan wel weer het idee dat het navi-scherm heel erg geel is in vergelijking met de vorige.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag bij de dealer langsgeweest om 3 deukjes te laten controleren (nieuwe auto! :-/ ) en terloops ook gevraagd of ze nu al meer weten over die updates. Bij levering van de auto wisten ze nog van niks.

Nou, nu weten ze duidelijk nog minder...  Ik moest bij de vent van dienst-na-verkoop zijn, die is de technieker uit de werk plaats gaan halen en die heeft wat op een pc zitten tokkelen.

Na een half uur wachten kwam hij vertellen dat ze nog geen procedure hadden hiervoor en ik volgend jaar in Maart of zo maar eens opnieuw moest vragen!?  :roll: 

 

Denk dat ik ze maar eens een linkje naar hier ga doormailen of zo...

Ofwel neem ik zelf contact op met Kia en vraag hen of ze even mijn dealer op de hoogte willen brengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Fire69.

 

Als ik dit lees wordt even niet goed Het is toch te gek voor woorden dat zo'n dealer dat niet weetHeb 2 weken geleden een email gestuurd naar kia en die heeft mij bevetsigd dat er de nieuwe updates zijn Hij weet van niets Ik zou Kia schrijven en ook de naam van de dealer noemen Of neem een andere daeler

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...