Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 2 dagen een Picanto 1.2 5d met plus pack en Pioneer navigatie AVIC-F550BT (dealer actie).

Ik lees op het forum dat er nog al wat problemen met dit type zijn, mijn auto gaat a.s. maandag al retour omdat de ontvangst van het GPS ronduit slecht is vaak helemaal geen fix of het duurt langer dan 15 minuten.

Wat mij ook opvalt dat de AVIC-F550BT bij Pioneer nergens te vinden is, zelfs niet in het archief. Verder kan iemand mij vertellen wat je van de dealer mag verwachten qua kaart update. Toen ik vandaag de microsd een update gaf met de naviextras toolbox zag ik al meteen de melding "latest map guarantee 2013 Q2" volgens mij is de nieuwste Q3 het lijkt mij toch redelijk als je een nieuwe auto koopt dat dan ook de nieuwste kaart op je nav staat. Bij het fabriekssysteem krijg je nota bene 7 jaar lang updates. Iemand nog goeie tips?

Geplaatst

Sinds 2 dagen een Picanto 1.2 5d met plus pack en Pioneer navigatie AVIC-F550BT (dealer actie).

Ik lees op het forum dat er nog al wat problemen met dit type zijn, mijn auto gaat a.s. maandag al retour omdat de ontvangst van het GPS ronduit slecht is vaak helemaal geen fix of het duurt langer dan 15 minuten.

Wat mij ook opvalt dat de AVIC-F550BT bij Pioneer nergens te vinden is, zelfs niet in het archief. Verder kan iemand mij vertellen wat je van de dealer mag verwachten qua kaart update. Toen ik vandaag de microsd een update gaf met de naviextras toolbox zag ik al meteen de melding "latest map guarantee 2013 Q2" volgens mij is de nieuwste Q3 het lijkt mij toch redelijk als je een nieuwe auto koopt dat dan ook de nieuwste kaart op je nav staat. Bij het fabriekssysteem krijg je nota bene 7 jaar lang updates. Iemand nog goeie tips?

verocom

lees dit maar even door misschien staat je antwoord hier tussen.....

http://www.kiaclub.nl/topic/14243-avic-f550bt/

Geplaatst

Ik heb er een F940BT inzitten,kopen?,waardeloos ding.

Kaarten zijn zogenaamd van 2012,maar dat blijkt in de praktijk eind 2011 te zijn,daar heb je dus niets meer aan.

Contact gehad met Kia,maar die zeggen gewoon dat er geen nieuwere kaarten waren op het moment van aanschaf en dat ze ook geen laatste kaartgarantie geven,net als Pioneer zelf.

Auto 4  maand oud en moet nu al flink in de buidel tasten voor een update die in nov. uitgekomen is.

Volgens Kia komt er in 2014 een echt nieuwe kaart uit.

Ding blijkt in de winkel 700 euro te kosten,volgens de dealer en Kia ruim 1200,pure misleiding.

Had ik het geweten,dan had ik voor de 300 euro korting gekozen en mijn TomTom op het dashboard,die is ook veel nauwkeuriger.

De Pioneer heeft regelmatig geen idee waar we zijn.

Rij ik van A naar B,dan wordt de af te leggen afstand op het scherm soms groter ipv kleiner,(en ik rij wel in de goede richting) na een minuut wordt ie wakker en corrigeert zichzelf.

Kia verteld dat dit mijn 1e en laatste Kia is,laat me nooit 2 keer door de zelfde naaien.

Geplaatst

Ik heb er een F940BT inzitten,kopen?,waardeloos ding.

Kaarten zijn zogenaamd van 2012,maar dat blijkt in de praktijk eind 2011 te zijn,daar heb je dus niets meer aan.

Contact gehad met Kia,maar die zeggen gewoon dat er geen nieuwere kaarten waren op het moment van aanschaf en dat ze ook geen laatste kaartgarantie geven,net als Pioneer zelf.

Auto 4  maand oud en moet nu al flink in de buidel tasten voor een update die in nov. uitgekomen is.

Volgens Kia komt er in 2014 een echt nieuwe kaart uit.

Ding blijkt in de winkel 700 euro te kosten,volgens de dealer en Kia ruim 1200,pure misleiding.

Had ik het geweten,dan had ik voor de 300 euro korting gekozen en mijn TomTom op het dashboard,die is ook veel nauwkeuriger.

De Pioneer heeft regelmatig geen idee waar we zijn.

Rij ik van A naar B,dan wordt de af te leggen afstand op het scherm soms groter ipv kleiner,(en ik rij wel in de goede richting) na een minuut wordt ie wakker en corrigeert zichzelf.

Kia verteld dat dit mijn 1e en laatste Kia is,laat me nooit 2 keer door de zelfde naaien.

Als je even op dit forum rond kijkt zul je zien dat er kaartupdates te verkrijgen zijn via Jack_z (kijk maar eens in dit topic vanaf deze post http://www.kiaclub.nl/topic/12984-pioneer-avic-f940bt/?p=136902).

Kia en de dealer zijn gewoon niet verantwoordelijk voor de kaarten, dat is Pioneer namelijk. 

De navigatie zelf kost inderdaad maar 700 euro, maar vergeet niet dat er nog een hoop bij komt zoals het frontpaneel en kabeladapters. En natuurlijk het uurloon voor het inbouwen. Het bedrag van 1200 euro is misschien inderdaad wat hoog, maar pure misleiding vind ik het niet.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat de 940 een waardeloos ding is, de mensen met een 550 zijn er veel slechter mee af.

@verocom: het enige wat er te vinden is zijn de handleidingen via het support-gedeelte op de site http://www.pioneer.eu/nl/support/manuals/AVIC-F550BT/page.html

Geplaatst

Toch wel blij dat ik voor 300 euro korting heb gekozen en nog steeds mijn tomtom gebruik als ik het nodig heb.

Geplaatst

Zal vanavond wel eens kijken,maar voor mij is het een waardeloos ding.

Al meerdere volstrekt onlogische routes meegemaakt.

Dat er mensen met een nog minder type zijn,is natuurlijk voor mij niet relevant.

Kia had na moeten denken of dit wel een goede actie was,zo´n oud ding bedoel ik dan.

Het is overduidelijk een kwestie van oud spul opruimen.

En het minste wat ze hadden kunnen doen is informeren over de oude kaarten,dan had je er bewust voor kunnen kiezen,of niet.

Dit vind ik geen klein detail.

Het was alleen maar hossanna,zou een dief van mijn eigen portemonee zijn als ik hem niet had genomen volgens de verkoper.

Daar denk ik (nu) toch heel anders over.

Dvd speler is wel prima,maar daar koop je hem natuurlijk niet voor.

Overigens neem ik het de verkoper zelf niet kwalijk,die wist het waarschijnlijk ook niet,wist ook niet hoe het ding werkte bij aflevering.

Geplaatst

Zal vanavond wel eens kijken,maar voor mij is het een waardeloos ding.Al meerdere volstrekt onlogische routes meegemaakt.Dat er mensen met een nog minder type zijn,is natuurlijk voor mij niet relevant.Kia had na moeten denken of dit wel een goede actie was,zo´n oud ding bedoel ik dan.Het is overduidelijk een kwestie van oud spul opruimen.En het minste wat ze hadden kunnen doen is informeren over de oude kaarten,dan had je er bewust voor kunnen kiezen,of niet.Dit vind ik geen klein detail.Het was alleen maar hossanna,zou een dief van mijn eigen portemonee zijn als ik hem niet had genomen volgens de verkoper.Daar denk ik (nu) toch heel anders over.Dvd speler is wel prima,maar daar koop je hem natuurlijk niet voor.Overigens neem ik het de verkoper zelf niet kwalijk,die wist het waarschijnlijk ook niet,wist ook niet hoe het ding werkte bij aflevering.

is het niet mogelijk om terug te gaan naar de kiadealer/ verkoper, en dat je vraagt of zei dit navigatiesysteem niet willen terugnemen en de standaard autoradio terugbouwen en dan een vergoeding geven voor de pioneer navigatiesysteem. Heb je trouwens al gekeken of de i stellingen goed staan dus snelste route enz. Ik heb dezelfde pioneer avic-F940BT ik heb de kaart 2013 geïnstalleerd , en moet zeggen dat waar de kaart 2011-2012 die was meegeleverd geen bepaalde straten kon vinden in de wijk Leidschenveen. Dit met de kaart 2013 wel kan vinden. Ik ben alleen benieuwd of degene die de kaart 2013 hebben geïnstalleerd kunnen aangeven of dit een verbetering is of dat ze een summiere update hebben uitgevoerd bij navteq.
Geplaatst

Heb het probleem bij de dealer aangekaart en die had geen oplossing.

Ik ga niet bedelen,de boel weer terugdraaien is denk ik niet reralistisch,heb ik zelf ook wel aan gedacht.

Heb 300 euro korting ingeleverd voor dat ding en als de monteur er een paar uur druk mee is,blijft er weinig over.

Ik probeer hem zsm te updaten,maar komende week druk druk.

De actuele kopers die een set winterbanden op LM velgen hebben gekregen ipv die Pioneer zijn natuurlijk veel beter af.

Ik had daarvoor graag 3 maanden gewacht,maar helaas.

Geplaatst

Dat is naar mijn idee erg persoonlijk. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn F840 ipv de F550, en heb geen problemen met onbereikbare bestemmingen (2013 kaarten). Probeer maar eens voor 300 euro een navigatiesysteem met dezelfde kwaliteit als de 840/940 te scoren. Die winterbandenactie is leuk, maar daar heb je maar een paar maanden in het jaar plezier van. Een Pioneer navigatie kun je het hele jaar door gebruiken. Een set winterbanden is naar mijn idee dus niet per definitie beter dan een Pioneer navigatie.

Ik zou toch proberen om eerst de kaarten te updaten alvorens de 940 totaal af te schrijven. En trouwens, heb je de originele radio niet mee gekregen? Dat was bij mij namelijk wel. Dan zou je die eventueel zelf terug kunnen zetten.

Geplaatst

we hebben het maar steeds over het navigatie gedeelte, maar de pioneer heeft ook nog veel andere opties dan dat hoor :P

Klopt,ik kijk ook regelmatig dvd´s onderweg,heb ik normaal geen tijd voor.

Vooral racefilms,daar ga ik helemaal in op als ik met 30 in zijn 3 zit :-)

@ PatrickPR : de oude radio heb ik wel meegekregen,als reserve voor het geval de navigatie op een ochtend niet meer aanwezig is.

Na de update - als het lukt- laat ik weten of ik alsnog tevreden ben.

Geplaatst

Had eerst ook de 550. Had daar erg veel problemen mee, zoals besproken op het forum.

Deze is omgeruild door de dealer voor een 940 en nu heb ik totaal geen problemen meer.

(forum) Kaartupdate 2013 er op gezet en tot op heden alle straten kunnen rijden en vinden.

Geen problemen ondervonden met de gps fix. Normaal gesproken heb ik na het starten van de navigatie na ongeveer 2 a 3 seconden een fix.

Al met al zeer blij met de 940.

Geplaatst

Kijk hier eens, ik denk dat hier de oplossing voor de slechte ontvangst zit, bij mij werkt het nu in ieder geval wel goed.

http://www.kiaclub.nl/topic/12984-pioneer-avic-f940bt/page-8

Geplaatst

Update: Navigatie werkt inmiddels goed het bleek dat de gps antenne niet goed was. (niet getest dus voor aflevering).

Het audio gedeelte is inderdaad niet geweldig maar daar kan ik mee leven, ik heb toch niet zo vaak muziek op staan. Wat me wel opvalt is dat het bluetooth gebeuren ook niet echt geweldig is, automatisch verbinding maken met mijn Sony Xperia L is mij nog niet gelukt, moet steeds de bluetooth verbinding op de telefoon afsluiten en opnieuw starten wil het weer werken.(dus behoorlijk omslachtig en daardoor zo goed als onbruikbaar). Zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes die "volgens mij" niet op het systeem aanwezig zijn zoals het instellen van de lichtsterkte van het scherm. In het donker met de kaart op nachtstand lijkt het wel of je een bureaulamp in je auto hebt zo veel licht geeft het scherm.

Ook nog gesproken met de verkoper over een eventuele kaartupdate maar dat heeft niets opgeleverd. Dus dat wordt in de buidel tasten als ik straks een nieuwere kaart wil hebben, ik ben tot nu toe nog geen alternatieve tegen gekomen voor de 550BT.

Kortom het werkt maar bij de aanschaf van een volgende auto, toch maar weer terug naar een tomtom want dat werkt tenminste probleemloos en is een stuk goedkoper.

Verder iedereen bedankt voor de tips, links etc. en Fijne Kerstdagen en een goed 2014 gewenst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...