Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoihoi,

ik rijd sinds gisteren in een Kia Picanto Design Edition (2013). Ik heb gisteren de normale lampen laten vervangen voor blauwere lampen (http://www.autostyle.nl/catalogus/sr-halogen-hid-style-h7-6000-hyperwhite-12v-55w-2pcs.html), omdat de standaard lampen erg geel waren en dat vond ik geen combinatie met de dagrij-verlichting. Alleen ik vind de lichtopbrengst erg weinig. Dit komt voornamelijk door de lens, maar ik weet niet of het door er andere lampen in te zetten dit te verbeteren is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met deze soorten koplampen en wat heb je eraan gedaan? We hebben al een aantal andere lampen gezien, maar geen idee of dat meer lichtopbrengst zal brengen. En om nou weer geld uit te geven met de kans dat het weinig scheelt, is ook zonde :)

Groetjes

Geplaatst

waarom geen echte xenon set zeker als je de lens type koplamp heb kan dit perfect en je hebt een enorme bak licht voor je dat je nooit meer terug wilt naar gewone lampen

en voor de kosten hoef je het niet te laten een xenon set kost tegenwoordig niet veel meer dan een setje halogeen lampen 

Geplaatst

hahhaa bij mij ben je dan zeker aan het juiste adres

Klopt, dat ben je zeker :o Ben bij de inbouwdag van de heren Rio geweest en daar hebben ze een Pica van Xenon voorzien. Makkelijk en mooie opbrengst. Was de witte met lenskoplampen.

Ik zou het zeker overwegen !

Geplaatst

kijk maar uit want er zijn er hier 2 op het forum die alles inbouwen onder het motto van "het liefst zo goedkoop mogelijk"  :P

Geplaatst

En over wat voor prijs hebben we het dan? :) Want een setje lampen is vaak niet het duurste, maar juist het uurloon voor het inbouwen van Xenon gaat vaak de meeste kosten in zitten :)

Ik heb u een PB berichtje gestuurd 

• 5 maanden later...
Geplaatst

@World Cup Black

Ja, ik heb ze in laten bouwen in m'n Picanto en ik had echt veel meer lichtopbrengst. Alleen waar ik nu tegenaan liep, was het feit dat zodra de lampen aan gingen, dat mijn USB bij mijn radio gereset werd, iedere keer weer. Ze hebben hier geen oplossing voor kunnen vinden. Het leek op een piekspanning, maar al sloot je de USB aan op een aparte voeding, dan nog gaf die problemen. Er zal vast een oplossing hiervoor zijn, maar inmiddels rij ik deze auto niet meer :) Succes! 

• 9 maanden later...
Geplaatst

mag je Xeon in je lenslampen zetten zonder lampsproeiers?

Ja hoor dit mag

en dit is al weer een hele tijd toegestaan

wat niet mag is dat je verblindende verlichting voert dus zorg dat je licht beeld hoed is en het is ok

heb je koplampen met een lens (projectie koplampen) fan is dit eigenlijk geen probleem

maar heb je de conventionele koplampen (reflectie koplampen) dan wil dit lichtbeeld nog wel eens problemen opleveren

maar als het licht beeld en de afstelling en de kleur goed zijn dan is dit gewoon toegestaan en apk goedkeur

Geplaatst

Volgens APK tips op het net zijn sproeiers en verteling verplicht?

ra,ra

Dat zijn dan oude tips. Is al een paar jaar toegestaan.
Geplaatst

Sinds april 2012 is de regegeving aangepast/geshrapt dat alleen in armenenturen de lamp gebruikt mag worden waarvoor hij gekeurd is.

Xeon en andere lampen b.v. LED mag naderhand ingebouwd.

Zolang het lichtbeeld klopt

Bron:RDW

je hebt gelijk.

Ronald

Geplaatst

Sinds april 2012 is de regegeving aangepast/geshrapt dat alleen in armenenturen de lamp gebruikt mag worden waarvoor hij gekeurd is.

Xeon en andere lampen b.v. LED mag naderhand ingebouwd.

Zolang het lichtbeeld klopt

Bron:RDW

je hebt gelijk.

Ronald

dat zij ik toch 

zo lang je licht beeld en kleur en je niet verblind is het geen enkel probleem 

Geplaatst

Als je eenmaal xenon in je auto met projectie koplampen hebt wil je geen gewone lampen meer in je auto en er zijn er hier genoeg op het forum die dat kunnen beaamen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...