PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Hoihoi, ik rijd sinds gisteren in een Kia Picanto Design Edition (2013). Ik heb gisteren de normale lampen laten vervangen voor blauwere lampen (http://www.autostyle.nl/catalogus/sr-halogen-hid-style-h7-6000-hyperwhite-12v-55w-2pcs.html), omdat de standaard lampen erg geel waren en dat vond ik geen combinatie met de dagrij-verlichting. Alleen ik vind de lichtopbrengst erg weinig. Dit komt voornamelijk door de lens, maar ik weet niet of het door er andere lampen in te zetten dit te verbeteren is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met deze soorten koplampen en wat heb je eraan gedaan? We hebben al een aantal andere lampen gezien, maar geen idee of dat meer lichtopbrengst zal brengen. En om nou weer geld uit te geven met de kans dat het weinig scheelt, is ook zonde http://www.halfords.nl/product/110755-ring-lampenset-xenon-ultima-h7.html http://www.xenonlamp.nl/gp-thunder-xenon-look-blauw http://www.xenonlamp.nl/sparco-100xw-high-performance-lamp http://www.philips.nl/c/car-lamps/x-tremevision-h7-12-v-55w-12972xvb1/prd/nl/ http://www.philips.nl/c/car-lamps/bluevision-ultra-h7-12-v-55w-12972bvub1/prd/nl/ http://www.conrad.nl/ce/nl/product/759338/Osram-NIGHT-BREAKER-Unlimited-H7-koplamp-12-V-55-W-1-paar-PX26d Groetjes Quote
xtra40 Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 waarom geen echte xenon set zeker als je de lens type koplamp heb kan dit perfect en je hebt een enorme bak licht voor je dat je nooit meer terug wilt naar gewone lampen en voor de kosten hoef je het niet te laten een xenon set kost tegenwoordig niet veel meer dan een setje halogeen lampen Quote
PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2014 Dit setje lampen kostte me €35 en xenon verlichting is toch vaak een stuk duurder?? Of heb jij een goed adres? Quote
xtra40 Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 hahhaa bij mij ben je dan zeker aan het juiste adres 4 Quote
Jack_z Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 xtra40 bakt alles zelf (en het liefst zo goedkoop mogelijk ) 1 Quote
Lennart Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 hahhaa bij mij ben je dan zeker aan het juiste adres Klopt, dat ben je zeker Ben bij de inbouwdag van de heren Rio geweest en daar hebben ze een Pica van Xenon voorzien. Makkelijk en mooie opbrengst. Was de witte met lenskoplampen. Ik zou het zeker overwegen ! Quote
PicantoRacer Geplaatst 2 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2014 En over wat voor prijs hebben we het dan? Want een setje lampen is vaak niet het duurste, maar juist het uurloon voor het inbouwen van Xenon gaat vaak de meeste kosten in zitten Quote
Jack_z Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 kijk maar uit want er zijn er hier 2 op het forum die alles inbouwen onder het motto van "het liefst zo goedkoop mogelijk" Quote
PicantoRacer Geplaatst 2 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2014 Nou, dan zie ik het probleem helemaal niet hihi.. Quote
xtra40 Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 En over wat voor prijs hebben we het dan? Want een setje lampen is vaak niet het duurste, maar juist het uurloon voor het inbouwen van Xenon gaat vaak de meeste kosten in zitten Ik heb u een PB berichtje gestuurd Quote
World Cup Black Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 @PicantoRacer; zit de Xenon er al in ? Quote
PicantoRacer Geplaatst 23 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2014 @World Cup Black Ja, ik heb ze in laten bouwen in m'n Picanto en ik had echt veel meer lichtopbrengst. Alleen waar ik nu tegenaan liep, was het feit dat zodra de lampen aan gingen, dat mijn USB bij mijn radio gereset werd, iedere keer weer. Ze hebben hier geen oplossing voor kunnen vinden. Het leek op een piekspanning, maar al sloot je de USB aan op een aparte voeding, dan nog gaf die problemen. Er zal vast een oplossing hiervoor zijn, maar inmiddels rij ik deze auto niet meer Succes! Quote
handyman Geplaatst 23 Juli, 2014 Geplaatst 23 Juli, 2014 Oplossing: gebruik relaiskabel vanaf de accu Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 mag je Xeon in je lenslampen zetten zonder lampsproeiers? Quote
xtra40 Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 mag je Xeon in je lenslampen zetten zonder lampsproeiers? Ja hoor dit mag en dit is al weer een hele tijd toegestaan wat niet mag is dat je verblindende verlichting voert dus zorg dat je licht beeld hoed is en het is ok heb je koplampen met een lens (projectie koplampen) fan is dit eigenlijk geen probleem maar heb je de conventionele koplampen (reflectie koplampen) dan wil dit lichtbeeld nog wel eens problemen opleveren maar als het licht beeld en de afstelling en de kleur goed zijn dan is dit gewoon toegestaan en apk goedkeur Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 Volgens APK tips op het net zijn sproeiers en verteling verplicht? ra,ra Quote
Gast Stief Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 Volgens APK tips op het net zijn sproeiers en verteling verplicht? ra,ra Dat zijn dan oude tips. Is al een paar jaar toegestaan. Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 Sinds april 2012 is de regegeving aangepast/geshrapt dat alleen in armenenturen de lamp gebruikt mag worden waarvoor hij gekeurd is. Xeon en andere lampen b.v. LED mag naderhand ingebouwd. Zolang het lichtbeeld klopt Bron:RDW je hebt gelijk. Ronald Quote
xtra40 Geplaatst 26 April, 2015 Geplaatst 26 April, 2015 Sinds april 2012 is de regegeving aangepast/geshrapt dat alleen in armenenturen de lamp gebruikt mag worden waarvoor hij gekeurd is. Xeon en andere lampen b.v. LED mag naderhand ingebouwd. Zolang het lichtbeeld klopt Bron:RDW je hebt gelijk. Ronald dat zij ik toch zo lang je licht beeld en kleur en je niet verblind is het geen enkel probleem Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 Ik ben nuwel erg nieuwsgierig geworden. Voor iets meer dan halgeen ,Xeon in mijn picanto,lijkt me wel. En de licht opbrengst van de lenslampen is niet enorm. Quote
xtra40 Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 Als je eenmaal xenon in je auto met projectie koplampen hebt wil je geen gewone lampen meer in je auto en er zijn er hier genoeg op het forum die dat kunnen beaamen Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 ik heb ee 1.2 met projectielampen,weet je of dat H4 is of iets anders? Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 De projectie koplampen hebben een H7 lamp er in 1 Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 Er zijn al setjes voor 40euro /? Moet ik dan canbus of gewoon H4 Ronald Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 29 April, 2015 Geplaatst 29 April, 2015 H7 en die geven ook groot en dimlicht? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.