Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verzameltopic voor leuke weetjes voor XCeed Rijders.

1. Heb regelmatig dat mensen met lichten schijnen, waarschijnlijk vanwege felle LED koplampen. Ik heb de koplampinstelling van 0 naar 1 gezet. Nog steeds goed zicht maar geen knipperende tegenliggers meer.
  2. Weet niet of dit ook bij XCeed zonder trekhaak werkt, maar ik heb een extra optie bij de achteruitrij camera.
    Gewone achteruitcamera: Achteruitrijcamera   Aanhangercamera: Aanhangercamera
    De laatste maakt het heel makkelijk om de aanhanger aan te koppelen.
  3. Mij irriteerde het dat de radio steeds werd gedempt als ik maar één kilometer te hard rij bij flitspaal of trajectcontrole. Nergens optie te vinden om dit uit te zetten. Uiteindelijk in de navigatie optie gevonden om de piepjes uit te zetten.
    Alarmen dempen
  4. Wordt vervolgd ....

• Like 2
Geplaatst

Iedere keer als ik Android auto inschakelde ging meteen Spotify afspelen terwijl ik al de radio aan had staan. Na wat zoeken de oplossing gevonden.
Ga in Android auto naar instellingen/opstartmodus:
a9fef91da13a7612f31dffcee2ee0695.jpg

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Mijn dynamic+ beschikt over een intelligente achterklep/ smart tailegate. Mijn verkoper wist dit niet en bij aflevering werkte het ook niet dus “ zal het er hier niet op zitten”. 
maar eenmaal thuis even de owner’s manual doorgespit en jawel, gevonden en het werkt. Wel even eerst instellen:

In het scherm: instellingen/voertuig/portier/smarttailgate

52DA372D-A4D3-48A4-B14F-DFB8529AF4BD.png

E250A289-43CB-44F6-947B-5AFB01801BA1.png

aangepast door Adrie Koorn
Geplaatst
Op 17-1-2023 om 09:54, zei Adrie Koorn:

Iedere keer als ik Android auto inschakelde ging meteen Spotify afspelen terwijl ik al de radio aan had staan. Na wat zoeken de oplossing gevonden.
Ga in Android auto naar instellingen/opstartmodus:
a9fef91da13a7612f31dffcee2ee0695.jpg

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Dit kan ook op je telefoon ingesteld worden. Via Instellingen -> Verbonden apparaten -> Android Auto

729163993_20230119_AndroidAuto.thumb.jpg.4ce9313e86e261603b784b51fde74c45.jpg

• 6 maanden later...
Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb sinds een maand een Kia Xceed 1.5 DCT7 DynamicLine in de kleur Cassa White.

Nu weet ik dat hier niet heel veel opties op zitten maar ik vroeg mij af of het mogelijk is de kleur van het systeem aan te passen. Deze is nu paars. In de instellingen zie ik wel een tabje ''Kleur instellen'' maar de letters zijn niet wit dus als je er op klikt gebeurt er niets. Iemand enig idee?

• 8 maanden later...
Geplaatst
Op 16-8-2023 om 11:54, zei Jabske:

Goedemorgen,

Ik heb sinds een maand een Kia Xceed 1.5 DCT7 DynamicLine in de kleur Cassa White.

Nu weet ik dat hier niet heel veel opties op zitten maar ik vroeg mij af of het mogelijk is de kleur van het systeem aan te passen. Deze is nu paars. In de instellingen zie ik wel een tabje ''Kleur instellen'' maar de letters zijn niet wit dus als je er op klikt gebeurt er niets. Iemand enig idee?

Zover ik weet zit er op de XCeed geen optie om de weergave aan te passen. Kia bepaalt de keleurtjes :-(

Geplaatst (aangepast)

Ik weet het even niet meer.
Na het verwijderen van rijder twee, ben ik opeens bij rijder een alle instellingen kwijt.

Heb bijna alles weer ingesteld naar mijn voorkeur.

Erger nu allen nog over de weergegeven bandendruk die is nu in psi ipv bar.

Heb wel iets gevonden in de handleiding maar zelfs daarmee lukt het mij niet deze aan te passen naar bar.

Kan iemand mij op weg helpen??

aangepast door SpeedyG
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Heb het eenheden item gevonden.

Als je in het hoofdscherm naar Setup gaat, klik je vervolgens op hamburger en kies voor 'Zoek instelling'

Tik hier psi of bar in en hij komt met juist scherm.

Wel even naar onderen scrollen.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Auto heeft geen netwerk connectie meer.

Al paar dagen probleem met de Connect-app. Kreeg geen updates meer. Bij het opnieuw instellen van Connect in de auto kreeg ik volgende melding

Foutmelding

Paar dagen gewacht maar nog steeds geen netwerk. Dus dan maar kijken op Google en KiaClub. Oplossing gevonden.

1 ) Start auto.

2) Druk op reset knop van Media console.

Reset knop

3) Wacht tot de Media console opnieuw is op gestart

4) Controleer Connect verbinding.

aangepast door SpeedyG
  • 4 maanden later...
Geplaatst

handige tips en tricks... ga ik zeker ooit wat aan hebben!

Ik heb nog geen Xceed, maar ben wel op zoek... afgelopen zaterdag in een 1.5 T-GDI MHEV gereden, benzine, handgeschakeld.

1.6 T-GDI ook interessant, maar kijk het nog even aan... maar minder te vinden, dan wel veel duurder, wie weet ook nog een keer een proefrit...

(geen 1.6 PHEV, wil iets pittiger)

De 1.5 voldoet aan mijn wensen qua vermogen in ieder geval.

Tijdens de proefrit viel echter op dat in de Sportstand, bij het terugschakelen van 3 naar 2, er niet op de motor werd afgeremd...

Zodra weer in de normale of eco stand gebeurde dat wel.

De verkoper van de Kia dealer had geen verklaring, en iemand van de werkplaats zo snel ook niet.

Gisteren werd ik wel terug gebeld, met het verhaal dat dat zo hoort, in de sportstand is het niet meteen zo dat de auto moet afremmen, hij blijft in dezelfde toeren was het verhaal.

Graag hoor ik of iemand ook een Xceed, of (Pro)Ceed heeft met dezelfde motor, en ook in de sportstand dit ervaart.

groet,Wil 

• 3 maanden later...
Geplaatst
Op 17-1-2023 om 10:21, zei Adrie Koorn:

Mijn dynamic+ beschikt over een intelligente achterklep/ smart tailegate. Mijn verkoper wist dit niet en bij aflevering werkte het ook niet dus “ zal het er hier niet op zitten”. 
maar eenmaal thuis even de owner’s manual doorgespit en jawel, gevonden en het werkt. Wel even eerst instellen:

Waar vind ik deze handleiding die u toont? Alvast bedankt

Geplaatst
Op 17-1-2023 om 10:21, zei Adrie Koorn:

Waar vind ik deze manual ?

Geplaatst
Op 29-5-2025 om 19:55, zei BiBi1973:

Waar vind ik deze manual ?

Op de site van Kia, je kan zelfs zoeken op je chassis/vin:

https://ownersmanual.kia.com/manual/XCeed?projCode=CD&year=2022&langCode=nl_NL&countryCode=C14

Maar een kleine 700 paginas bij mij😅

Ik ben ondertussen een maand eigenaar van een 1.6 TGDI uit 2022, wat een genot, automaat, Black Xdition, hoop luxe extra, erg fijn. 

Automatische achterklep is inderdaad echt handig. Heb ook nog een hoop andere dingen uit te vogelen, maar komt allemaal wel. Eerst ook nog even inrijden/wennen zeg maar😄 

• 4 weken later...
Geplaatst

we zijn 2 maanden verder, auto rijdt heerlijk, en motor is soepel, rustig, en pittig wanneer gewenst. Lane assist, adaptive cruise control, was even wennen, maar prima.

Op de snelweg van Amsterdam naar Eindoven komt ie op gemiddeld tegen de 1:15. Netjes. 

Zo blij dat de cruise control bediening op het stuur zit. Ik had vorig jaar op vakantie in een Audi A1 een apart handeltje, nog lager dan de richtingaanwijzer, dat vond ik helemaal niks.

Wilde graag Waze onderweg gebruiken(Maps geeft op telefoon wel "echte" km/u, maar via Android auto op scherm dan weer niet...),om m'n telefoon te linken en scherm over te nemen, moest ik een usb kabel aansluiten, op zich werkte dat prima, maar iedere keer aankabelen is niet optimaal/ouderwets, snap niet waarom dat niet meteen werkt, klein minpuntje. Heb de gok gewaagd, via Amazon voor 22 euro een adaptertje gekocht, gelinkt, en dat werkt prima, aanzetten, en het connect direct. Heb de "Favorieten" knop op het systeem zo ingesteld dat Waze meteen tevoorschijn komt. 

Scherm is ook fijn, met een telefoon met navigatie op een telefoonhouder  zoals ik voorheen had, druk je vaak net niet goed, of mis. Nu kan je je vingers boven op het scherm leggen, en met je duim bijvoorbeeld de microfoon op het scherm indrukken. Niks wiebelt of schuift. Nu ik dit schrijf denk ik, misschien valt de knop die op het stuur zit ook wel aan te passen naar welke navigatie of software die kan linken. Nog eens bekijken.

Olie na ruim 2,5 duizend kilometer een keer gecheckt, nog goudgeel en vol.

Kwam er pas een paar weken geleden achter dat er automatisch ingeparkeerd kan worden haha, paar keer getest, gaat op zich wel, maar met de camera niet echt nodig.

De automaat heeft ook een optie om zelf de versnellingen op of terug te "schakelen/tikken". Niet met flippers, maar door de schakelaar in D stand naar links te bewegen, en dan kan je naar voren of naar achteren tikken. Nog niet veel gebruikt, misschien meer mee oefenen.

Die van mij heeft ook instelbare "lenden"-steunen, apart knopje bij de stoel instellingen, kan je je rug meer naar voren/achteren instellen, zoals fijn is. Stoelverwarming voor, en achter. Fijne bijkomstigheden.

Kan je via de connect app nou ook je verwarming al aan zetten? Ik zie in de app bij het tabje "Status"  Klimaatregeling staan, en icoontje aan en uit, en bij Details staat "Schakel voorruitverwarming in" ( en Zijspiegelverwarming), , maar kan niks aantikken om het te activeren. Iemand een idee? Moet dat eerst in de auto ook aangezet worden soms? Of gaat dat alleen op bij (gedeeltelijk)-elektrische versies? 

Wie weet heeft iemand weer wat aan deze info, dan wel kan iemand mij weer wat van info voorzien.

groet,

Wil

(gebruik geen emoticons meer, wat belachelijk groot worden die hier)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...