Jump to content

Achteruitrijcamera op android radio

Marciano
Go to solution Solved by Murcielaygo,

Recommended Posts

Beste leden, 

Ik ga het even proberen via hier. Ik ben sinds dit jaar in het bezit van een Kia Rio 3, bj 2012. 

Hier heb ik een android radio in geplaatst (foto voor type), besteld in china. Ik heb er ook een achteruirijcamera op aangesloten. 

Nu is het probleem als volgt. 
Als ik mijn auto in de achteruit zet, dan gaat deze niet automatisch over op de radio met beeld. Hij pakt dus geen signaal. 

Als ik via het scherm van mijn radio, op het camera logo druk, heb ik wel beeld. 

Ik heb de camera geplaatst, aangesloten op de achteruitrijverlichting (12v), tulp-in > camera, vervolgens doorgetrokken naar voor naar de radio, radio aangesloten op de tulp-in camera. 

Bij mijn vorige auto, deed deze het wel in één keer en had ik niks anders gedaan… 

Weten jullie er raad mee? 

Alvast bedankt!

51E4D894-76A3-4FE2-8A60-61F73763B555.jpeg

Edited by Marciano

Heeft de radio zelf niet nog een draad waarop je het achteruitrijlicht-signaal moet aansluiten? Meestal is DAT waarop de camera wordt "voor geschakeld".

Sommige systemen herkennen een video signaal en doen dan de schakeling, maar vaak moet je dat dan wel aan zetten in de instellingen.

30 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Heeft de radio zelf niet nog een draad waarop je het achteruitrijlicht-signaal moet aansluiten? Meestal is DAT waarop de camera wordt "voor geschakeld".

Sommige systemen herkennen een video signaal en doen dan de schakeling, maar vaak moet je dat dan wel aan zetten in de instellingen.

Vergeten er bij te vermelden, de radio heeft een paars kleurige draad, waarop stond “BACK”. Volgens mij is dit het signaaldraad, ik heb het rode draadje van de tulp in, daaraan gekoppeld. Dit heeft verder geen verandering gebracht. Ook in de instellingen kom ik niet verder… heb er al flink wat ik gezocht, maar geen succes tot nu toe… 

• Solution

Dat zou idd de ingang moeten zijn. Wat bedoel je met de rode draad van de tulp? Heb je een kabel gebruikt met een extra ader er langs voor het signaal? Heb je die dan wel aangesloten op het achteruitrijlicht?

Om zeker te zijnent de ingang het doet kun je proberen er +12V op aan te bieden, het systeem zou dan moeten omschakelen, doet het dat niet, dan is er ws iets mis met de radio, maar het kan ook nog steeds een instelling zijn, dat is op afstand niet te beoordelen.

1 uur geleden, zei Murcielaygo:

Dat zou idd de ingang moeten zijn. Wat bedoel je met de rode draad van de tulp? Heb je een kabel gebruikt met een extra ader er langs voor het signaal? Heb je die dan wel aangesloten op het achteruitrijlicht?

Om zeker te zijnent de ingang het doet kun je proberen er +12V op aan te bieden, het systeem zou dan moeten omschakelen, doet het dat niet, dan is er ws iets mis met de radio, maar het kan ook nog steeds een instelling zijn, dat is op afstand niet te beoordelen.

Aan beide kanten van de tulp-in kabel zit een rood draadje van zo’n 15cm lang. Aan de kant van de radio, heb ik deze aangesloten op “back”. Aan de achterkant van de auto heb ik deze nergens op aangesloten. De camera is wel aangesloten op 12V, doorgetrokken vanuit de achteruitrijverlichting. 

Als ik je dus goed begrijp, moet ik de rode draad van de tulp-in, ook aansluiten op de 12v van de achteruitrijverlichting, zodat deze het signaal doorgeeft naar de radio, die wel aangesloten zit met de ‘back’ kabel?

• Like 1

3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Ik heb zoals je aangaf de rode draad van de tulp-in ook verbonden met de 12V kabel van de achteruitrijverlichting, en tada! Hij doet het! 

Bedankt voor je info! Top.

• Like 1