Ga naar inhoud

XCeed PHEV DynamicPlusLine met 'Höherlegung'


Derrick

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Kia XCeed PHEV.

Al voordat ik de auto kreeg heb ik mij verdiept in de mogelijkheid om de auto te verhogen. In Duitsland is het heel gangbaar om de modellen Stonic en XCeed bij Kia zelf met 2cm te laten verhogen met verhogingsveren. De Stonic kan zelfs 4cm worden verhoogd. Deze verhoging is Europees goedgekeurd. Ik heb dit bij een Kia dealer in Duitsland laten doen voor 390 euro, veren en montage. De oude veren heb ik bewaard.

640x480.jpeg

De XCeed PHEV DynamicPlusLine is uitgerust met banden in de maat 205/60 R16. De XCeed PHEV ExecutiveLine is uitgerust met banden in de maat 235/45 R18. Dat is een verschil in diameter van 2,44% en scheelt
16,3mm diameter in het voordeel van de ExecutiveLine. De ExecutiveLine licht dus uit de fabriek al bijna een centimeter hoger dan de DynamicPlusLine. Voor de 2 versies worden ook verschillende gebruikscijfers opgegeven.

Blijkbaar is er dus wel ruimte voor een band met een grotere diameter. Als het verschil niet groter is dan tussen de 1.5% en -2%, mag een alternatieve band als vervanging van de huidige band worden gebruikt. Door een beetje te smokkelen en uit te gaan van de marges van de 235/45 R18 band, blijken op de DynamicPlusLine ook banden in de maat 205/65 R16 te passen.

800x226.jpg

Al met al geeft me dit dus 3cm 'Höherlegung'. Ik rij hier nu een tijdje mee rond en het bevalt me heel goed.

960x540.png960x540.png960x540.png960x540.png960x540.png960x540.png960x540.png960x540.png

Groeten,

Derrick

aangepast door Derrick
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Derrick heeft de titel gewijzigd in XCeed PHEV DynamicPlusLine met 'Höherlegung'

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...