Kekke-auto Geplaatst 7 Maart, 2021 Geplaatst 7 Maart, 2021 Ik heb een tweedehands Kia Niro 2017 HEV Executive gekocht. Bij mijn vorige auto's zat altijd een doosje reserve zekeringen en lampjes. Bij deze auto niet en volgens de garage leveren fabrikanten dat tegenwoordig ook niet meer bij een nieuwe auto. Zijn er forumleden met een Niro uit 2017 die wel zo'n doosje erbij kregen? Is xenon zelf te vervangen als zo'n lamp defect gaat? Of moet je dan de ANWB bellen? Heeft de Niro achter led verlichting / rem verlichting / nummerbord verlichting zodat je die in theorie nooit zou hoeven te vervangen? En hoe zit het met de mistlampen? Quote
Martinus1957 Geplaatst 7 Maart, 2021 Geplaatst 7 Maart, 2021 6 uur geleden, Kekke-auto zei: Ik heb een tweedehands Kia Niro 2017 HEV Executive gekocht. Bij mijn vorige auto's zat altijd een doosje reserve zekeringen en lampjes. Bij deze auto niet en volgens de garage leveren fabrikanten dat tegenwoordig ook niet meer bij een nieuwe auto. Zijn er forumleden met een Niro uit 2017 die wel zo'n doosje erbij kregen? Is xenon zelf te vervangen als zo'n lamp defect gaat? Of moet je dan de ANWB bellen? Heeft de Niro achter led verlichting / rem verlichting / nummerbord verlichting zodat je die in theorie nooit zou hoeven te vervangen? En hoe zit het met de mistlampen? Goedemorgen In de zekeringkast voorin zitten een aantal reserve-zekeringen. Verder hebben wij van de dealer (Wassink Doetinchem) bij het afleveren een standaarddoos met reservelampen gekregen. Martin 1 Quote
HenkM Geplaatst 7 Maart, 2021 Geplaatst 7 Maart, 2021 Ook bij mijn Niro's zaten van die standaard setjes. In beide gevallen zaten hier H7 peertjes in terwijl de Niro HB3 / 9005 heeft. Bij de PHEV pasten zelfs de zekeringen niet. Tip: effe controleren. 1 Quote
Bernd Geplaatst 7 Maart, 2021 Geplaatst 7 Maart, 2021 Bij mijn Niro zaten geen reserve lampen. xenon gaat veel langer mee en moet normaal gesproken door de dealer vervangen worden. De rest is een mix van led en gloeilampen. Achterlichten en remlichten zijn led. Knipper en kenteken weer gloei maar ze staan allemaal in het boekje. 1 Quote
Kekke-auto Geplaatst 7 Maart, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Maart, 2021 (aangepast) 6 hours ago, Bernd said: Bij mijn Niro zaten geen reserve lampen. xenon gaat veel langer mee en moet normaal gesproken door de dealer vervangen worden. Maar je mag niet rijden zonder volledige verlichting. Dus wat als je als het donker is er achter komt dat een van de xenon lampen het niet doet? Hier in Nederland doet de politie misschien niet zo moeilijk maar in de delen van Frankrijk waar ik kom is de lokale politie zeer ijverig. 7 Maart, 2021 aangepast door Kekke-auto Quote
gjcvro Geplaatst 8 Maart, 2021 Geplaatst 8 Maart, 2021 Xenon is vaak de hele unit vervangen, net als bij de moderne led lampen. Dan moet je dus rond gaan rijden met een complete set koplampen en achterlichten.. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 8 Maart, 2021 Geplaatst 8 Maart, 2021 Onzin. Xenon lampen kun je vervangen als H4 / H7 lampen, gewoon aan straat. Ik heb er diverse vervangen, liggend in de meest onmogelijke positie. Eerst aarden, anders krijg je een schok vanwege de hoge spanning die nog op een van de draden kan staan. En dat ze lang meegaan is ook een fabeltje. Ze gaan al heel snel terug in lichtsterkte en op een gegeven moment lijken het wel stadslichten ..... . Maar terugkomend op de originele vraag: Ik heb mijn Niro gekocht op 1 augustus 2020. En zowaar, een doosje gekregen met een H7 lamp die ik nergens heb, met zekeringen die niet passen (te groot). Dus nutteloos. Omgewisseld bij de dealer toen ik daar toch moest zijn. Nu zekeringen die wel passen ... . Als je tweede hands een auto koopt ben je zelf verantwoordelijk om reserveonderdelen te kopen. Er bestaat niet zoiets als een verplichting om gevarendriehoek, lampjes, EHBO-trommel bij te leveren. Dus kijk wat jouw auto voor type lampen heeft en ga die in de winkel halen. C'est la vie! 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.