Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is de Nachtwacht echt ?

Zijn de zonnebloemen van Van Gogh echt ?

Zijn de promofoto's van Stalin echt ?

Wat is echt ?

ik ben echt :P

Geplaatst

sony_a55.jpg

Camera Sony Alpha 55 

Lenzen Minolta 25 - 80 mm en Minolta 70 - 210 mm uit de beroemde beercan serie.

Software: Corel Paint shop pro X6

Heerlijke camera, die door de translucente spiegel compacter gebouwd is als een normale spiegelreflex en daardoor ook mechanisch minder kwetsbaar is.

De Minolta (beercan) lenzen zijn wel zwaar, maar behoren kwalitatief nog steeds tot de top en zijn oersterk.

• Like 1
Geplaatst

krijg beetje het idee dat iedere foto dus eigenlijk niet echt is ? waarom maken we ze dan :P

Wat is echt? Als ik jouw Pica wit inkleur is die niet echt meer, als ik die reflectie weg zou shoppen is het nog steds jouw echte auto, echter zonder de hinderlijke reflectie. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je een kekke plaat hebt. Of die dan buiten gemaakt is met een kanon aan lampen, filters ect, of dat je daar op je pc nog iets aan verbeterd/veranderd. De betere foto-ontwikkelaar van vroegah deed ook aan nabewerking, zodat die een beter resultaat had dan de gemiddelde foto die uit de ontwikkelmachine kwam.

Stel je vind jouw foto van jouw auto stikleuk...op die lantaarpaal uit z'n dak na. Gooi jij die foto dan liever weg dan dat je in een paar minuten even die paal wegshopt en in 3 nanoseconden die horizon rechtzet?

Geplaatst

Na diverse camera's, o.a. analoge Yashica en Canon en digitale Nikon, Canon en Konica-Minolta uiteindelijk bij Sony terechtgekomen. Waarom ???

De Nikon heb altijd ruzie mee gehad. lag niet lekker in de hand, gevoelsmatig zaten de knoppen verkeerd. Ingeruild tegen een Canon omdat het gewoon een naam heeft en de analoge Canon goed had voldaan. De digitale Canon, een 550D, viel mij tegen. In de camera was veel kunststof verwerkt en dat voelde je ook. De mogelijkheden vielen ook tegen zodat ik de camera na een jaar geruild heb. Ik was plotseling de eigenaar van een Konica-Minolta 7d. Een semi-professionele camera met een zware body en een scala aan mogelijkheden. Bij de camera twee lenzen uit de beercan-serie die kwalitatief nog steeds tot de top behoren. Doordat ik deze lenzen wou blijven gebruiken ben ik op de Sony alpha's terecht gekomen. Door de translucente spiegel techniek is de camera compacter, stiller en sneller als zijn concurenten met een beweegbare spiegel.

Geplaatst

Hahahaha, je probeert toch iemand significant te overtuigen...... :D

Geplaatst

Na diverse camera's, o.a. analoge Yashica en Canon en digitale Nikon, Canon en Konica-Minolta uiteindelijk bij Sony terechtgekomen. Waarom ???

De Nikon heb altijd ruzie mee gehad. lag niet lekker in de hand, gevoelsmatig zaten de knoppen verkeerd. Ingeruild tegen een Canon omdat het gewoon een naam heeft en de analoge Canon goed had voldaan. De digitale Canon, een 550D, viel mij tegen. In de camera was veel kunststof verwerkt en dat voelde je ook. De mogelijkheden vielen ook tegen zodat ik de camera na een jaar geruild heb. Ik was plotseling de eigenaar van een Konica-Minolta 7d. Een semi-professionele camera met een zware body en een scala aan mogelijkheden. Bij de camera twee lenzen uit de beercan-serie die kwalitatief nog steeds tot de top behoren. Doordat ik deze lenzen wou blijven gebruiken ben ik op de Sony alpha's terecht gekomen. Door de translucente spiegel techniek is de camera compacter, stiller en sneller als zijn concurenten met een beweegbare spiegel.

Mooi verhaal.

w.b die Canon; ik heb zo'n camera naast nog een paar andere Canons en dat ding van 2009 klikt fototechnisch de hedendaagse 18MP camera's er nog steeds uit, fact !

Je moet wel weten HOE je dat doet (en dat plastic doet er echt weinig toe.)

En dan komt de Canon software om de hoek kijken die niemand kennelijk op zijn compu zet.

Ergonomisch is de 550D/600D etc nog niet je dat; maar w.b FOTO beeld geweldig.

W.b video zit er in de nieuwere modellen wel progressie.

De Canon camera's hebben als een van de weinige (enige?) een compleet serieuze firmware-hackers community die aan een simpele camera de tools van pro camera's toe kan voegen.

http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

.

Geplaatst

@ Bigwade @ Smart

Ben met jullie eens, zoveel mogelijk storingen er van te voren uit halen zoals een lantaren paal dat scheelt weer photoshoppen  :innocent: en dus tijd. Dan pas over gaan op photoshop (alleen als dat dan nog nodig is) zeg maar de puntjes op de i te zetten. Maar soms zie de storingen pas als je thuis op je beeldscherm kijkt. Zoals een kliko die je even over het hooft hebt gezien. Maar voorkomen is beter genezen.

@ Jack_Z

Met wat ik tot nu toe heb mee gekregen van mijn werk/stage ervaring is dat ±95%, als het niet hoger is, van de beelden die je ziet een bewerking hebben gehad. 

Maar goed het ligt ook aan voor wie je doet, doe je het voor jezelf hoef je niet (veel) te shoppen. zolang je zelf er maar tevreden mee bent. dat is het belangrijkst. Zelf gebruik ik photoshop grotendeels op het werk voor het grote beeld bewerking en thuis alleen om te fijntune. 

Tja Photoshoppen is mijn werk en ik heb het geduld niet om te wachten op de goede omstandigheden hahaha  :-) duurt allemaal veel te lang. misschien als ik wat ouder ben dat ik er meer tijd voor neem

• Like 1
Geplaatst

Jack kerel, je moet er wel even bijblijven als er tips worden gegeven.... Big-Fat-Man-Sleeping-In-Car_zps3873c880.

• Like 3
Gast Warmentuuter
Geplaatst

En dan komt de Canon software om de hoek kijken die niemand kennelijk op zijn compu zet.

De cd-tjes die je bij je canon camera krijgt zoals DPP en fotostitch zijn perfect en zeer uitgebreid.

Je kan je foto er net iets mooier mee maken maar het is bewerkelijk.

Een aanrader om het te gebruiken.

Ik betrap mij er ook wel eens op regelmatig de één klik photoshop programma's gebruik.

Dan zijn je foto's ook in een paar klik redelijk goed.

Het blijft een leuke hobby.

En heb de camera ook regelmatig mee.

http://www.flickr.com/photos/101296448@N07/

Geplaatst

Wat ik ook probeer te photshoppen, die kliko's blijven mij achtervolgen.... Garbage-Hauler_zpsc13816de.jpg

• Like 2
Geplaatst

De cd-tjes die je bij je canon camera krijgt zoals DPP en fotostitch zijn perfect en zeer uitgebreid.

Je kan je foto er net iets mooier mee maken maar het is bewerkelijk.

Een aanrader om het te gebruiken.

Ik betrap mij er ook wel eens op regelmatig de één klik photoshop programma's gebruik.

Dan zijn je foto's ook in een paar klik redelijk goed.

Het blijft een leuke hobby.

En heb de camera ook regelmatig mee.

Mooi man !

Laat de leden ook maar een Flickr account aanmaken

HET IS GRATIS ! (moet de Kia rijder aanspreken)

Met prima privé instellingen voor je echte privé foto's !

Geplaatst

NB @johangols.

Die Minolta lenzen zijn meer dan prima lenzen voor analoge camera’s.

Helaas zijn digitale sensoren genadeloos en laten alle tekortkomingen w.b chromatische abberatie, paarse randjes, vertekening meer dan goed zien.

Bij alle merken is er inmiddels een digitale vervanging van alle objectieven die bovengenoemde problemen grotendeels oplossen.

(in camera of via camera software)

Inmiddels hebben zo goed als alle recente compacten en compactzooms een interne softwarematige lenscorrectie voor de jpgs en daar kunnen de Beercan lenzen helaas niet aan tippen (want softwarematig niet herkend)

Prima foto's kun je er wel mee maken.

Algemene Tip;

koop geen digitale camera op basis van je oudere analoge set of lenzen.

Er is inmiddels in die tijd best een stap gemaakt.

.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Jack kerel, je moet er wel even bijblijven als er tips worden gegeven.... Big-Fat-Man-Sleeping-In-Car_zps3873c880.

Groeit de Picanto mee met Jack  :-)

Geplaatst

Dus  er zijn wat fotografen die met Kia rijden. :-)

Ik werk als fotograaf sinds 1972. Dus hele analoge periode nog meegemaakt. Op examen Fotovakschool nog vrolijk met chemicaliën gewerkt om de films te ontwikkelen.

Nu zitten we achter de PC/Mac te ontwikkelen. Sinds 1976 als medisch fotograaf werkzaam en vanaf 1999 digitaal. Altijd met Nikon gewerkt analoog en digitaal. Van de Nikon F2 tot Nikon D3 nu. En privé met de Nikon D700. Privé heb ik ook nog Hasselblad en Mamiya RB67 gehad voor het middenformaat en Cambo technische camera.

Geplaatst

@Bigwade,

Ik weet niet waar je je kennis weghaalt, maar de beercan serie is een digitale lens die ook door de nieuwste Sony Alpha's herkent wordt.

Geplaatst

@Bigwade, ik weet niet waar je je kennis weghaalt.......

Ik vraag mij dat ook weleens hardop af hoor.....ik vermoed van de postduiven die hij weleens voert!

Geplaatst

Mooie foto's in je map!

Wat voegt die Canon software toe als je als Photoshop elements en PSP x5 gebruikt? Maw, is het de moeite voor mij om die software op te zoeken?

Geplaatst

@Bigwade,

Ik weet niet waar je je kennis weghaalt, maar de beercan serie is een digitale lens die ook door de nieuwste Sony Alpha's herkent wordt.

Ik kwam als productie tijd de jaren 80 tegen en verder kan ik er ook niks van vinden op DPreview.com

Heb je een linkje ?

Dat het past en werkt, dat geloof ik meteen :wink: maar dat heeft met de vatting te maken.

Ton of kussen-vormige vertekening zie ik deze camera/lens combinatie niet automatisch oplossen.

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Minolta_AF_70-210mm_f/4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...