Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast e49memling
Geplaatst

Ik heb een vraagje, mogelijk zijn er mensen die wel eens naar Frankrijk op vakantie gaan.

Op een groot deel van de autosnelwegen moet je tol betalen.

Voor mensen die regelmatig in Frankrijk zitten, zoals wij, is het nuttig een 'télépéage-kastje' te kopen. Dat scheelt hem heel wat tijd, zeker tijdens de toeristische top-momenten.

Iedereen die daar al soms meer dan een half uur heeft moeten aanschuiven om te betalen, weet hoe ergerlijk dat dat is.

Met de télépéage, een doosje net iets groter dan een luciferdoosje, maak je net boven de spiegel vast, en je rijdt gewoon door (max 15 km/u), vaak zonder stoppen, aan de grote T.

De rekening wordt later naar huis opgestuurd.

De voorruit van moderne auto's hebben gelaagd en warmtewerend glas. Tussen de 2 lagen glas zit er een fijne metaalcoating, die helaas ook een hoop magnetische straling afschermt.

Bij mijn Peugeot 307 zit er een kleine zone in de voorruit, net achter de spiegel die geen metaallaag heeft, zodat het detectiesysteem van de télépeage het toestelletje kan scannen.

Nu mijn vraag: Heeft Kia cee'd dit ook? Ik vind nergens in het gebruikersboekje van de cee'd (gedownload) een aanwijzing hiervoor. (of ik heb het gemist) Weet iemand dit?

In de periode van Pasen zouden we naar Normandië gaan, normaal is dan mijn Peug 307 out, en de cee'd in, en vertrekken we daarmee naar Frankrijk.

Geplaatst

Bij onze sportage hangt dat net boven (achter) de spiegel en het werkt prima, dus ik vermoed dat dit bij de cee'd (zoals bij de meeste auto's) niet anders zal zijn.

Geplaatst

Even buiten t raam houde? Tis er toch warm genoeg...  :punk:

ik denk niet dat je in aanmerking kom voor het beste antwoord aad ? ik ken zo een kastje ook helemaal niet ? als het een waterdicht apparaat is zou ik denken om het echter de voor grill te plaatsen ?

Geplaatst

als het een waterdicht apparaat is zou ik denken om het echter de voor grill te plaatsen ?

Niet handig, Jacky! Dan moet je elke weer stoppe en naar buiten lope om dr een muntje in te doen.... post-13373-0-08593100-1393183625_thumb.jpg

Gast e49memling
Geplaatst

Even buiten t raam houde? Tis er toch warm genoeg...  :punk:

Ooit geprobeerd, lukt niet. En in april moet het al mee zitten om 'warm' weer te hebben. :-)

ik ken zo een kastje ook helemaal niet ? als het een waterdicht apparaat is zou ik denken om het echter de voor grill te plaatsen ?

Neen het hoort binnen, bovenaan in 't midden van de voorruit, anders wordt het niet gedetecteerd.

Maar met wat Willemfred antwoordt, denk ik dat het geen probleem is.

Je koopt het éénmaal aan (Télépéage Sanef); je gegevens worden gecheckt mede door de betaling. Elk jaar dat je in Frankrijk komt wordt één maal een 'activatiekost' gerekend. kom je een jaar niet in Frankrijk, betaal je ook niets. Het zijn enkele Euro's, maar die wegen niet op tegen de tijdwinst en het gemak, zowel bij binnenrijden van de 'péages', als het buitenrijden. Op sommige momenten en trajecten zijn er zelfs prijsreducties.

http://www.nederlanders.fr/profiles/blog/show?id=3295325%3ABlogPost%3A228390&commentId=3295325%3AComment%3A228589&xg_source=activity

Geplaatst

Kia gebruikt geen voorruiten met metaalfilm ertussen. Alleen Peugeot en Renault hebben dat.

Sent from my Sony XSP

Gast e49memling
Geplaatst

Kia gebruikt geen voorruiten met metaalfilm ertussen. Alleen Peugeot en Renault hebben dat.

Sent from my Sony XSP

Dus helemaal geen probleem voor detectie van de télépéage-badge.

Wat gebruiken zij dan als zonwerende coating? Voor zover ze dat hebben natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...