Jump to content

brandstofadditief zin of onzin

Jack_z
Go to solution Solved by blankie01,

Recommended Posts

heb gezocht op het forum maar niets over gevonden

topic titel zegt het al ?

ik heb nu iets meer dan 5000 km op de pica staan en lees her en der dat men rond deze tellerstand dus een brandstofadditief toevoeg, qua prijs hoef je het niet te laten maar heeft het zin ?

geen idee wat ik ermee wil bereiken maar ik las er hier en daar over, en voor die paar euro's .

ik zie het als iets cosmetisch :P mijn ex vrouw smeerde voor 100de euro's op en of het nou hielp :P :P

beter verbruik verwacht ik er zeker niet van, maar wellicht dat het een reinigende werking heeft ? ik meen te hebben gelezen dat ze bij de dealer bij iedere beurt het ook in je tank gooien ?

• Like 1

hahahah wij hebben de zelfde ex denk ik al zwemt ie in de aditieven dan nog zal het er niet van opknappen

kwam er laatst weer eens tegen ik daht dat ik aan de aditieven moest om van de schrik bij te komen  :wink:  :wink:

maar ze doen dat om het injectie systeem schoon te houden en of het ook echt werkt wie zal het zeggen maar wat je al zegt kwaad kan het niet 

wel  heb ik eens gelezen op het amerikaanse forum dat ze daar ook met aditive werken maar dan meer om het octaan getal omhoog te brengen daar gebruiken ze nog 91 of zo dat is dan goedkoper om dat spul er in te doen en omdat dat getal dan omhoog gaat verbruikt hij ook minder 

• Like 1

• Solution

Brandstofadditieven worden veelal op één hoop gegooid met 'wondermiddeltjes' die aan de olie worden toegevoegd en spectaculaire levensduurverlengende dan wel verbruiksreducerende eigenschappen zouden bezitten. Ten onrechte, want ook in de benzine en diesel die we tanken zitten additieven. Sterker nog: de samenstelling van dat additievenpakket wordt tegenwoordig door benzinemaatschappijen steeds meer als marketinginstrument ingezet, waarbij een lager verbruik, betere prestaties en een schonere verbranding als voordelen van de aangeprezen 'premium' brandstoffen worden gecommuniceerd.