Filipke Geplaatst 29 April, 2014 Geplaatst 29 April, 2014 Iemand enig idee hoe je het 7 inch scherm kan dimmen op een aanvaardbaar niveau in de duisternis? Misschien een speciale folie ofzo? De instellingen op de satnav zelf zijn waardeloos.... Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 April, 2014 Geplaatst 29 April, 2014 Stukje blinderingsfolie misschien? Dat heb ik zelf gedaan bij mijn oven-magnetron. Alleen heb je in een auto dan misschien teveel reflectie... Quote
Filipke Geplaatst 30 April, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 April, 2014 Ik denk dat die folie een minder goed idee gaat zijn voor overdag. Ik snap niet dat ik de enige ben die het felle licht ongepast vindt. Dit is niet goed gedaan van Kia, het scherm zou mee moeten dimmen met de instrumenten verlichting.... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 April, 2014 Geplaatst 30 April, 2014 Kun je 's avonds geen ander thema laten voorschakelen? Die korte tijd dat ik een dubbel-DIN in de auto had kon die dat iig wel op basis van de GPS-locatie waaruit de zonsop- en -ondergang werden berekend of zoiets. Quote
Pipercub Geplaatst 1 Mei, 2014 Geplaatst 1 Mei, 2014 Druk op instellingen (sterretje) en kies voor Scherm SchermEr zijn twee soorten scherm menu's.HelderheidDe helderheid van het scherm isregelbaar, U kunt de scherm helderheidinstellen op Laag, Norm. (Normaal) of Hoog. KaartmodusOm te zichtbaarheid van het kaartschermoverdag en in het donker teverbeteren kunt u de kleurencombinatievan de kaart aanpassen.- Auto: Het kaartscherm wordt weergegeven d.m.v. autolight of een verlichtingssignaal. Verlichting aan Verlichting uitAutolight uit Kaart: Dag Kaart: Dag(overdag)Autolight aan Kaart: Nacht Map: Nacht('s nachts)Autolight Kaart: Nacht Map: Dagwordt nietgedetecteerd- Dag: De kaart wordt altijd in dag kleuren afgebeeld.- Nacht: De kaart wordt altijd in nacht kleuren afgebeeld. Misschien staat hier iets niet naar jouw zin ingesteld. Quote
Filipke Geplaatst 1 Mei, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Mei, 2014 Druk op instellingen (sterretje) en kies voor Scherm Scherm Er zijn twee soorten scherm menu's. Helderheid De helderheid van het scherm is regelbaar, U kunt de scherm helderheid instellen op Laag, Norm. (Normaal) of Hoog. Kaartmodus Om te zichtbaarheid van het kaartscherm overdag en in het donker te verbeteren kunt u de kleurencombinatie van de kaart aanpassen. - Auto: Het kaartscherm wordt weergegeven d.m.v. autolight of een verlichtingssignaal. Verlichting aan Verlichting uit Autolight uit Kaart: Dag Kaart: Dag (overdag) Autolight aan Kaart: Nacht Map: Nacht ('s nachts) Autolight Kaart: Nacht Map: Dag wordt niet gedetecteerd - Dag: De kaart wordt altijd in dag kleuren afgebeeld. - Nacht: De kaart wordt altijd in nacht kleuren afgebeeld. Misschien staat hier iets niet naar jouw zin ingesteld. Dag Piperclub, Ik snap het niet echt, mijn instelling staat op auto maar 's nachts geeft hij evenzeer de dagkaart, wat doe ik dan verkeerd? De koplampen branden en het instrumentenbord is gedimmed, wat kan ik dan nog meer instellen? Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Mei, 2014 Geplaatst 1 Mei, 2014 Moet je niet aangeven dat bij "auto" dan ook daadwerkelijk de nacht-kaart gebruikt word? Dat moet ik bij mijn simpele TomTom ook. Pas dan schakelt 'ie ook echt om... Quote
Filipke Geplaatst 1 Mei, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Mei, 2014 Ik denk dat er iets mis is met de radio zelf, dat hij signaal niet omzet, heb nieuwe radio besteld bij dealer (2 maanden wachten!). Waarschijnlijk is de canbus in de radio stuk..... Quote
Pipercub Geplaatst 2 Mei, 2014 Geplaatst 2 Mei, 2014 Gaat jouw licht automatisch aan in een tunnel? Bij mij wel en dan dimt mijn scherm automatisch, zodra ik weer buiten ben krijg ik weer het daglicht scherm. Misschien gaat daar iets fout. Quote
Filipke Geplaatst 2 Mei, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2014 Het ligt waarschijnlijk aan de radio zelf, deze krijgt het signaal om te dimmen binnen via 12 volt maar doet er niks mee. Nieuwe gps unit vrees ik.... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
bpwl Geplaatst 7 Juni, 2014 Geplaatst 7 Juni, 2014 Welke instelling men ook kiest, bij duisternis, en zeker bij niet verlichte wegen, is de lichtsterkte te fel. De enige verdere actie is de knop rechts bovenaan met het maantje ... alles zwart. Misschien kunnen we gezameljijk vragen om wat meer instelmogelijkheden te hebben. De firmware van de LG unit wordt toch regelmatig geupdated, zodat nieuwe instellingen mogelijk kunnen zijn. (Zopas de nieuwste firmware geïnstalleerd) .Een koppeling aan de algemene dashboard verlichting ware beter,maar vereist wellicht hardware ingrepen.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.