Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Ivan en afkomstig vanuit Geel, en in juni 40j.
In die maand zal ik ook mijn Kia Pro Cee'd in ontvangst mogen nemen.

Ook heb ik mijn dealer enkele vraagjes gesteld zoals het onderhoud bij Midas of Auto 5 laten uitvoeren.
Want dan zou je Uw fabrieksgarantie behouden. Daar antwoorden mijn dealer negatief op.
Je moet het onderhoud bij ons laten uitvoeren wat ze bij Midas of Auto 5 vertellen is foutieve info.

Als ik hem dan sprak over dit forum en dat er veel hun onderhoud lieten uitvoeren in een BOVAG garage zei hij : Nederland is niet België.

Hopelijk ga ik toch aan de wagen zelf plezier beleven.

Groetjes Ivan.

Posted

Volgens mij is dat Europees geregeld en uw dealer praat maar wat.

( onderhoud is omzet en dat geven ze niet graag weg )

En natuurlijk welkom hier!

Posted

Dat zeide ze mij bij Midas ook. Maar blijkbaar verteld de dealer wat anders :no: .

Posted

Ik zou me er voorlopig niet druk over maken.

Ga eerst maar eens rijden met die prachtbak :wink:

Posted

Welkom op het forum Ivan. Op die leeftijd zit je natuurlijk in een crisis, of een andere vrouw, een motor of een nieuwe auto.

Gelukkig is het dat laatste geworden en nog wel een Kia Pro Cee'd. Mooie auto.

En ja, onderhoudsbeurten, garantie e.d. zijn Europees geregeld (wet van Monti geloof ik).

Dat worden onrustige nachten de komende tijd......

Posted

( onderhoud is omzet en dat geven ze niet graag weg )

En natuurlijk welkom hier!

Mijn dealer nog is een e-mail verstuurd en deze zei mij het volgende :

Wat betreft de garantie kan ik u het volgende melden, de eerste 2 jaar is de wettelijke garantie van toepassing dus of de wagen nu onderhouden werd bij een officiële KIA verdeler of niet zolang het onderhoud werd uitgevoerd zoals voorgeschreven door KIA is er geen probleem. Wat betreft de 5 jaar extra garantie, dit is een commerciële garantie, m.a.w. dit is loyaliteit van KIA uit naar de klant die hun onderhoud bij een Officiële KIA verdeler laten uitvoeren.

Indien u besluit om uw wagen niet te laten onderhoud bij een officiële KIA verdeler na de 2 jaar wettelijke garantie zijn wij niet verplicht om garantie te geven.

• 3 weeks later...