Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ben in het bezit van een kia rio van 2013.

Nu wil ik hier graag  17 inch  wielen er onder hebben, maar zit met een aantal vraagjes  hopend dat jullie kia mensen mij verder kan helpen.

Als ik 17 inch   wielen neem  moet dan de kia rio ook verlaagd worden  { of kom hij dan te hoog als je dat niet doet?}

Rijd hij daar beter op ?  want vind met de wind  dat hij erg veel schud  met nu van de 15 inch.

Wordt hij ook veel schadelijker   in de benzien?

zo een aantal vraagjes

Afwachten op jullie reactie

Lauw

Posted

17 inch wielen kunnen ook als optie worden gekozen bij het bestellen van een Rio, dus het kan zonder verdere aanpassingen (verlagen, verhogen, verbreden etc.). De band die erbij hoort is een 205-45R17, velgsteek is 4x100, de ET waarde weet ik zo niet.

Wat jij beter vind rijden hangt er vanaf. Een 17 inch band heeft een plattere wang dan een 15 inch band waardoor het stuurgedrag strakker wordt, maar het comfort minder (er is minder band om oneffenheden op te vangen). Ook zorgt een 17 inch wiel voor een hoger verbruik. Ik heb geen idee of dit het schudden gaat verminderen.

• Like 1
Posted

Kan je hier niet je antwoorden vinden?

http://www.kiaclub.nl/topic/9573-post-hier-een-foto-van-je-kia-rio-velgen/page-30

En anders:

De Rio hoeft niet (mag wel) verlaagt te worden. Hoe groter de inch maar hoe lager de band hoogte wordt. Zelf heb ik ook 17 inch en heb hem niet hoeven te verhogen/verlagen/verbreden

Qua comfort vind ik het beter worden ik heb geen last van het schudden. Wel voel je meer de oneffenheden van de de weg maar mij stoort het niet. Rij bijna altijd op asfalt. 

En het verbruik wordt iets hoger maar niet heel veel. Zit nu gemiddeld op 5,8 op de 100km

Guest Vitara 2
Posted

Ik heb 17" velgen met een ET waarde van 38, veel lager zou ik niet gaan.

Standaard 17" velgen hebben volgens mij een ET waarde van 42