hangbuikie Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Hallo, Ben in het bezit van een kia rio van 2013. Nu wil ik hier graag 17 inch wielen er onder hebben, maar zit met een aantal vraagjes hopend dat jullie kia mensen mij verder kan helpen. Als ik 17 inch wielen neem moet dan de kia rio ook verlaagd worden { of kom hij dan te hoog als je dat niet doet?} Rijd hij daar beter op ? want vind met de wind dat hij erg veel schud met nu van de 15 inch. Wordt hij ook veel schadelijker in de benzien? zo een aantal vraagjes Afwachten op jullie reactie Lauw Quote
PatrickPR Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 17 inch wielen kunnen ook als optie worden gekozen bij het bestellen van een Rio, dus het kan zonder verdere aanpassingen (verlagen, verhogen, verbreden etc.). De band die erbij hoort is een 205-45R17, velgsteek is 4x100, de ET waarde weet ik zo niet. Wat jij beter vind rijden hangt er vanaf. Een 17 inch band heeft een plattere wang dan een 15 inch band waardoor het stuurgedrag strakker wordt, maar het comfort minder (er is minder band om oneffenheden op te vangen). Ook zorgt een 17 inch wiel voor een hoger verbruik. Ik heb geen idee of dit het schudden gaat verminderen. 1 Quote
Seafox Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Kan je hier niet je antwoorden vinden? http://www.kiaclub.nl/topic/9573-post-hier-een-foto-van-je-kia-rio-velgen/page-30 En anders: De Rio hoeft niet (mag wel) verlaagt te worden. Hoe groter de inch maar hoe lager de band hoogte wordt. Zelf heb ik ook 17 inch en heb hem niet hoeven te verhogen/verlagen/verbreden Qua comfort vind ik het beter worden ik heb geen last van het schudden. Wel voel je meer de oneffenheden van de de weg maar mij stoort het niet. Rij bijna altijd op asfalt. En het verbruik wordt iets hoger maar niet heel veel. Zit nu gemiddeld op 5,8 op de 100km Quote
Guest Vitara 2 Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Ik heb 17" velgen met een ET waarde van 38, veel lager zou ik niet gaan. Standaard 17" velgen hebben volgens mij een ET waarde van 42 Quote
Nimo Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Ik heb ook 17" en antwoorden op je vragen: Nee Nee Ja! Quote
Recommended Posts