Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mede clubgenoten. Ik heb me zojuist hier aangemeld. De reden is dat ik afgelopen zaterdag een nieuwe Kia Picanto World Cup Edition - 5 deurs - Black heb gekocht. Deze wordt aankomende zaterdag, 12-7-2014, afgeleverd. Ik hoop er veel plezier meet te gaan beleven in combinatie met vele zorgeloze kilometers.  Met pijn in het hart, maar helaas de situatie waarin ik verkeer, moet ik zaterdag dan afscheid nemen van mijn geliefde en droom auto Vicki. Vicki is een Opel Vectra 2.8L V6 Turbo.  IK zal dit beest verschrikkelijk gaan missen. Ik hoop dat de nieuwe Picanto de pijn snel zal verzachten.  Ik sluit een foto van Vicki hierbij in. Als ik foto's heb van de Picanto plaats ik die zo snal mogelijk in de "Garage". Groet, Gertwan

Geplaatst

@Gertwan,

Jammer dat je tegen je zin afscheid moet nemen van een leuke auto. De levering van

je picanto is wel razendsnel zeg, 1 week maar. Veel plezier en geluk met je nieuwe bolide.

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Gertwan,

Welkom hier en gefeliciteerd met de aankoop van de World Cup Pica. Je krijgt zaterdag beslist een leuke dag, die het smartelijke afscheidsproces van Vicki zal versoepelen. En je moet maar zo denken: de dorst van de Picanto zal beslist een stuk minder zijn dan die van de Vectra!

• 2 weken later...
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Zo! Jij bent lekker bezig geweest en een beetje tot m'n verbazing heb je gelijk. De achterklep lijkt inderdaad forser zonder de frutsels.

Geplaatst

Zo! Jij bent lekker bezig geweest en een beetje tot m'n verbazing heb je gelijk. De achterklep lijkt inderdaad forser zonder de frutsels.

Ja, serieus. Optisch ziet hij er echt breder en vetter uit zo. De strip moet dat straks nog extra accentueren.

Geplaatst

@Gertwan,

Dat zie er strak uit. Optisch inderdaad forser.

Je bent goed bezig hoor!

Let bij het monteren van de strip goed op dat

je de ondergrond goed vetvrij maakt.

Suc6.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Van begin af aan zijn de RVS instap lijsten ook gemonteerd (geplakt.).

Lampen vervangen voor Philips Extreme, scheelt een lichtbundel :-)

Standaard radio vervangen door Pioneer Avic F550BT (NAV) 

Speakers: Pioneer TS-G1023I - 30 Watt - 45 Hz - 27 kHz en

Actieve-subwoofer: Pioneer TS-WX110A worden op 6 augustus gemonteerd.

Net als de strip voor Achterkleplijst RVS hoogglans gepolijst.

• Like 1
Geplaatst

Gisteren, 21-7-2014, mijn leverancier Wassink (Boxmeer) een tweede email gestuurd betreffende een slecht functionerende Pioneer F550BT NAV systeem.

Quotes:  " Ik wil mijn plezier in/met mijn Picanto niet vergallen door de Pioneer AVIC-F550BT.

Ook niet door in discussie te gaan met Pioneer, dat heeft mijn inziens geen zin. (Zie voor een verzameling van klachten http://www.kiaclub.nl/topic/14243-avic-f550bt/ )

Jammer vindt ik het dat een bekend slecht, en erkend, systeem is aangeboden en ingebouwd. Zeker met een grote korting die achteraf niet zo blijkt te zijn omdat het toestel voor rond de €535,- te koop is.

Maar als gezegd geen discussie hierover.

Ik wil dit systeem snel vervangen voor een F840 (F940) systeem, of een ander goed alternatief.

Wat ik vraag is of jullie mij een voorstel willen doen voor deze wijziging en naar welk type. "

Nu afwachten welke oplossing ze mij kunnen (zullen) aanbieden.

Op de KIA site wordt de Pioneer Avic F860BT als accessoire aangeboden !!

Ik hou jullie op de hoogte.  groet, Gertwan

• 4 weken later...
Geplaatst

Even een stukje autohistorie van mijzelf.

Ford Consul Cortina 1975

Peugeot 204 1976

Citroen Pallas 2000 1980

Simca 1100 Special 1980

Van               Tot

Ford Escord 1.4 Bravo        26-09-1991   28-08-1992

Lancia Y10                          28-09-1992   01-06-1994

Opel Corsa 1.4 Sport          01-06-1994   28-03-1996

Opel Corsa 1.4 Sport          28-03-1996   19-06-2000

Alfa Romeo 146                  19-06-2000   18-07-2004

Volvo S40 2.0 Nordic          18-07-2004    28-11-2005

Renault Clio 2.0 Sport        28-11-2005    28-09-2006   -  Enige auto waarvan ik spijt heb gekregen deze te hebben verkocht. Wat een auto.

Renault Scenic 1.6 16V      28-09-2006    04-05-2007

Opel Vectra Z1.8XE            04-05-2007    24-09-2008

Citroen C4 Coupe VTS       24-09-2008    25-08-2011

Suzuki Swift 1.2 Sportline   25-08-2011    29-08-2012

Opel Vectra 2.8T 6v           29-08-2012    12-07-2014   -  Noodgedwongen (Ontslag en gevolgd door pre-pensioen). Heelijk soepele en krachtige motor. Super auto gewoon.

Kia Picanto 1.0                  12-07-2014     nu

:adanku:

Geplaatst

Net 5 weken oud, 620 km op de teller, en dan valt er een bezopen ( jeugdige) gast  tegen mijn linker voor portier aan :mad::death::taz::shock::2guns: .

Een schadeherstelbedrijf gaat proberen de deuk en twee kleine deukjes te verwijderen zonder spuiten.

Volgende week woensdag weet ik of het gelukt is. Duimen geblazen.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Gertwan,

Bah, kunnen die lui niet beter uit hun doppen kijken? Zo'n nieuwe auto en dan nu al schade, daar ben je vast niet vrolijk van geworden.

Heb je het adres van de dader, zodat hij voor de schade opdraait?

Geplaatst

@GreyGriffen. Meer dan balen. Neen helaas (zoals gewoonlijk) geen persoonsgegevens.

De associale familie die het feest gaf heeft een kopie van de aangifte die ik bij de Politie heb gedaan, maar geven geen krimp.

Ook de dader heeft nog niets van zich laten horen (zal ook wel nooit gebeuren).

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Als ik het bovenstaande lees, vrees ik dat dit een gevalletje 'zelf dokken' wordt nu de dader op het kerkhof blijkt te liggen. Ik hoop dat het uitdeuken zonder spuiten gaat lukken.

Geplaatst

Net 5 weken oud, 620 km op de teller, en dan valt er een bezopen ( jeugdige) gast  tegen mijn linker voor portier aan :mad::death::taz::shock::2guns: .

Een schadeherstelbedrijf gaat proberen de deuk en twee kleine deukjes te verwijderen zonder spuiten.

Volgende week woensdag weet ik of het gelukt is. Duimen geblazen.

waarom zonder spuiten?

als de dader gevlogen is moet je toch zelf betalen ook al is het eigen risico 150 euro

dan maakt het toch niks uit of dat uitdeuken zonder of met spuiten is bedrag blijft gelijk 150 euro

Geplaatst

waarom zonder spuiten?

als de dader gevlogen is moet je toch zelf betalen ook al is het eigen risico 150 euro

dan maakt het toch niks uit of dat uitdeuken zonder of met spuiten is bedrag blijft gelijk 150 euro

Uitdeuken zonder spuiten zal ongeveer tussen de 60 en 75 euro kosten. Dat ga ik eerst probreren, en jazeker: zelf dokken.

Als dat goed gaat prima.

Lukt dat niet geeft ik de schade door aan de ANWB, die komen de auto ophalen en dan geen eigen risico !

Alleen je valt terug in de treden. Ik zit al lang aan de max dus deze eerste terugval in de treden zal finacieël nieis kosten.

Maar dan mag er niet echt iest gebeuren wan dan kom ik weer aan een hoger premie bedrag.

Maar als het uitdeuken zonder spuiten niet goed lukt, voorspelling vam het bedrijf is 80% kans op volledig herstel, dan kan ik nog zien wat ik doe.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Mooi die chroomstrip op de zwarte lak. De frutsels 'Picanto' en 'eco' waren er geloof ik al af als ik me goed herinner.

Geplaatst

Strakke achterkant Gertwan,

Nice butt ziet er inderdaad optische breder uit. Strip staat ook niet verkeerd!

Geplaatst

Zo. Voorlopig even de laatste update aan mijn Picanto:  Een set Bosch AeroTwin (AR552S).

Als het nu regend blijf ik goed zicht houden!  Prima wissers, gebruik ik bij alle auto's die ik gehad heb.

Nog nooit problemen gehad tijden regenbuien, zoals strepen - stotteren etc.

. :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...