Albert jan & Brigitte Geplaatst 8 Augustus, 2014 Geplaatst 8 Augustus, 2014 Juridisch is het zo dat het product van jou is en dat je het zo snel mogelijk op moet halen. Je hebt het aangegeven en het mag niet vallen onder de failliete boedel. In de praktijk kan dit wel eens vervelend lang gaan duren, maar het blijft wel jouw eigendom. Succes en een tip, blijven communiceren met de curator. 1 Quote
vand.m Geplaatst 9 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 9 Augustus, 2014 Dankje Albert jan & Brigitte. Ik blijf er achteraan zitten en wat je zegt ik blijf communiceren met de curator tot ze er ziek van worden. Want dat ben ik nl. ook van dit akkefietje. Groet, vand.M Quote
vand.m Geplaatst 13 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Augustus, 2014 Dankje Albert jan & Brigitte. Ik blijf er achteraan zitten en wat je zegt ik blijf communiceren met de curator tot ze er ziek van worden. Want dat ben ik nl. ook van dit akkefietje. Groet, vand.M Weer een reactie terug van de curator: "Curatoren hebben reeds alle mogelijke onderzoek gedaan en kunnen u helaas niet anders berichten dan op 8 augustus reeds bericht.: Iemand nog suggesties / ideeën? Groet, vand.M Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2014 Geplaatst 14 Augustus, 2014 Mischien een gekke gedachte maar zou de defecte HDR niet bij de leverancier staan ter reparatie en dat hij hem niet terug stuurt omdat ze failliet zijn nu alleen nog even weten bij wie dan zpu je hun ook even kunnen contacten Quote
vand.m Geplaatst 14 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2014 Goed gedacht Eelko! En bedankt voor het meedenken! Maar ik had eerder al contact gehad met de fabrikant/leverancier in Nederland en de voor hun werkende reparatiebedrijf VVS . Met die laatste heb ik nog contact en die doet erg zijn best om mij te helpen en zoekt naar een oplossing. En dat terwijl ik daar niet gekocht heb. Beiden hebben gezocht maar geen HDR terug gehad van Nilfisk. Ik weet nu niet wat ik aan die curator nog moet schrijven en/of ik ergens tegen zijn beslissing in kan gaan. Ik hoop dat Albert jan & Brigitte wil reageren want ik vermoed dat hun op juridisch gebied meer thuis zijn. Want nu weet ik even niet hoe naar de curator te reageren en wat de mogelijkheden zijn. Mijn uitgebreide Rechtsbijstand had eerder al laten weten faillissementen niet te dekken en dus moet ik het zelf uitzoeken. Ik hoor dus graag tips, ideeën/suggesties. Groet, Vand.M Quote
Creative Name Geplaatst 14 Augustus, 2014 Geplaatst 14 Augustus, 2014 De curator is toch écht degene die dit voor je op moet lossen! "Is een apparaat in reparatie bij het failliete bedrijf? Haal het zo snel mogelijk terug via de curator. Het mag niet worden verkocht als onderdeel van de boedel, omdat het bedrijf er geen eigenaar van is. Een al uitgevoerde reparatie moet je wel betalen aan de curator." Bron: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/faillissement/faillissement-rechten/ Nogmaals de curator bellen dus en je spullen opeisen, evt. per aangetekende brief of rechtsbijstand. Quote
vand.m Geplaatst 14 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2014 Dank Creative Name voor je reactie! De HDR is tot 2X toe terug gegaan omdat de Hogedrukslang finaal was dubbelgevouwen en geknikt zodat deze het binnen de kortste keren zou begeven. Zie #1 Verschillende keren heb ik de curator laten weten dat het mijn eigendom is wat niet in de failliete boedel terecht had mogen komen. De curator liet weten te hebben gezocht in het magazijn van Neckermann met geretourneerde goederen maar de HDR niet te hebben gevonden. Verder zou hij mij plaatsen op de lijst met erkende concurrente crediteuren. Ik heb toen laten weten dit niet relevant te vinden omdat mijn eigendom niet in de failliete boedel terecht had mogen komen. Opnieuw heb ik de curator verzocht nogmaals te zoeken waarna ik hetzelfde antwoord kreeg nl. de HDR is niet gevonden. vervolgens liet hij weten alle mogelijkheden te hebben onderzocht, dat de HDR niet is gevonden en dat curatoren geen nieuwe toe sturen. Nou daar sta je dan. Wat nu dus. Groet, vand.M Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 14 Augustus, 2014 Geplaatst 14 Augustus, 2014 Dan kun je kijken wie de curatoren hebben aangesteld (welke rechtbank) en daar een een herziening van het besluit van de curator vragen (aan de rechter commissaris richten). Dus ik jip en janneke taal schijf je een brief aan de rechter commissaris die de curator heeft aangesteld dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je vraagt om herziening omdat het jou eigendom is en je geen crediteur bent. Dat is de laatste optie maar aangezien de curator aangeeft het product niet te kunnen vinden geef ik je weinig kans. Quote
vand.m Geplaatst 14 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2014 Dan kun je kijken wie de curatoren hebben aangesteld (welke rechtbank) en daar een een herziening van het besluit van de curator vragen (aan de rechter commissaris richten). Dus ik jip en janneke taal schijf je een brief aan de rechter commissaris die de curator heeft aangesteld dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je vraagt om herziening omdat het jou eigendom is en je geen crediteur bent. Dat is de laatste optie maar aangezien de curator aangeeft het product niet te kunnen vinden geef ik je weinig kans. Dankjewel voor je antwoord. Ik ben blij met je reactie zodat ik verder kan. Ik ga je advies dan ook zeker opvolgen. Ik krijg het vermoeden dat mijn HDR als gezond product deel is gaan uitmaken van de huidige nieuwe Neckermann. Een andere conclusie kan ik niet bedenken. Heeft het nog zin de curator eerst te verwittigen dat ik voornemens ben een herziening van zijn besluit te vragen bij de rechter-commissaris zodat hij nog een uiterste poging kan doen te zoeken naar mijn HDR. Is dat verstandig om te doen? Vast bedankt. Groet, vand.M Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 14 Augustus, 2014 Geplaatst 14 Augustus, 2014 Je kunt hem nog een kans geven inderdaad. Quote
Wimis on Geplaatst 14 Augustus, 2014 Geplaatst 14 Augustus, 2014 Ik zou het ook schriftelijk doen (en aangetekend) "die" 3e poging en per omgaande (schriftelijk) een antwoord terugeisen alvorens je schriftelijke stappen onderneemt richting de 'rechter-commissaris' ......... maar wellicht doe je dat al! Quote
vand.m Geplaatst 16 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2014 Dankjewel Albert jan & Brigitte en anderen voor de tips! Ben er echt blij mee. Heb inmiddels weer geschreven naar de curator en gevraagd nog een uiterste poging te doen mijn HDR terug te vinden. Ik heb ook opnieuw benadrukt de eigenaar te zijn en geen crediteur. Verder ook weer geschreven dat de HDR niet in de failliete boedel terecht had mogen komen omdat het mijn eigendom is. We wachten weer af. Nogmaals dank. Wordt vervolgd! Tips blijven welkom! Groet, vand.M 1 Quote
vand.m Geplaatst 26 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2014 Albert jan & Brigitte , Sander GT en andere! Nogmaals dank voor alle tips en suggesties! Mijn aandringen heeft resultaat opgeleverd! Vanmiddag kreeg ik te horen dat er 2 defecte Nilfisk HDR`s zijn aangetroffen in een magazijn van Neckermann. Ik kan één van de HDR`s ophalen en moet dan wel een boedelbijdrage betalen van € 20,00. en dmv. ordernr. en/of pakket nr. aantonen dat het om mijn HDR gaat. Er zijn er destijds 2 door mij retour gegaan wegens een defecte Hogedrukslang. 1 moet bijna zeker mijn eigendom zijn! Verder moet ik curatoren vrijwaren en mag ik geen enkele aanspraak meer maken op alle punten. Verder gaven curatoren aan dat de door het failliete Neckermann verleende garantie door het faillissement is vervallen en kunnen ze niets meer laten beoordelen of repareren. Of het ook echt zo positief is weet ik natuurlijk pas nadat ik de HDR heb gezien en beoordeeld. Ik weet niet of ik nog ergens speciaal op moet letten met het vrijwaren van curatoren. Met het reparatiebedrijf (VVS ) dat voor Nilfisk werkt en waar ik eerder contact mee had met de vraag of daar de defecte HDR terecht was gekomen heb ik een goed contact. Ik heb daar alle vertrouwen in dat die mij verder wil helpen met evt. repareren. Ik heb zelfs die toezegging al gehad mocht de HDR terug gevonden worden. En dit terwijl VVS zelf deze HDR`s verkoopt en ik daar niet eens heb gekocht. Ik vind dat deze warme douche hier ook wel gezegd mag worden. Nogmaals dank en ik zal het verhaal vervolgen als het allemaal helemaal in orde is. Groet, vand.M 1 Quote
Creative Name Geplaatst 26 Augustus, 2014 Geplaatst 26 Augustus, 2014 Op alle consumentenproducten binnen de EU verkocht zit 2 jaar fabrieksgarantie. Als je maar gewoon het aankoopbewijs hebt dan kan je voor garantieclaims gewoon contact opnemen met de importeur o.v.v. faillisement verkooppunt. Quote
Sander GT Geplaatst 26 Augustus, 2014 Geplaatst 26 Augustus, 2014 Je kan Nilfisk ook aanschrijven met onderstaande brief. http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief/brief/13/ Quote
vand.m Geplaatst 27 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 27 Augustus, 2014 Over garantie maak ik mij geen zorgen. Door het goede contact met de eigenaar van VVS verwacht ik een soepele opstelling. Hij heeft eerder aangegeven ook de geknikte slang te vervangen mocht het apparaat terug komen. En mocht de HDR zoek blijven zou hij zijn best doen een oplossing te vinden. Maar bedankt voor de info. Groet, vand.M Quote
vand.m Geplaatst 29 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 29 Augustus, 2014 Zoals ik eerder schreef ben ik blij te horen te hebben gekregen dat er 2 Hoge Druk Reingers in het magazijn van Neckermann zijn terug gevonden. Dat zijn ongetwijfeld de 2 die ik had geretourneerd naar Terneuzen. Als ik met onomstotelijk bewijs kom, en dat heb ik,kan ik de HDR ophalen. Opsturen doen ze niet. Op de vraag waar en wanneer op te halen kreeg ik namens de curator een mail (zonder aanhef) van een advocaat met alleen deze zin: Ik zal binnenkort een ophaaldag bepalen want er zijn meer mensen die spullen willen hebben. Mocht u over 2 weken nog niks gehoord hebben, mailt u dan nog maar eens. Maar ja dat kan misschien wel heel lang gaan duren. Kan opnieuw alleen maar weer afwachten. Groet, vand.M Quote
bob Geplaatst 29 Augustus, 2014 Geplaatst 29 Augustus, 2014 is toch niet te geloven wat je allemaal moet doen om je eigendom terug te krijgen Quote
vand.m Geplaatst 29 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 29 Augustus, 2014 Ja, en dan hebben hun rechten en jij heb en mag niets dan maar afwachten. Wacht nu dus al vanaf 2 juni. Groet, vand.M Quote
vand.m Geplaatst 19 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2014 En nu de laatste update in het verhaal Neckermann failliet. Met dank aan diegenen die mij hebben geholpen aan ideeën, suggesties en ander advies om mijn HogeDrukReiniger terug te krijgen.. Na veel schrijven, aandringen en vooral blijven communiceren met de curator is het gelukt de HDR terug te krijgen. Nadat de curator mij diversen malen had laten weten dat er geen HDR was aangetroffen in de magazijnen ben ik blijven vragen om nogmaals goed te zoeken, navraag te doen bij oud-medewerkers die in dienst zijn getreden bij de nieuwe Neckermann enz.enz. Opeens kreeg ik bericht dat er 2 HDR waren aangetroffen in het magazijn. Ik kon deze op komen halen en dat ben ik wezen doen. Hoewel deze een defect vertoont weet ik zeker dat VVS, het bedrijf dat voor Nilfisk repareert, dit goed weet te oplossen. Die toezegging had ik eerder al gehad. Nogmaals dank allemaal. Groet, vand.M 2 Quote
arjan gt Geplaatst 19 September, 2014 Geplaatst 19 September, 2014 Eind goed al goed. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
vand.m Geplaatst 20 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2014 Vanavond Zat.20 september 2014 19.05 u Ned.1 Vara`s Kassa gaat o.a. over faillissement Neckermann. Groet, vand.M Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 20 September, 2014 Geplaatst 20 September, 2014 We zijn hier ook om elkaar op weg (letterlijk en figuurlijk ) te helpen toch. Succes met de HDR. Quote
vand.m Geplaatst 20 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2014 We zijn hier ook om elkaar op weg (letterlijk en figuurlijk ) te helpen toch. Succes met de HDR. Dankjewel! En uiteraard dank voor de adviezen/tips. Groet, vand.M 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.