vand.m Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Dit is wat er is gebeurt: Een hogedruk reiniger twv. € 329,00 besteld. Tot 2X toe een defecte gekregen en dus 2X terug gestuurd. Moest nog op vakantie dus afgesproken dat het hierna opgelost zou worden. In de vakantie gaat Neckermann failliet. Bij thuiskomst diversen malen mails gestuurd. Geen reactie. Dus maar gebeld. Gevraagd om de defecte maar weer naar mij te sturen, probeer ik iets te regelen met de fabrikant, maar ze leveren niets meer. Alles genoteerd door de medewerkster en doorgegeven aan de curator. Inmiddels heeft de curator het volgende laten weten : “Voor uw vraag verwijs ik u naar het bedrijf dat de activiteiten van Neckermann voortzet: Mogelijk zijn zij bereid uw schade eventueel -gedeeltelijk- te vergoeden. Curatoren staan buiten het compensatiebeleid van de doorstartende partij. Ik begrijp dat u al bij hen geweest bent en ze u niet lijken te kunnen/willen helpen, dat vind ik bijzonder vervelend voor u. Voor het overige kunnen wij u helaas niet verder helpen. Er is helaas geen fonds of iets dergelijks waar u een beroep op kunt doen, hoe vervelend dit ook is.Wel zullen wij uw vordering noteren op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren, maar zoals het er nu naar uitziet, gelet op de stand van de boedel, zult u uw (vooruit)betaling helaas kwijt zijn.Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten.” Ook de rechtsbijstand kon niets doen. Heeft iemand nog ideeen? Hoor het graag! Bedankt. Groet, Vand.m Quote
blackie Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Is dit een Kia forum of de consumenten man??? Quote
bigwade Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst in het Kia Club Café en daar mag je het zelfs over je schoonmoeder hebben. U begrijpt het forum nog niet helemaal ? 5 Quote
Specialmade Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Is dit een Kia forum of de consumenten man??? Een waarschuwing voor mede forummers. Grtz. Specialmade 5 Quote
Specialmade Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst in het Kia Club Café en daar mag je het zelfs over je schoonmoeder hebben. Nou, er zijn en blijven uitzonderingen hé. Grtz. Specialmade 4 Quote
bigwade Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Nou, er zijn en blijven uitzonderingen hé. Klopt, maar bij sommige mensen werkt alleen het meest extreme Het is ook meer beeldvorming hè, hoe horror dat ook is.. 2 Quote
Remko .me Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Ik heb het bij de faillissement van iCentre gehad, laptop van 1000 euro! Na lang trek werk uiteindelijk heeft de overnemende partij (Dixons) het geregeld en alsnog vergoed. Mijn tip:mijn rechtsbijstandsverzekering zei ook, we kunnen NIKS doen... zo ook de curator niet.. maar gewoon doorzetten, bellen-elke dag... tot ze je gaan helpen. Vragen weerleggen en terugkaatsen en op gevoelens spelen.. tja.... Daar heb ik een nieuwe Macbook door gekregen.. ik zou het er iig niet bij laten liggen. Bij mij gaven ze dus ook niet thuis, geen rechten (wettelijk gezien dan)... maar er zijn verschillende wegen naar Rome... 1 Quote
blackie Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst 16 Juli, 2014 Geplaatst in het Kia Club Café en daar mag je het zelfs over je schoonmoeder hebben. U begrijpt het forum nog niet helemaal ? nu wel LOL 1 Quote
OutOfFocus Geplaatst 17 Juli, 2014 Geplaatst 17 Juli, 2014 Jij bent eigenaar van het apparaat geworden, defect of niet. Ze zijn verplicht om jouw eigendom terug te geven als jij dat vraagt, failliet of niet. Verstuurd vanaf mij Xperia SP Quote
Specialmade Geplaatst 17 Juli, 2014 Geplaatst 17 Juli, 2014 Jij bent eigenaar van het apparaat geworden, defect of niet. Ze zijn verplicht om jouw eigendom terug te geven als jij dat vraagt, failliet of niet. Verstuurd vanaf mij Xperia SP Ben bang van niet. Apparaat maakt deel uit van het faillissement. Dat betekent achteraan in rij aansluiten en hopen dat er nog wat over blijft. Grtz. Specialmade. Quote
vand.m Geplaatst 18 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2014 Dank allemaal. OutOfFocus: Ik hoop dat je gelijk heb "Jij bent eigenaar van het apparaat geworden, defect of niet. Ze zijn verplicht om jouw eigendom terug te geven als jij dat vraagt, failliet of niet." Mijn Rechtsbijstand die overigens deze zaak niet dekt liet mij wel weten: Neckermann.com heeft weliswaar een doorstart gemaakt, maar zij hebben de oude contractuele verplichtingen niet overgenomen. Zij zijn in feite alleen met de gezonde onderdelen verder gegaan in een nieuwe rechtspersoon. In tegenstelling tot de positieve berichtgeving heeft dit dus gevolgen voor bestaande klanten. Wanneer de contractuele verplichtingen niet zijn overgenomen, dan kunt u in feite niets anders dan uw vordering ter verificatie indienen bij de curator. In dat geval sluit u aan in de rij. De kans dat u uw aankoopbedrag nog terug krijgt is hierdoor nihil. Nog meer tips? Zijn altijd welkom! Groet, vand.m Quote
bob Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 http://www.consuwijzer.nl/thema/faillissement-ondernemer lees dit eens ik denk dat de hogedruk reiniger jou eigendom is neem aan dat je een bon hebt om dit te bewijzen ? Quote
Wimis on Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 http://www.consuwijzer.nl/thema/faillissement-ondernemer lees dit eens ik denk dat de hogedruk reiniger jou eigendom is neem aan dat je een bon hebt om dit te bewijzen ? Kijk............. dus vand.M kan in de pen! Quote
vand.m Geplaatst 18 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2014 De curator had eerder al laten weten niets te kunnen doen! zie #1 Uiteraard laat ik het er niet bij zitten en zal het e.e.a. ook nog een keer per brief aan de curator laten weten. Uiteraard heb ik alle bewijzen + bon. Zelfs foto`s van het defecte apparaat wat ik dus al 2 keer had terug gestuurd. De oude Neckermann vertelde toen dat de 2 defecte Nilfisk hogedruk reinigers zou worden terug gestuurd aan Nilfisk. Ik heb ook maar even aan Nilfisk geschreven of ze daar iets mee kunnen. Per slot van rekening zou daar mijn betaalde hogedrukreiniger kunnen staan. Helaas na 2 dagen( nog ) geen bericht gehad! Groet, Vand.m Quote
bob Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 Als je de bewijzen hebt dat het je eigendom is moet dat ding terug komen anders is er sprake van diefstal cq verduistering of zie ik dit verkeerd wie heeft er rechten gestudeerd? Quote
Specialmade Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 Als je de bewijzen hebt dat het je eigendom is moet dat ding terug komen anders is er sprake van diefstal cq verduistering of zie ik dit verkeerd wie heeft er rechten gestudeerd? Zoals ik al eerder aangaf, normaliter maakt het deel uit van het faillissement. Dat geeft ook de curator aan. Als vand.M. geluk heeft, en dat gun ik hem van harte, staat de drukreiniger bij de fabriek ter reparatie. Dan heeft hij alle kans dat hij, mits aantoonbaar de eigenaar, het apparaat gerepareerd en compleet terug krijgt. Grtz. Specialmade Quote
Remko .me Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 mijn bericht wordt overheen gelezen... jammer... jouw product is geen inboedel van het geheel, de reparatie wel.... op ze'n mist zijn ze eigenaar van de reparatie maar niet van het product. de nieuwe neckermann MOET het bedrijf overgenomen hebben, dus MET alle spullen... jouw spullen zijn er gewoon nog.. net zoals alle andere spullen, die verdwijnen niet of worden niet verkocht. Je hebt dus recht op jouw spullen, niet op de reparatie die bij de inboedel hoort... iig rechtsbijstand KAN niks doen omdat ze de wet volgen van curatoren, maar een beetje rechtsbijstand kan wel degelijk iets voor je betekenen.. nu ligt de bal bij jou, bellen, bellen en nog is bellen, op gevoel spelen... Zie mijn eerdere bericht. Ik heb hetzelfde gehad. Quote
blackie Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 Amper een dag nadat Neckermann.com Benelux de boeken moest neerleggen is er al nieuws over een doorstart. Eigenaar Axivate Capital gaat verder met Neckermann in een sterk afgeslankte vorm Quote
vand.m Geplaatst 19 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 19 Juli, 2014 Gebeld met Neckermann.com Kunnen niets doen. Ze kunnen niet bij de spullen van de oude Neckermann. Dat kan alleen de curator. Er zijn wel notities gemaakt voor de curator. Maar die heeft er al paar over mijn zaak. Net een brief verstuurd aan de curator met het verzoek mijn eigendom te retourneren. Uiteraard met het bewijs dat ik de eigenaar ben (betaalbewijs). Ze zullen wel gek worden van mijn verzoeken vanuit alle kanten. Groet, Vand.m Quote
Sander GT Geplaatst 19 Juli, 2014 Geplaatst 19 Juli, 2014 Wij hebben er zakelijk ook mee te maken. De curator wil onze goederen niet aan ons retourneren. We hebben ons beroepen op onze algemene leveringsvoorwaarden (eigendomsvoorbehoud) waarin staat dat wij ten alle tijde eigenaar zijn en blijven en pas na 100% betaling van de goederen het eigendom overgaat naar Neckermann. Had hij ff geen rekening mee gehouden dat dat op AL onze facturen (achterkant) stond. Of we ff alle originele facturen van goederen die nog niet betaald waren door Neckermann opnieuw naar hem toe konden sturen (hij had alleen kopieën, waarbij natuurlijk de achterkant niet meegekopieerd was). Tuurlijk, geen probleem! Wij krijgen hierdoor AL onze goederen terug die op het moment van failliet Neckermann nog in hun magazijn stonden. Quote
vand.m Geplaatst 20 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 20 Juli, 2014 Dankjewel Sander GT. Er gloort een beetje hoop bij mij door je bericht! Nu hanteren jullie algemene voorwaarden waarin jullie je kunnen beroepen op eigendomsvoorbehoud. Als consument gaat dat natuurlijk niet. Ik weet niet of ik ook aanspraak kan maken op dat eigendomsvoorbehoud. Of misschien op grond van andere rechten die ik niet weet of ken. Ik heb wel alles betaald. Ik hoor of lees wel dat ze in veel gevallen een mode waardebon geven van €150,00. Maar daar heb ik niets aan natuurlijk. Ik wil of het hele betaalde bedrag terug of mijn bestelde en betaalde product hebben. Groet, Vand.m Quote
vand.m Geplaatst 24 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2014 Dankjewel Sander GT. Er gloort een beetje hoop bij mij door je bericht! Nu hanteren jullie algemene voorwaarden waarin jullie je kunnen beroepen op eigendomsvoorbehoud. Als consument gaat dat natuurlijk niet. Ik weet niet of ik ook aanspraak kan maken op dat eigendomsvoorbehoud. Of misschien op grond van andere rechten die ik niet weet of ken. Ik heb wel alles betaald. Ik hoor of lees wel dat ze in veel gevallen een mode waardebon geven van €150,00. Maar daar heb ik niets aan natuurlijk. Ik wil of het hele betaalde bedrag terug of mijn bestelde en betaalde product hebben. Groet, Vand.m Even een update: Heb zojuist van het juridisch loket bevestigd gekregen dat ik idd. de eigenaar van de hogedrukreiniger ben. De jurist vond het vreemd dat de curator mij terug verwees naar de nieuwe Neckermann. Volgens deze jurist valt de HDR niet in de failliete boedel en adviseert mij de curator opnieuw aan te schrijven om aan te geven dat de HDR terug moet worden gegeven. Nu had ik afgelopen dinsdag de curator voor de 2e keer geschreven om mijn eigendom terug te geven dus wacht ik nu weer op zijn reactie. Ben benieuwd. Wordt vervolgt. Groet, vand.M Quote
Specialmade Geplaatst 25 Juli, 2014 Geplaatst 25 Juli, 2014 @vand.m, Zie hier informatie inzake Neckermann. Nogmaals, ik gun je van harte dat alles keurig wordt geregeld maar......... Het betreft hier weliswaar een wasmachine maar de case is nagenoeg hetzelfde. Desondanks suc6 en ik hoop van harte dat je financieel wordt gecompenseerd. Grtz. Specialmade Quote
vand.m Geplaatst 26 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 26 Juli, 2014 @vand.m, Zie hier informatie inzake Neckermann. Nogmaals, ik gun je van harte dat alles keurig wordt geregeld maar......... Het betreft hier weliswaar een wasmachine maar de case is nagenoeg hetzelfde. Desondanks suc6 en ik hoop van harte dat je financieel wordt gecompenseerd. Grtz. Specialmade Dank voor je reactie! De zaak is idd nagenoeg het zelfde met dien verstande dat de HDR niet ter reparatie is terug gegaan maar ter beoordeling ivm. beschadiging geconstateerd bij het uitpakken. Ik denk dat hier een juridisch verschil in zit waar mogelijk andere rechten aan te ontlenen zijn. Ik heb mijn eigendom terug gevraagd bij de curator en daar is nu het wachten op. Wordt ongetwijfeld vervolgt! Groet, vand.M Quote
vand.m Geplaatst 8 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 8 Augustus, 2014 Weer even een update. Zo makkelijk Sander GT als bij jou gaat het helaas niet. Had de HDR terug gevraagd desnoods met de defecte slang. De curator liet mij weten dat deze heeft of heeft laten zoeken in het magazijn met geretourneerde goederen maar niets te hebben gevonden. verder liet hij mij opnieuw weten mij opnieuw op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren te zullen plaatsen. Ik wil nu opnieuw de curator laten weten dit niet relevant te vinden omdat de HDR niet in de failliete boedel terecht had mogen komen omdat het mijn eigendom is. Ik blijf proberen zoals Sander GT adviseerde. Nog iemand suggesties? Groeten, vand.M Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.