Jump to content

Afstandsbediening Kia Sorento kwijt!

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben gisteren de afstandsbediening van mijn Kia Sorento (2005) kwijtgespeeld, ik heb nog een reserveafstandsbediening, maar die werkt niet zo goed. Soms werkt die en soms weer niet, ik denk dat die een slecht signaal heeft ofzo. 

Ik heb gebeld naar de Kia garage en een nieuwe afstandsbediening en programmeren kost 250 euro. Dat is veel te duur en ik kan dat momenteel echt niet betalen. 

Ik heb de batterij al 3 keer vervangen, maar het probleem blijft zich voortdoen. 

Weet iemand wat het probleem kan zijn en zijn er mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt!

Groetjes!

Ik kan wel 250 betalen, maar ik wil het niet. Het is het gewoon niet waard, als er echt geen andere oplossingen zijn, dan ja, dan zal ik het wel moeten doen. 

Maar nog iets; bekijk is even deze link:

http://www.freeremoteinstructions.com/kia/387-kia-sorento-2003-2006.html

Daar staat hoe ik mijn afstandsbediening moet programmeren, maar ze gebruiken een soort van een elektrische draad, maar waar kan ik die kopen? 

gebruiksaanwijzing Engels

Instructions

• 1

Open the hood of the Kia vehicle.

• 2

Locate the diagnostic plug for the vehicle and remove the cap. The plug will be located behind the battery on the driver side of the engine compartment. The cap for the plug says "Diagnostic" on it.

• Sponsored Links

• 3

Strip both ends of the 22 gauge wire to expose 1/2 inch of bare copper.

• 4

Place one end of the wire in the number 6 port of the diagnostic connector. This port is the second port in the full row of ports next to the four port row. Refer to the Resources section to see a full diagram of the diagnostic port.

• 5

Connect the other end of the wire to the positive terminal of the battery. This can just be stuck in a hole in the terminal; a permanent connection is not necessary.

• 6

Sit in the driver's seat of the vehicle and turn the car ignition to the "ON" position. Do not start the vehicle.

• 7

Press and hold the "LOCK" button on the first remote for 1 second and release. Repeat the same procedure for the second remote. If only programming one remote, then press and hold the lock button on the remote for 3 seconds and release. If done properly the lights on the dash will go off.

• 8

Turn the vehicle off, after the dash lights go out.

• 9

Remove the wire from the battery and diagnostic terminal. Test the remotes.

gewoon een stuk elektriciteit draad met koperdraad binnenin 

250 Euro is inderdaad veel geld. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar als je 250 euro al niet kan ophoesten waarom rij je dan in een Sorento? Of mis ik iets?

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

• Like 3

Nee lukt niet, ik heb de ene kant van de koperdraad in het 6de gatje gestoken zoals op de foto en de andere kant op de positieve pool van de batterij, maar het lukt niet. 

Ik zet de sleutel in ON en dan druk ik 3 seconden lang op de LOCK knop, maar hij doet niets, alleen de pinkers blijven branden als hij in ON staat, zodra ik de koperen draad eruit haal, gaan de pinkers terug uit. Dus er is wel verbinding en ik gebruik wel de juiste draad. Er staat dat het dashboard moet uitgaan, maar hij gaat niet uit. 

Weet nog iemand raad? 

Dat zullen wij eens gaan roepen als Rio eigenaar numero 398 weer zit te klagen over een oliebeurtje of een litertje teveel verbruik.

Ik klaag niet. Autorijden kost nu eenmaal geld. Maar je hebt wel gelijk. Sommige mensen willen wel in de duurste, dikste of nieuwste auto rijden en klagen dan steen en been dat het allemaal zo duur is. Dus roep maar zou ik zeggen. Gelukkig was ik in de positie dat ik mijn Riootje handje contantje kon betalen evenals de onderhoudsbeurten. :-)

• 11 months later...

Hallo,

Ik zie dat dit topic niet meer actief is maar ik post toch mijn ervaring,

Ik heb net 2 orig. afst. bed. Kunne. Inleren met bovengenoemde methode.

1 als draad juist verbonden is en de sleutel in contact op 'on' dan branden de pinkers.

2 als je de nieuwe afst. bed. 1 of 3 seconden indrukt, afhankelijk van 1 of 2 afst. bed. inleren, dan zie je de pinkers uit en aan gaan eenmaal.

3 draai contact uit, sleutel eruit, stap uit en haal draad los.

4 test nu je afst. bed. en in mijn geval werkt het!!

Groet, Sander

• 5 years later...

Dag allemaal,

Al 5 jaar geen reactie meer op dit bericht,  maar het is zo wel een mooi naslagwerk voor anderen.

Mijn ervaring:

Afstandsbediening doet van de ene op de andere dag niets meer, maar heeft altijd goed gefunctioneerd. Als ik op de knopjes druk gaat wel het rode ledje even aan, maar de sloten in de auto doen verder niets.

Ik heb er helaas maar 1 dus kan niet met een ander exemplaar proberen. 

Wat heb ik allemaal gedaan: Als eerste heb (logisch) ik het batterijtje vervangen: geen resultaat. Nog steeds niks.

Daarna opnieuw proberen in te leren via bovengenoemde methode. Wat blijkt: in de diagnose--stekker zit op de plaats 6, waar de draad ingestopt moet worden niet eens een verbinding. Het gaatje is gewoon leeg. 

Toch maar netjes geprobeerd: procedure gevolgd: draad aangelegd, auto op contact en vervolgens 3 sec de lock knop indrukken.  Er gebeurt helemaal niets. Lampjes op dashboard blijven gewoon branden en de knippers doen ook niets.

Enfin....conclusie maar getrokken dat afstandsbediening overleden was. Een nieuwe bestellen heb ik nog niet gedaan, omdat inleren, vanwege ontbreken van contactje in diagnose-stekker waarschijnlijk ervoor zorgt dat ik een nieuwe afstandsbediening überhaupt niet inleren kan.

3 dagen later: afstandsbediening doet het weer. Met 1 bijzonderheid: bij op slot doen gaan de knipperlichten NIET meer aan. Bij het ontgrendelen wel.

Hoe kan dat nou?

Mocht iemand raad weten...ik lees het graag. En ook waarom er geen verbindinkje zit op plaats 6, rij 2?

Als ik zelf meer te weten kom, dan post ik het ook hier.

Groet, 

Bur

• Like 1

Hoi,

Inmiddels weet ik waarom de knippers het niet deden als ik de auto op slot deed: het raam van de achterklep was ongrendeld.

En inmiddels heb ik een nieuwe behuizing voor de afstandsbediening besteld, want de oude was ook niet al te best meer. Dan het binnenwerk maar overzitten en zien hoe ver (lees: hoe lang) we komen.

Groet,

Bur

• Like 1