Jump to content

GabiGon

GPS is de weg kwijt

Recommended Posts

Hallo!

Sinds eergisteren de trotste eigenaar van een nieuwe Niro!

Gisteren avond was ik op pad, en gaf mijn navigatie opeens aan dat ik midden in de noordzee reed. Ik heb geprobeerd het systeem te resetten met de paperclip, en heb al een factory reset gedaan maar mijn GPS blijft van slag.
Het gaat om het nieuwe 10 inch brede scherm. Heeft iemand anders enig idee wat ik hier mee kan of zal ik toch terug moeten naar de dealer?

Ik vermoed dat de coordinaten van het GPS systeem niet goed worden berekend. Dat zou kunnen komen door een defect, vroeger door een slecht aangesloten GPS antenne. Maar ik weet niet of deze tegenwoordig nog gebruikt worden.

6 uur geleden, GabiGon zei:

Hallo!

Sinds eergisteren de trotste eigenaar van een nieuwe Niro!

Gisteren avond was ik op pad, en gaf mijn navigatie opeens aan dat ik midden in de noordzee reed. Ik heb geprobeerd het systeem te resetten met de paperclip, en heb al een factory reset gedaan maar mijn GPS blijft van slag.
Het gaat om het nieuwe 10 inch brede scherm. Heeft iemand anders enig idee wat ik hier mee kan of zal ik toch terug moeten naar de dealer?

LED of Xenon geinstalleerd ?

Is er al een oorzaak/oplossing voor dit probleem? Mijn net nieuwe Niro PHEV heeft hetzelfde. GPS positie zit er 500-1000m naast en geeft dus verkeerde route instructies. Reset geen effect. Dank voor de hulp.

17 minuten geleden, JCG zei:

Is er al een oorzaak/oplossing voor dit probleem? Mijn net nieuwe Niro PHEV heeft hetzelfde. GPS positie zit er 500-1000m naast en geeft dus verkeerde route instructies. Reset geen effect. Dank voor de hulp.

LED of Xenon geinstalleerd ?

Bij mij was LED de oorzaak...Ging het systeem helemaal van op tilt..LED er weer uit en alles weer ok..

Ik heb niets extra geïnstalleerd. Led lampen zitten er standaard wel op (dynamic plus line).

Overigens zijn er ook momenten dat de positie wel juist wordt weergegeven.

Edited by JCG
46 minuten geleden, JCG zei:

Ik heb niets extra geïnstalleerd. Led lampen zitten er standaard wel op (dynamic plus line).

Overigens zijn er ook momenten dat de positie wel juist wordt weergegeven.

Ik bedoel LED koplampen, standaard zitten er halogeen in.

Edited by SatJunk

De standaard koplampen zitten er in, niets aanveranderd.

Kan het met de Apple CarPlay te maken hebben? Die had ik aangesloten en Flitsmeister gaf opeens ook totaal verkeerde locatie en snelheden aan. Dat de 2 GPS signalen elkaar verstoren?

Ik had vd zomer een fonkelnieuwe huur XCeed. Deze had na een aantal dagen ook bovenstaande gps kuren. Zat er ook steeds een paar honderd meter naast. 10 inch scherm zat hier in.

Bij mij geen apple aan boord.

Ik heb hem maar zo ingeleverd.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By tijdjes123
      Paar dagen geleden door de wasstraat geweest zoals ik eigenlijk altijd doe met mijn auto en met meerdere auto's

Echter bij de Kia is bij de voorbumper onder zwarte lip een stuk van de blanke laklaag eraf. Erg vreemd dat dit zomaar kan.

Het ligt nu bij KIA Nederland of het valt onder lakgarantie.

Iemand hier ervaring mee en of het onder garantie gemaakt wordt? Auto is 2 jaar oud en maar 30.000 km op de teller.
    • By Nicah
      Sinds gisteren eigenaar van een Kia Niro 10-2016. In het navigatiemenu ontbreekt de adres-knop. Kan ik deze terug halen/zetten?
    • By nyw
      hallo, ik heb een vraag en ben op zoek naar advies én ervaring! Wij hebben een Cee'd 1 uit 2012 (Sportswagon) en tot op heden geen problemen gehad (geen garantie meer, wel altijd dealeronderhouden). In de auto zit navigatie (fabrieks). Elke jaar is de navigatie keurig voorzien van een update. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 'm nooit gebruik en liever op mijn telefoon rij, echt vriendelijk vind ik het systeem niet en het is ook behoorlijk traag....... (en ik begreep al van de garage dat nieuwe updates doorvoeren ook niet echt slim is in de toekomst omdat het navigatiesysteem inmiddels zo gedateerd is dat het alleen maar trager en slomer wordt).
      Maar nou komt het: de navigatie geeft keurig de route aan naar de bestemming.....alleen waar ik ook ben, de auto bevindt zich volgens de navigatie áltijd in Woerden! (en daar ben ik dus nooit, haha!). Kortom; ik denk dat het systeem zelf wél werkt omdat het keurig de routes berekend naar verschillende bestemmingen, maar dat de gps het niet meer doet. Ik las al in een ander topic op dit forum dat er een combi antenne zit op deze auto en dat de kans reëel is dat daar het probleem zit. Bij de garage ben ik minimaal €300,00 kwijt voor vervanging van het ding, ik las dat je het ook zelf kan doen. Maar: hoe moet dat? En waar kan ik een vervangende combiantenne kopen? Ik hoop dat iemand me kan helpen! Dank alvast!
    • By Richard Limburg
      Bij de aanschaf van onze Ceed. ben ik hier lid geworden... nu bijna 8,5 jaar verder toch maar weer eens account weer eens actief gemaakt.
      Onze ceed heeft er nu 174400 trouwe kilometers opstaan, en er kunnen er nog veel bij komen.. Alleen niet meer heel veel gereden door mij. We zijn nu aan het wachten tot onze nieuwe Kia Stonic geleverd zal worden... tuurlijk het is dubbel... want ik moet afscheid nemen van echt een top wagen... Elk jaar bracht de ceed ons netjes en met gemak op en neer naar onze vakantie bestemming... Maar aan de ander kant we gaan nu weer een   nieuwe wagen rijden met allemaal nieuwe snuffies.. verheug me er al op.. heb de handleiding al gelezen. veel op youtube bekeken.. dus heb al een goed beeld... tot ik de Ceed kreeg heb ik hier veel geleerd en denk dat dat nu ook wel weer goed gaat komen... 
      hier onder sneak preview van de kleur!!!!

• Create New...