williebuis Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Half volgendjaar komt de facelift voor de kia venga met zo goed als zeker nieuwe motoren . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnmarlou Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 dat is goed nieuws,eens even afwachten wat voor een motoren het worden hoe ben je aan dit bericht gekomen ,kunnen we zelf ook eens kijken gr john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 http://thekoreancarblog.com/2011/12/26/exclusive-hyundaikia-lineup-2015/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Op de site van Autoweek sprak een vertegenwoordiger van Kia Motors Nederland laatst zijn mond een beetje voorbij. Hij beweerde dat de vernieuwde Venga al in oktober op de Autosalon van Parijs te zien is. Ik ben wel lichtelijk benieuwd! Ik heb natuurlijk geen kristallen bol, maar gok op de volgende vernieuwingen: • Dagrijverlichting • Zuiniger motoren. • Gemoderniseerd dashboard. • Viertraps-automaat vervangen door dual-clutch. Weet iemand aanvullingen op dit lijstje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 V8 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Ahum, nu weer even serieus verder met speculeren... Kia Motors roept al een poosje dat men een 'lichte hybride motor' heeft ontwikkeld, waarbij je het woord 'licht' dient te vertalen in 'een klein beetje elektrische ondersteuning'. Zou dat nou niet iets zijn voor de Venga? Europa is per slot van rekening het gedeelte van de markt waar besparing het hoogst in het vaandel wordt geschreven en zo doet Kia dan meteen ervaring op met een kleine hybride. 't Is maar een losse gedachte. Over één ding hoeven we niet te speculeren, de nieuwe Venga krijgt bandenspannings-sensoren in de ventielen. Een verplichting die Brussel per januari 2015 aan nieuwe auto's heeft opgelegd. En waar we nog een hoop geduvel en kosten mee krijgen. Want hoe ga je dan voortaan over van je zomer- op je winterbanden? Twee setjes sensoren aanschaffen? Het alternatief is dat de banden van de velgen af moeten en dat wil toch geen mens. Jaja, de EG verzint en de consument mag dokken. Als de zegsman van Kia Nederland gelijk heeft en de vernieuwde Venga staat op de Parijse Autosalon, dan is het wel vreemd dat er nog geen enkel berichtje of spionageplaatje is uitgelekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Ter verduidelijking: geen facelift, maar een nieuw model Venga. De facelift was er al in 2013. Ben erg benieuwd en hoop dat deze wat scherper gesneden gaat worden. Teveel rondingen leidt af, dat merk ik op straat al..... Ach, die bandenspanningsventielen plaats je dan op je zomerbanden. Voor de winter heb je ze dan niet nodig voor die paar maanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Zonder dollen, zo’n V8 is wat over de top maar een 1.6GT turbo met een wat sportiever onderstel zou toch moeten kunnen, zeker met een fraaie automaat. Spullen liggen op de plank, het past en het KAN. Dat dat niet mag in NL is jammer. We focussen heel erg op de CO2 , Den Haag belast dat maximaximaal, maar één IJslandse vulkaan uitbarsting doet die jarenlange CO2 reductie in één dag teniet. Denk daar maar eens over na @Smart; U heeft het vast over andere rondingen op straat ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 @Smart: die facelift van 2013 bestond uit niets meer of minder dan een zwarte honingraat-grille… En natuurlijk kun je in de vier wintermaanden zonder de sensoren in de ventielen gaan rijden, maar dan kijk je al die tijd naar een oranje waarschuwingslampje op je dashboard. En daar kan ik helemaal niet tegen! En ga nou niet zeggen dat ik er dan maar een zwart plakkertje overheen moet doen. Ik blijf het vreemd vinden dat er van een nieuw vormgegeven Venga nog helemaal niks is uitgelekt. Nergens een camouflage-exemplaar of een 'mule' betrapt. Over oktober (Autosalon Parijs) heb ik derhalve mijn twijfels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 De facelift bestond volgens mij uit wel meer zaken, maar niet optisch. Ik weet toevallig dat de achtervering een update (comfortabel) heeft gehad. Er zijn ongetwijfeld meer onderhuidse zaken die niet benoemd zijn/worden. Het ISG-pakket is eraf gehaald.... Of er een lampje gaat branden, wanneer de sensoren niet worden gedetecteerd, weet ik niet. Is van latere zorg.... Ja, Kia rijdt met haar mule's meer rond in Amerika dan in Europa. De Venga is blijkbaar minder interessant voor de binnenlandse markt aldaar en daarom worden er mogelijk daardoor minder scoops van de Venga getoond. En daarnaast....hoe herken je het model door de mule? Ik dacht dat foto 1 (Kia Carnival 2014) foto 2 de Ssangyong Rodius was..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 ben benieuwd wat er tevoorschijn word getoverd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 foto 2 de Ssangyong Rodius was..... Oefffff, ontworpen voor de begrafenisondernemer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Ssangyong staat bekend om z'n ontwerpen waar auto liefhebbers liever niet te lang naar kijken dus dat is een prima manier om een nieuwe motor voor de Venga te testen. Verstuurd vanaf mij Xperia SP 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 @Smart:: Een opmerking van je brengt me terug bij een oud thema: waarom wordt er voor de Venga zo gebrekkig reclame gemaakt? Jij weet - omdat je wat dichter bij het vuur in Breukelen zit - van wat onderhuidse verbeteringen bij de facelift van 2013. Ik neem als argeloze consument alleen een nieuw grilletje waar. Waarom? Omdat er nooit of te nimmer iets via de gebruikelijke kanalen wordt gecommuniceerd over de Venga. Geen tv-spots, geen gedrukte aanprijzingen. Je zou haast zeggen dat de Venga een beetje lijdt onder zijn stempel 'alleen Europa', er gaat van Kia Motors Europe voor dit model kennelijk weinig marketing-visie uit en Kia Motors Nederland houdt zich derhale ook maar muisstil. Toen ik mijn Amersfoortse dealer vroeg over het aan de man brengen van de Venga zei hij: "De Venga verkoopt zichzelf min of meer". Hij voegde eraan toe dat er een regelmatig druppelend stroompje geïnteresseerden is die de Venga op straat hebben waargenomen. Maar hij zou graag zien dat er meer tamtam werd gemaakt voor het model, want dan zou het druppelstroompje een veel bredere klaterende straal kunnen worden. Voor de vernieuwde Sorento is een uitgebreide 'teaser'-campagne gevoerd die na wat onthullende eerste foto's in oktober op de Autosalon van Parijs gaat leiden tot een kennismaking met het publiek. Als de Venga II daar ook staat, waarom wordt er dan voor deze auto niet 'geteaserd'? Wederom vrees ik dat dit te wijten is aan 'Alleen Europa'. En tot slot nog even over de bandenspannings-sensoren: ik heb ze al in mijn Venga en er gaat wel degelijk een oranje lampje aan op het dashboard als je zonder die dingen rijdt (zie het draadje "De eerste twee weken in de Venga automaat zijn voorbij"). En als post scriptum (zeer off-topic): Heb je een lekkere vakantie gehad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 ^^ zo’n draadje richting oranje lampjes kun je vast door laten knippen. Zou er ook nerveus van worden Dat er w.b. publiciteit niks, nop, nada met de Venga wordt gedaan is mij ook een raadsel. Het is voor veel mensen het ideale maatje w.b. lengte breedte en hoogte. De auto is ook nog eens uit een Duitse 100.000km test als bijna perfect gekomen. Nooit, maar dan ook nooit iets van een reclame uiting gezien van de Venga. NB; Er zijn dit jaar 74 Sorento’s op kenteken gezet en 849 Venga’s (verkopen 2014; bron: Autoweek) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 We hebben het nu over de Venga. Vorig jaar is de Carens op de markt gekomen en daarvoor de Cee'd en de Cee'd SW. Dagelijks zagen we de filmpjes (tot bijna vervelens aan toe) maar wat hoor er nu nog van. Bijna ook niet meer toch. Je zou toch zeggen adverteren doet verkopen. Heb wat commercials gevonden. We gaan er zelf maar reclame voor maken https://www.youtube.com/watch?v=YLiBsF5bTOk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=IR72MRnT0mQ We kunnen ook nog naar Ibiza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 aar dat is een facebook geen facelift 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 We kunnen ook nog naar Ibiza En als oudere jongere zit ik natuurlijk helemaal niet op Facebook, dus dat soort uitingen mis ik. Leest u mee KiaMNL afdeling marketing ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 aar dat is een facebook geen facelift Ja daar heb je een punt. Maar op facebook kom je ook facelifts tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 op facebook staat veel over Kia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Zoals de dealer al aangaf verkoopt de Venga redelijk goed, maar zou hij graag zien dat dit nog beter wordt. Ik denk zelf ook dat meer reclame de verkopen goed zullen doen en dit model bij een breder publiek onder de aandacht komt. Het model verdient in ieder geval meer dan nu het geval is en dat is jammer. Misschien toch een tikkeltje te bescheiden daar in Breukelen? Of topic: een leuke vakantie gehad in Oostenrijk alhoewel het weer daar ook af en toe spelbreker was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Oosterijk is dan ook erg groen en dan moet je uitkijken.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts