Jump to content
  • Sign Up
Broekie

Face lift

Recommended Posts

En steevast weer een aluminium voetsteun laten zien, terwijl die niet verkrijgbaar is als accessoire. 

Het is maar net wat de importeur wel en niet mogelijk maakt in Nederland, neem het interieur, in andere landen kun je ook een licht interieur bestellen, hier niet, en zo zijn er meer opties.

Goed mogelijk dat na de face lift er ook meer keuze komt.

Verder laten ze op de beurs altijd het top model zien, gezien de foto's ziet dat er ook erg mooi uit, vooral die brede schermen, maar ook die zullen waarschijnlijk alleen aan het top model voorbehouden zijn, al hoop ik dat die ook in de optie lijst komen. 

7 uur geleden, JeroenV zei:

En ook een toerenteller, blijft vaag dat die er nu niet in zit.

Tja, wij komen uit een wagen waar er wel 1 in zat (handbak), vond het eerst ook apart.

Maar nu denk ik : "ja, waar heb ik hem eigenlijk voor nodig, met automaat" ?  Misschien net voor als je manueel schakelt, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit..... Net 1x gedaan om te kijken hoe het werkt.

Posted (edited)

Ik vind die nieuwe wel mooi, binnen is hij allemaal net wat strakker/hipper/moderner uit gevoerd.

Een licht interieur vind ik zelden mooi overigens.

Edited by dropje

Ieder zijn smaak natuurlijk, op de foto's zie ik een paars interieur, daar moet ik ook niet aan denken, maar ook daar zal een markt voor zijn, anders zou KIA dat niet ontwikkelen.

Het gaat er om dat je een keus hebt, nu valt er weinig te kiezen, en dat zou in mijn ogen wel iets beter kunnen, de mogelijkheden zijn er, maar dan moet de importeur ze wel aanbieden.

Maar dat laat onverlet dat de NIRO voor mij een heerlijke auto is.

23 uur geleden, dropje zei:

Tja, wij komen uit een wagen waar er wel 1 in zat (handbak), vond het eerst ook apart.

Maar nu denk ik : "ja, waar heb ik hem eigenlijk voor nodig, met automaat" ?  Misschien net voor als je manueel schakelt, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit..... Net 1x gedaan om te kijken hoe het werkt.

Ik gebruik het toch wel vaker, soms kan het makkelijk zijn om even zelf controle te hebben en dan is een toerenteller toch best makkelijk.
Verder geen klachten over de automaat hoor (op soms vreemd terugschakelen na), maar gewoon iets wat opvalt.

1 uur terug, JeroenV zei:

Ik gebruik het toch wel vaker, soms kan het makkelijk zijn om even zelf controle te hebben en dan is een toerenteller toch best makkelijk.

Klopt maar het is niet mogelijk te hoog in toeren te geraken. Ook in de sport stand schakelt de bak automatisch omhoog als deze dat nodig vindt.

5 uur geleden, HenkM zei:

Klopt maar het is niet mogelijk te hoog in toeren te geraken. Ook in de sport stand schakelt de bak automatisch omhoog als deze dat nodig vindt.

Yep , heb ik ook al ondervonden  :smile:

20 uur geleden, HenkM zei:

I know, heb ik ook al ondervonden. Hij schakelt ook zelf terug naar 1 als je stil komt te staan.

Op 7-3-2019 om 20:39, casper zei:

5111323D-9FCC-444B-AD2F-4AC7C05D089F.jpeg

48827871-9CB4-4719-BAB9-260C35EB822B.jpeg

Zijn deze van de e-niro?

Vind de schermen wel mooi.

Posted (edited)
33 minuten geleden, PeterSelie zei:

Zijn deze van de e-niro?

Vind de schermen wel mooi.

Ik zie een toerenteller en brandstoftank plus een menu voor Hybrid.... lijkt me dus geen e-niro ;-)

Edited by Broekie

Hij is nu te bestellen via de Consumentenbond private lease, leveren in juli.

Dus binnenkort zal er meer duidelijk worden over prijzen en uitvoeringen, ik ben zeer benieuwd.

1 uur geleden, JWS zei:

Hij is nu te bestellen via de Consumentenbond private lease, leveren in juli.

Dus binnenkort zal er meer duidelijk worden over prijzen en uitvoeringen, ik ben zeer benieuwd.

Ik zag hem ook staan, toch wel een paar verschillen zo te zien:

Hybrid DynamicLine (facelift 2019):

• Automatische transmissie
  • Dual zone climate control
  • Adaptieve cruise control 
  • Lane following assist
  • Navigatiesysteem (incl. Apple Carplay & Android Auto)
  • Radio met DAB+ en USB-/AUX-aansluiting
  • Elektronische handrem
  • Schakelflippers achter het stuur
  • 16″ design lichtmetalen velgen
  • Achteruitrijcamera
  • Parkeersensoren achter
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Bekleding in stof/leder combinatie
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels met LED-knipperlichten
  • LED-dagrijverlichting en achterlichten

De adaptieve cruise control is fijn, maar mis ik nu niet echt. 
De DAB+ radio : het verbaasde me al dat deze niet op de huidige uitvoering zit
De elektronische handrem: gelukkig, want de huidige handrem is gewoon een onding.
Schakelflippers: in mijn ogen een onnodige toevoeging.

Vind hem er in geheel wel op vooruitgegaan overigens. Met name binnenin ziet het er allemaal net iets strakker uit. 

Nu kan ik mijn huidige Niro (ook via private lease) eind van het jaar gratis inruilen en zou ik dus voor deze versie kunnen gaan. Alleen zijn de meerkosten 24 euro per maand en weet niet of ik het dat wel waard vind. Zoveel verschil zit er nu ook weer niet in.

DAB+ en adaptieve cc heb ik wel op de mijne hoor, die zat al standaard op de DynamicPlus die vorige maand is geleverd. De elektronische parkeerrem en de flippers zijn wel nieuw. Maar die heb ik nog niet gemist. Verder vooral een facelift. Weet niet of ik het dashboard nu echt een verbetering vind.

Ben wel benieuwd wat er volgens jou mis is met de huidige parkeerrem. Die zit me zelfs met mijn schoenmaat 47 nog niet in de weg. En de enkele keer dat ik vergat hem er af te halen werd me dat met licht- en geluidssignalen heel snel duidelijk gemaakt.

11 uur geleden, Selandus zei:

DAB+ en adaptieve cc heb ik wel op de mijne hoor, die zat al standaard op de DynamicPlus die vorige maand is geleverd. De elektronische parkeerrem en de flippers zijn wel nieuw. Maar die heb ik nog niet gemist. Verder vooral een facelift. Weet niet of ik het dashboard nu echt een verbetering vind.

Ben wel benieuwd wat er volgens jou mis is met de huidige parkeerrem. Die zit me zelfs met mijn schoenmaat 47 nog niet in de weg. En de enkele keer dat ik vergat hem er af te halen werd me dat met licht- en geluidssignalen heel snel duidelijk gemaakt.

De DAB+ en ACC zitten niet op de huidige Dynamicline (dus znoder Plus) en zin straks wel standaard op de gewone Dynamicline. 

Ik vind de huidige parkeerrem gewoon niet fijn, ik ben een handrem gewend ;-) . Blijkbaar ben ik niet de enige, anders hadden ze dit bij Kia vast niet aangepast :-)

Ik vind het geen handrem. Hooguit een parkeerrem. Gebruik hem zelden. De “P” stand is voldoende voor waar ik parkeer. 

En toch moet ik zeggen dat adaptieve cruisecontrol lekker is. Je moet het eigenlijk even meemaken en vind dat het toch wel bijdraagt aan de veiligheid, omdat hij altijd voldoende afstand houd van je voorganger.

Het 10,5 inch scherm is (nog) niet leverbaar, ben vandaag bij de dealer geweest en de productie begint in mei, maar met 8 inch scherm...….

Hier leuke video: 

Vind het zelf een zeer mooi dashboard display.. :) 

maar ja.. ik heb de niro al.. dus deze facelift zal mij voorbij gaan ...