Jump to content
  • Sign Up
Broekie

Face lift

Recommended Posts

Ik zag het inderdaad, staat hem niet verkeerd vind ik.
Netjes toch na ca. 3 jaar?

Er reageerde nog iemand met "model uit de jaren '90" die heeft effe niet in de gaten dat dit model er nog maar net is geloof ik;-)

Edited by dropje

Ziet er zeker wat beter uit, nu nog de foto's van het interieur.

Zou de genoemde "Lane Following Assist" trouwens iets anders zijn dan LKAS ?

8 minuten geleden, dropje zei:

Zou de genoemde "Lane Following Assist" trouwens iets anders zijn dan LKAS ?

Lane Following Assist is een autonome rijtechnologie van ‘Niveau 2’, die auto’s voor de wagen detecteert en de wegmarkeringen volgt om de Niro op zijn rijstrook te houden op de snelweg. Het systeem regelt het versnellen, remmen en sturen volgens het gedrag van de voorliggers en maakt gebruik van externe sensoren om een veilige afstand te bewaren. Lane Following Assist werkt tussen 0 en 130 km/u.

Deze gaat iets verder dan LKAS dus.... Je moet wel de handjes aan het stuur houden overigens, anders werkt het systeem niet. 

17 uur geleden, Broekie zei:

Lane Following Assist is een autonome rijtechnologie van ‘Niveau 2’, die auto’s voor de wagen detecteert en de wegmarkeringen volgt om de Niro op zijn rijstrook te houden op de snelweg. Het systeem regelt het versnellen, remmen en sturen volgens het gedrag van de voorliggers en maakt gebruik van externe sensoren om een veilige afstand te bewaren. Lane Following Assist werkt tussen 0 en 130 km/u.

Deze gaat iets verder dan LKAS dus.... Je moet wel de handjes aan het stuur houden overigens, anders werkt het systeem niet. 

:dup:

Ziet er goed uit, ook ik ben benieuwd naar het interieur, nog een paar dagen wachten, dan komen die foto's ook wel online.

Het zou mooi zijn als de importeur dan ook eindelijk het open dak op de optie lijst gaat zetten.

Ook ben ik erg benieuwd wat de prijzen gaan doen, vaak is de face lift aanleiding voor een prijsverhoging.:taz:

Eindelijk een stoere voorkant, kon er gewoon niet aan wennen. Niro heeft een mooie kont, Stonic een stoere gezicht, maak een combi :P

Elektronische handrem wordt overwogen.  Lijkt me inderdaad makkelijker dan dat ik nog steeds met mijn linker voet moet zoeken waar dat (hand)rempedaal zit.

Posted (edited)

Ik heb de handrem voetrem 1x geprobeerd toen ik er de eerste keer mee weg was, daarna nooit meer gebruikt.

Wie gebruikt er nog een hand-/voetrem in Nederland?

Edited by dropje

49 minuten geleden, dropje zei:

Wie gebruikt er nog een hand-/voetrem in Nederland?

In het Heuvelland kun je niet zonder.

Tja, ik woon in een laag gelegen deel van Nederland, Het meest spannende hier is een enkele oprit van een brug oid... :(

Een handrem heb je bijna nooit meer nodig. Alleen soms als parkeerrem. Vroeger, zeer lang geleden, gebruikte je de handrem ook nog bij de hellingproef maar dat hoeft met de Niro al lang niet meer.

En die enkele keer dat ik de voet/handrem dan gebruik bij parkeren op een helling vind ik de voet/handrem veel handiger en beter werken dan een hand/handrem.

• Like 1

1 uur terug, Derrek zei:

Een handrem heb je bijna nooit meer nodig. Alleen soms als parkeerrem. Vroeger, zeer lang geleden, gebruikte je de handrem ook nog bij de hellingproef maar dat hoeft met de Niro al lang niet meer.

En die enkele keer dat ik de voet/handrem dan gebruik bij parkeren op een helling vind ik de voet/handrem veel handiger en beter werken dan een hand/handrem.

Op zich wel met je eens, alleen als je de handrem niet gebruikt (en ik gebruik hem eigenlijk niet, omdat ie zo onhandig zit), dan beweegt de auto altijd een beetje na als je hem van het contact haalt. Dan toch liever een electronische handrem.

Ik hoop overigens ook dat ze in het nieuwe model zorgen dat je alleen de sleutel uit het contact kunt halen, als de automaat in P staat. Dat was ik bij mijn oude auto (nota bene een automaat uit 2002) wel gewend en dan weet je zeker dat de auto niet kan rollen als je de auto hebt geparkeerd. 

20 uur geleden, dropje zei:

Tja, ik woon in een laag gelegen deel van Nederland, Het meest spannende hier is een enkele oprit van een brug oid... :(

zijn er dan andere delen in Nederland ??

25 minuten geleden, henk smit zei:

ik heb het systeem uit geschakeld. 

Welk systeem? Het entertainment systeem? Operating system?

55 minuten geleden, bert111bel zei:

zijn er dan andere delen in Nederland ??

Ja, gelukkig wel :clap:.

9 uur geleden, henk smit zei:

ik heb het systeem uit geschakeld. 

??? 

Ik zie het wel over 2 weken, de vrijdag ben ik op de Autosalon :-)

Ik heb een vrij steile oprit bij het huis.  Behalve dat we de auto in de P stand parkeren, op die oprit, gebruiken we ook het handvoetrempedaaldiemoeilijktevindenis.  Wordt overigens ook in de handleiding van de auto aanbevolen. 

Hellingproefrijden is inderdaad niet meer nodig, dat regelt de auto zelf.

Ik kwam deze foto's nog tegen voor het vernieuwde model niro 2019

2019-kia-niro-facelift-1..jpg

2019-kia-niro-facelift-2-1.jpg

Wat zouden die knopjes zijn die bij de stoelverwarming knoppen zitten ? Ik zie 2 extra knopjes

572699B3-15AE-43C0-8DE8-BF3C48E99B52.jpeg

Die ene is de electronische rem. Geen pedaal meer.

En ook een toerenteller, blijft vaag dat die er nu niet in zit.