Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia dealer failliet

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast Rio_Brazil,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op 1 augustus heb ik een koopovereenkomst afgesloten bij een Koops-Furness Kia dealer. Op 25 augustus kreeg ik de vraag voorgelegd of ik de overeenkomst wilde annuleren i.v.m. met het faillisement of aanhouden.

Ik heb de vraag aan Kia Motors NL voorgelegd of KMNL de overeenkomst wilde onderbrengen bij een andere dealer, aangezien het een zeer scherpe aanbieding was. Na opsturen van de nodige kopieen heb ik al een paar dagen niets meer van KMNL vernomen. Ik heb daarna zelf de regie weer in handen genomen en ben met de overeenkomst in de hand naar een andere Kia dealer geweest. Deze heeft na wikken en wegen hetzelfde eindbedrag kunnen noteren op een koopovereenkomst met hen. Uiteraard heb ik de 'oude' overeenkomst netjes geannuleerd. Nu maar hopen dat ook deze Kia dealer niet failliet gaat

• Oplossing
Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Gelukkig ben je geen geld kwijt en hoef je niet met een curator te onderhandelen....

Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd ben over het faillissement van Koops Furness. Ze hebben onder andere Kia, Mazda en Volvo; alle drie enorme hardlopers de afgelopen tijd: Mazda doet (meen ik gelezen te hebben) +29% vanwege de prachtige en succesvolle Mazda 3 en 6, Volvo heeft het bijtellingskanon V40 190pk in handen en Kia loopt ook goed de laatste jaren.... Ik wens alle medewerkers van Koops (ik ken er een paar) veel sterkte toe.

Geplaatst

Als je nog maar niets betaald hebt.

Ik betaalde mijn auto pas na overlegging van de sleutels en het kenteken op mijn naam!

Geen aanbetaling. Als men daar niet mee akkoord gaat dan maar niet!

Groet, Theo

• Like 1
Geplaatst

Ik had 't volledige bedrag (net zoals theoc) gepind bij aflevering.

Auto stond toen al op mijn naam, mijn inruiler was al overgeschreven op naam van de dealer, ik had de sleutels en papieren van de Kia al en 't enige wat er nog restte was de "uitleg" over de auto.

Zou er een curator op de stoep staan, had ik gas gegeven en was hij vast wel opzij gesprongen.  ;)

Ik had het al bij eerdere faillissementen gehoord, dat iemand geld overgeschreven had, de auto klaar stond en er een slot op de deur kwam en de "eigenaar" van de auto kon EN naar zijn geld EN naar de auto fluiten. Dat horrorscenario probeer ik ten alle tijde door bovengenoemde manier te voorkomen.

Geplaatst

Mijn handtekening onder een contract moet goed genoeg zijn, als ik niet betaal hebben ze mogelijkheiden genoeg om je aan te pakken, maar als particulier tegen een zaak die failliet is verklaard ben je altijd het haasje!

Ik ben er een keer gelukkig langs gekomen nadat Horn Keukens geleverd had en 2 dagen later failliet werd verklaard.

Er zijn er velen die toen op bedragen van meer dan 10.000 guldens zitten zijn gebleven!

Vanaf toen geen aanbetalingen meer en alleen gelijk oversteken!

Theo

• Like 1
Geplaatst

@Rio_Brazil @theoc @Sander GT - Ik heb het niet over geld betalen gehad want ik heb dan ook geen aanbetaling gedaan. (doe ik nooit uit principe). Ik heb mij laten vertellen dat Koops-Furness meer dan 70 vestigingen had met veel automerken; o.a. Landrover, Nissan, Fiat, Mazda en Kia.

Geplaatst

Afgelopen week stond er iets over in de Autoweek. In het kort de kosten waren te hoog, bedrijven die evenveel en meer auto's verkochten deden dat met de helft minder personeel. En dan kan je nog zoveel sterke merken verkopen maar als de kosten hoger zijn dan de inkomsten ga je het niet volhouden. Ek vind het heel erg triest voor al die medewerkers die nu de dupe zijn van slecht management.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gast GreyGriffin
Geplaatst

De vestiging van Koops in Amersfoort fungeerde als een soort distributiecentrum voor de Fiatjes.

Achter hoge hekken staan daar tientallen splinternieuwe Italiaantjes te wachten op hun nieuwe eigenaars.

Je zult maar net een Fiat hebben besteld bij het Koops-Fivan-concern.

Als ik daar nu langs fiets bekijk ik die fikse voorraad ineens met totaal andere ogen…

Geplaatst

Aanvulling op Topic-start: Kia Motors NL heeft de tijd gevonden om antwoord te geven, alleen was het geen antwoord op mijn vraag. Het kwam er op neer dat ik het zelf maar moest uitzoeken, met telefoon nummers van de curatoren. Ik heb ondertussen alles zelf 'geregeld'. Conclusie is dat je niet moet verwachten dat KMNL moeite doet om bestaande klanten 'aan boord' te houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...