Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben een Rio 2012 met Phantom 17" velgen.

Dit zijn mooie en vooral sportief ogende velgen maar .....

Ik vind het een redelijk geluid maken als je rijdt met deze grotere inch velgen/banden. Zeker ook tot 80 km per uur.

Ik heb momenten dat ik de radio harder doe om dit soort "gesuis" te onderdrukken.

Wie heeft hier ervaringen mee en of een mening over. Hoort dit bij deze velg?

Is dit beter met de origine 15 inch velgen en banden? heb wel eens in een rio met 15 inch velgen gereden en die was echt een stuk stiller. En het geluid komt echt niet uit de motor wat ik zo kan oordelen ....

Volgens mij zijn de Hankook banden die eronder zitten ook niet echt geluidsarm. Zijn natuurlijk geen Pirelli's maar toch .....

Hoor graag jullie mening/ervaringen

Geplaatst

met een grotere velg (17") en een lagere band heb je meer herrie dan met de standaard (15")

Staat mooi maar het extra geluid krijg je cadeau!

Geplaatst

Volgens mij ligt het echt aan de slechte banden, mijn broer heeft 18 inch en goede banden waardoor je bijna niets hoort!

Voor mij geen hankook of hoe ze ook mogen heten meer! Dan maar iets meer uitgeven aan een geruisloze band..

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het gaat niet er om of de band goed of slecht is want ook hele dure merkbanden kunnen herrieschoppers zijn.

De tegenwoordige auto's worden al stiller en gaat het banden geruis meer opvallen.

Dat heeft meer te maken met het profiel.

Die maken het afrolgeluid maar ook de luchtdruk wat via het profiel gaat heeft hier mee te maken.

Tegenwoordig als je banden koopt heb je meerdere optie.

Wil je een Eco band of een stille band.

Als voorbeeld stuur ik een link mee van een bandenhandel   (ik heb hier geen aandelen hoor)

Hier kan je kiezen bijvoorbeeld naar een band die het minste DB afgeeft.

Onder de venga zitten Continetal banden, een eco band maar persoonlijk vind deze ook meer herrie maken. (en dan hebben we het over een merkband)

Maar goed ze zitten er onder en je let er ook eerlijk gezegd niet op als je de auto aanschaft.

En misschien moet je dat juist wel doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...