Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Software update 7.5.8

Gast willie wortel

Aanbevolen Berichten

Gast willie wortel
Geplaatst

Beste Kia rijders

De nieuwe software update 7.5.8 voor de LG navi is uit !!

Wie weet wat het verschil is met de vorige uitvoering  ( 7.4.5 ) 

Met andere woorden, heeft het nut deze te installeren ?

of betreft dit enkel wijzigingen m.b.t. bluetooth connectiviteit ?  ( m.a.w. aanvulling nieuwe type's telefoon )

Groet, Willie

Geplaatst

Beste Kia rijders

De nieuwe software update 7.5.8 voor de LG navi is uit !!

Wie weet wat het verschil is met de vorige uitvoering  ( 7.4.5 ) 

Met andere woorden, heeft het nut deze te installeren ? of betreft dit enkel wijzigingen m.b.t. bleutooth capatable uitbreiding ?

Groet, Willie

Vanmorgen ge-update naar 7.5.8 maar bemerk nog geen verschil. Zal idd wel met mobiel en bluetooth connectiviteit te maken hebben.

Och 'n andere display kleur zou ook wel eens een leuke variatie zijn, blauw bijvoorbeeld.

• Like 1
Gast willie wortel
Geplaatst

Vandaag de software update van de LG navigatie in mijn Cee'd 2014 gedaan van 7.4.5 naar 7.5.8

Volgens de website, zie hierboven, moet de NTFS geformateerde stick minimaal 1 Gb groot zijn,

echter, wanneer ik installeer zie ik dat de gegevensoverdracht 1,37 Gb groot is, houd daar rekening mee !!

de benodigde tijd is p/m 35 minuten.

Hoe updaten ?

Download de software, pak het zip bestand uit, en breng alle 7 bestanden ( in het geval van 7.5.8 ) over naar je stick,

start je motor en laat deze lopen tijdens de installatie !!, en stop de stick in de usb aansluiting en geef OK, de rest gaat volledig automatisch

Sucses !

Willie

Geplaatst

Is het niet zo dat tijdens de kaartupdate (2015) ook de software update versie 7.5.8 wordt geïnstalleerd.

Ik heb de nieuwe kaartupdate (nog) niet laten installeren dus kan het nog niet controleren.

Grtz.

Specialmade.

Geplaatst

Je mag t ook al rijdend doen hoor Nico. Het gaat er gewoon om dat je de installatie/update niet mag onderbreken. Stel dat je die update start met enkel je contact aan, als je dan de auto start onderbreek je t update proces = onherroeppelijke schade aan de radio,....

Dus auto starten voor je update en pas uitzetten na de update zodat de batterij van de wagen altijd voldoende spanning heeft,...

Geplaatst

Je mag t ook al rijdend doen hoor Nico. Het gaat er gewoon om dat je de installatie/update niet mag onderbreken. Stel dat je die update start met enkel je contact aan, als je dan de auto start onderbreek je t update proces = onherroeppelijke schade aan de radio,....

Dus auto starten voor je update en pas uitzetten na de update zodat de batterij van de wagen altijd voldoende spanning heeft,...

@Nico_09

Als aanvulling op het antwoord van chloso:

Als je de motor niet laat lopen valt de LG installatie na +/- 10 minuten uit.

Dan heb je het probleem was chloso beschrijft. Of je laat de motor gedurende de installatie

lopen of je gaat een stukje rijden.

Grtz.

Specialmade

Gast willie wortel
Geplaatst

Inderdaad Specialmade.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer voor de kaartupdate, en die vertelde dat ze tegelijkertijd altijd de softwareupdate doen.

Ik laat wel even weten of die "brabantse trien" nu verdwenen is.

Groet, Willie

• Like 2
Geplaatst

Inderdaad Specialmade.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer voor de kaartupdate, en die vertelde dat ze tegelijkertijd altijd de softwareupdate doen.

Ik laat wel even weten of die "brabantse trien" nu verdwenen is.

Groet, Willie

Ik ben bang dat we het nog jaren met die Brabantse Trien (Bea) moeten doen   :-)   :-)

Grtz.

Specialmade

Gast willie wortel
Geplaatst

Hoe zet je de tijd weer goed??

Dag Iwan.

Ik ben in mijn navi nog geen tijd/klok tegengekomen ?

De dashbordklok blijft ongewijzigd.

Willie

Geplaatst

Bij instellingen en dan geloof ik systeem.

Daar stond voor de update de tijd. Daarna een stel streepjes.

Geplaatst

Blijkbaar doet hij dat uit zichzelf.

Radiocontrolled?

Omdat hij in de kelder stond lukte het blijkbaar niet.

Zojuist de garage uitgereden en de tijd staat weer goed

Geplaatst

hier is de update ook gebeurd tegelijk met de kaartupdate gedaan, eerste bevindingen zijn best goed maar nog wel steeds dat als ik muziek via bleutooth afspeel dat af toe de boel even hapert (iphone5s met ios 8.1.3) dus toch nog even contact opzoeken met de dealer

Geplaatst

Hey johij. Dat zou toch niet mogen dat haperen. Dat probleem heb ik namelijk niet met mijn iPhone 5s

Mvg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ik heb al 3 nieuwe gps'en gehad en dat haperen gebeurde bij allemaal. Niet continu maar om de 20 minuten eens een kleine hapering.

Ps. Ik heb ook een iPhone.

Gast willie wortel
Geplaatst

Vandaag de nieuwe kaartupdate voor mijn Cee'd Sept. 2014 laten uitvoeren. Versie 313.E7AE ( volgens Here van Januari 2015 )

Ook ik had softwareversie 7.5.8 er al opstaan, maar de garage zegt :

"Wij kijken altijd welke versie erop staat, is dit de laatste dan laten we dat zo, anders wordt hij samen met de kaartupdate geinstalleerd ".

Voor mij heeft het geen nut om dat in het vervolg nog zelf te doen, als je tenminste de jaarlijkse gratis instal. door de garage laat doen.

Mogelijk wél wanneer je b.v. een nieuw type mobiel aangeschaft hebt, en de huidige versie herkend die nóg niet,

het kan zijn dat er meerdere softwareupdates per jaar uitgegeven worden.

En ...................... maak je maar niet ongerust, brabantse Bea wijst je, ook nog in versie 2015, nog altijd de weg !!!

Wél heb ik nog een vraag,

in de dealeropties staat de instelling SDVC, onder sound, op 1

Dit betreft naar mijn mening de waarde van de volumeverhoging bij een hogere snelheid.

De garage zegt dit niet te kunnen wijzigen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk !

Wie weet daar meer over ?

Graag jullie reacties

Groeten, Willie

Geplaatst

Wij hebben onze Cee'd twee weken geleden gekocht. Denken jullie dat KIA deze kaart update gratis installeert?

Gast willie wortel
Geplaatst

Wij hebben onze Cee'd twee weken geleden gekocht. Denken jullie dat KIA deze kaart update gratis installeert?

Dag Iwan.

Als je de Cee'd 2 weken geleden nieuw hebt gekocht wél.

Anders is het afhankelijk van het bouwjaar, naar ik meen zitten er vanaf 2012 de gratis update's bij. 

Even bij de garage navragen dan !

Groet, Willie

Anders heb je hier misschien iets aan !!, een eerder schrijven op deze site van het lid Specialmade.

"Dat je dit een fikse betaling noemt vind ik niet geheel correct. Kia heeft er bewust voor gekozen om dit in een aanbieding te doen voor alle

Kia rijders om 7 kaart updates voor € 99,00. De eerste navigatie software was € 169,00 per keer, dus dit aanbod is zeer netjes van Kia.

Dat de update lang duurt klopt maar een goede garage (dealer) laat de motor geen anderhalf uur draaien om deze kaartupdate te doen.

Btw je kunt nog steeds de update zelf doen maar dan moet je de kaartupdate bestellen en betaal je +/- € 169,00. Aan jou de keus."

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...