kiakuiper Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Hey allemaal! Ik ben helemaal gelukkig, na meer dan een jaar sparen, uitzoeken, en nadenken is de kogel door de kerk. Een Kia Sportage 2.0CVVT X-tra *Pano dak* uit 2010! Het was een lange tocht welk begon bij het feit dat ik de Opel Corsa van mijn vrouw zat was. Een oma automaat, een dikke kras in de zeikant (bedankt Brussel..), geen ruimte in de kofferbak voor me hond, en een band die elke 2 maanden zacht was. Na het vervangen van een lampje deed de start motor het niet meer en dat was de laatste druppel. Tot dusver had de goude oude me eigenlijk niks gekost aan onderhoud, maar het was duidelijk dat de storm eraan zat te komen. Dus.. Corsa aus, nieuw auto ins. We gingen opzoek naar een grote stoere auto waar de hond in de bak past en hopelijk in de toekomst een baby wagen en koters erbij kunnen. Minder dan 1:10 rijden (benzine) leek me ook onverstandig want we rijden 25000km per jaar. Mijn schoonvader heeft verstand van autos en rade het aan om een zware motor te kopen want dat is kwaliteit. Met mijn budget en wensen kwam ik na het nodige zoekwerk uit op 1 van de volgende opties: Kia Sportage 2009, <100km, LPG Dacia Duster 2015, nieuw, benzine, met 50/50 deal Proefrit met de Duster was prima, maar het voelde toch een beetje goedkoop aan van binnen. Niks ernstig, maar toch een twijfel punt. Daarnaast betekend een 50/50 deal dat je elke maand moet betalen en ik wil mijn vaste lasten beperken. Dus na wat autoscout zoekwerk 2 Kia Sportages gevonden, 1 in Hillegom en 1 in Schiedam. De Sportage in Hillegom zag er prima uit en was gewoon eerlijk gebruik met de nodige slijtage. Het leren stuur en de leren versnellingspook waren duidelijk versleten waardoor het wel echt als een soort 4de hands aanvoelde. Daarna naar Schiedam gegaan en tijdens de proefrit was de conclusie van mijn vrouw, me pa, en mijzelf dat er iets geks was met de auto. Verhaal was ook een beetje raar, 68.000 totaal en gem 20.000 per jaar en het laatste jaar opeens 8.000 km. Te riskant voor mij dus bedankt en weer richting huis gegaan in de Corsa. Onderweg wou me pa toch nog even bij de dealer in Zoetermeer langs want daar stond een mooie Sportage met weinig kilometers en het nieuwe model. Waarom ook niet.. het was redelijk onderweg. Showroom ingelopen, en direct gekocht. Wat een verschil! Het was een dag en nacht verhaal. De prijs lag een stukje hoger, maar ben daaruit gekomen met me vader. Ik had een goede klik met de dealer, lekker direct en geen onzinnige verkoop praatjes. Vrijwel direct tot een deal kunnen komen inclusief inruil van de Corsa. De aankoop:Kia Sportage 2.0CVVT X-tra *Pano dak* Kleur: Sand Track Km: 28.500 Het enige wat ik mis is een mooie navigatie unit in de auto. Zo ben ik ook bij kiaclub.nl terecht gekomen. Inmiddels contact gehad met Stief en Xtra40 die mij verder aan het helpen zijn. Ook heb ik de inbouw Witson unit besteld uit China. Ik ben super benieuwd en enorm gelukkig met me nieuwe auto. //excuses voor spel fouten. Zodra ik een foto heb zal ik die delen! 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Hallo Kiakuiper, Welkom hier! Een Sportage, mooie keuze. Met de Witson erin ga je daar veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd met de aankoop en ik wacht op de foto. Quote
iwan073 Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Gefeliciteerd met je nieuwe auto man! Quote
Gast Stief Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 Hey Harm, Bij deze ook namens mij een officiele welkom. Quote
driesdiesel Geplaatst 8 Februari, 2015 Geplaatst 8 Februari, 2015 Welkom van harte met de nieuwe wagen Quote
erwin rio Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Hoi welkom bij de club de sportage is een hele mooi auto Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
santu001 Geplaatst 18 Februari, 2015 Geplaatst 18 Februari, 2015 Gefeliciteerd, lijkt wel of mijn auto een paar dagen later onder exact dezelfde strik en doek heeft gestaan bij AHZ Zoetermeer. Quote
kiakuiper Geplaatst 20 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 20 Februari, 2015 Ha, inderdaad! Alleen heb ik niet de X-Clusieve / Automaat uitvoering. Quote
santu001 Geplaatst 20 Februari, 2015 Geplaatst 20 Februari, 2015 Ik heb een beetje hetzelfde pad als jullie gevolgd met iets andere hoofdrolspelers. Uitgekomen bij deze dealer, omdat er volgens Internet genoeg aanbod was. We gingen kijken voor de zilveren, maar kwamen uit bij deze. Duurder dan onze insteek, maar toch zag ik het als een buitenkans. De Sportages gingen daar wel als warme broodjes over de toonbank. Crisis, welke crisis en inderdaad het no-nonsense beleid in aanpak en onderhandelen zorgde ervoor dat we aan het einde van de dag met een mooie deal en goed gevoel huiswaarts gingen. De uiteindelijke aflevering c.q.onthulling was een ervaring apart. Veel plezier met je aankoop, maar als ik van mijn eigen ervaring uitga zit dat wel goed. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.