Jump to content

Recommended Posts

Posted

De nieuwe is al een tijdje te bestellen, volgens mij vanaf begin maart. Ik heb de mijne ergens rond 10 maart besteld, dat is de nieuwe omdat volgens de dealer de oude niet meer te bestellen was. De website is/was daar trouwens onduidelijk over, daar stond nog gewoon de oude versie. Dus helemaal duidelijk zijn ze niet in hun communicatie bij KIA. Ik heb ook het idee dat Nederland een van de eerste landen is waar de nieuwe te bestellen is

Posted

Ook ik ga serieus overwegen er eentje te bestellen. De derde uitvoering (Dynamic Plus Line blijft net onder de subsidiegrens) heb je dan (Particulier) voor iets van 41k. Als je 'gaspedaal' mag geloven brengt een 2019 Executive uitvoering (43k km ) zo'n 37,5 k op. Heb ik 3,5  jaar gereden voor 3500 euro. Waar zit mijn denkfout?

Posted
Ook ik ga serieus overwegen er eentje te bestellen. De derde uitvoering (Dynamic Plus Line blijft net onder de subsidiegrens) heb je dan (Particulier) voor iets van 41k. Als je 'gaspedaal' mag geloven brengt een 2019 Executive uitvoering (43k km ) zo'n 37,5 k op. Heb ik 3,5  jaar gereden voor 3500 euro. Waar zit mijn denkfout?

Die brengen denk ik ook veel op vanwege de lage bijtelling die er nog op zit.
Posted (edited)
1 uur geleden, zei Sigmasailor:

Dat je van een executive terug gaat naar een dynamicplus, met ook nog een prijsverschil van 3k of zo?

En prijzen op gaspedaal zijn verkoop prijzen, inkoop zal wat lager liggen, net als particuliere verkoop.

Edited by gjcvro
Posted
1 hour ago, Sigmasailor said:

Die heb ik ook besteld. En met die prijs kun je ook nog kiezen voor een andere kleur en dan blijf je nog onder de 45k. De standaard kleur vindt ik niet zo leuk..

Posted
4 uur geleden, zei gjcvro:

Dat je van een executive terug gaat naar een dynamicplus, met ook nog een prijsverschil van 3k of zo?

En prijzen op gaspedaal zijn verkoop prijzen, inkoop zal wat lager liggen, net als particuliere verkoop.

Kan je wat slecht vergelijken. Ik moet zeggen dat ik de stoelverstelling al jaren niet gebruikt heb (na een weekje pielen is het prima). Verder zit er nauwelijks 'echt' verschil in: de nieuwe + lijkt erg op de oude executive (met een opendakje!!). De duurste heeft een 3kW aansluiting voor externe zaken (ga ik niet gebruiken) en nog meer speeltjes waarvan ik me het echte nut afvraag. Ik heb bijvoorbeeld de geheugenstand van de stoel echt nog nooit gebruikt! Verkopen kan je ook zelf; de mijne blijft lekker in de familie. Het is best aanlokkelijk om (bijna letterlijk) voor een paar duizend euro weer een verse te hebben. Morgen naar de dealer!

Posted
4 uur geleden, zei Erikdeb:

Die heb ik ook besteld. En met die prijs kun je ook nog kiezen voor een andere kleur en dan blijf je nog onder de 45k. De standaard kleur vindt ik niet zo leuk..

Heb je al iets gevonden over kleuren? Ik kan nog niest vinden; Kia houdt het lekker vaag.

Posted
5 uur geleden, zei Sigmasailor:

Verkopen kan je ook zelf; de mijne blijft lekker in de familie. 

Nadeel van prive -> prive kopen is dat je volgens mij geen aanspraak kunt maken op de subsidie. Dat kan via een officieel bedrijf wel. Daarom zouden de prijzen voor prive verkoop lager liggen. Maar het is blijkbaar een gekke markt dus proberen kun je het altijd.

Posted
8 hours ago, Sigmasailor said:

Heb je al iets gevonden over kleuren? Ik kan nog niest vinden; Kia houdt het lekker vaag.

De kleuren worden inderdaad niet in de prijslijst genoemd, best wel raar eigenlijk. De dealer heeft ze wel en dan ook geprint op een stukje staal. Dat geeft toch de beste indruk. En dit filmpje laat de kleuren ook aardig zien: 

. Heb zelf gekozen voor mineral blue

Posted
17 uur geleden, zei gjcvro:

Nadeel van prive -> prive kopen is dat je volgens mij geen aanspraak kunt maken op de subsidie. Dat kan via een officieel bedrijf wel. Daarom zouden de prijzen voor prive verkoop lager liggen. Maar het is blijkbaar een gekke markt dus proberen kun je het altijd.

Valt er door de metalic optie toch al buiten (helaas!). Anders ging het inderdaad even via een dealer.

Posted
13 uur geleden, zei Erikdeb:

De kleuren worden inderdaad niet in de prijslijst genoemd, best wel raar eigenlijk. De dealer heeft ze wel en dan ook geprint op een stukje staal. Dat geeft toch de beste indruk. En dit filmpje laat de kleuren ook aardig zien: 

. Heb zelf gekozen voor mineral blue

Ga ik morgen ook doen; nog even de laatste onderhandelingen met de dealer en klaar.

Posted

Zo, geregeld: Niro EV DynamicPlusLine in Mineral Blue zonder dat wat rare (mijn mening) 'two tone' wat je op de andere (veelal schutkleuren) uitvoeringen vaak ziet (niet gratis overigens). En nu begint, net als 4 jaar geleden, het lange wachten weer. Gelukkig bevalt de e-Niro ook nog uitstekend, dus is het geen straf. Overigens is de subsidie (3360 of zo) pot bijna leeg; snel zijn dus!

• Like 2
Posted
2 hours ago, Sigmasailor said:

Zo, geregeld: Niro EV DynamicPlusLine in Mineral Blue zonder dat wat rare (mijn mening) 'two tone' wat je op de andere (veelal schutkleuren) uitvoeringen vaak ziet (niet gratis overigens). En nu begint, net als 4 jaar geleden, het lange wachten weer. Gelukkig bevalt de e-Niro ook nog uitstekend, dus is het geen straf. Overigens is de subsidie (3360 of zo) pot bijna leeg; snel zijn dus!

Hetzelfde wat ik heb besteld! En in dezelfde kleur die ik wel de mooiste kleur vind die ze leveren: 

Posted
5 uur geleden, zei Sigmasailor:

Hier ook mineral blue, maar met contrasterende kleur. Ik vind raar leuk. Oh en executive versie

• 1 month later...
Guest edsnijders
Posted
Op 3-4-2022 om 15:34, zei eizo1965:

Zag op de site van Kia dat het nieuwe model al te bestellen is. Iemand al een bestelling geplaatst?

Ja begin april de nieuwe Niro exutieve besteld levering augustus / september hopelijk.

Posted
1 uur terug, zei edsnijders:

Ja begin april de nieuwe Niro exutieve besteld levering augustus / september hopelijk.

Ik heb begin april de nieuwe Niro EV Dynamic PlusLine besteld, levering waarschijnlijk september werd verteld.

• 2 weeks later...
Posted

Ook de e-Niro Dynamic Plus in april besteld maar nu het bericht ontvangen dat er leveringsproblemen zijn met de Harman Kardon audio installatie. Nu moeten we van Kia we kiezen. Of wachten of kiezen voor een head up display. Moeten de keuze as. Maandag doorgeven. Meer mensen dit bericht gekregen?

Posted (edited)

Net ook een telefoontje gehad van de dealer hierover, onze niro staat gepland voor week 41.
Ik vind het een magere oplossing.. HK geluidssysteem of HUD, kan het mis hebben maar denk dat de HK flink duurder uitvalt dan een HUD...

Daarnaast geven ze met de wijziging ook aan dat de levering daardoor 'waarschijnlijk' niet vertraagd word, geen garantie dus

deze week maar eens luisteren naar het verschil.

Edited by Ampeter
Posted (edited)

Ik heb ook van de week telefoon gehad. 
het was meer een mededeling dan een keuze. 
andere optie was opnieuw bestellen en achter in de rij aansluiten.

zal je het echt merken als het er niet inzit ?

besteld op 13 april. Kia Niro-ev dyn.plus in de kleur cityscape green.
levering staat nu op week 37.

we wachten rustig af……

Edited by pe-el2