vengafan Geplaatst 3 April, 2015 Geplaatst 3 April, 2015 In onze Venga 1.6 geeft de benzine meter op dashboard niet de juiste stand meer aan na het resetten en het plaatsen van een nieuwe vlotter in benzinetank heeft het 4 dagen gefunctioneerd Zijn nu terug bij af de 16e april gaan ze zich in de garage er over buigen Tot die tijd is het de dagteller in de gaten houden wanneer er weer getankt moet worden Zijn er meer Kia (Venga) rijders die dit al bij de hand hebben gehad? Quote
bigwade Geplaatst 3 April, 2015 Geplaatst 3 April, 2015 Het goede nieuws is dat ze dat gaan oplossen bij Wolters. Het is ook een niet bestaand euvel want de Venga's zijn de beste Kia's ever (tot nu toe) Komt goed.. Quote
vengafan Geplaatst 4 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2015 heb ook alle vertrouwen in Wolters......het was/is alleen een algemene vraag of dit vaker voor komt Quote
vengafan Geplaatst 16 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 16 April, 2015 Na een grondig onderzoek door de monteurs van Wolters kwam er uit dat een stekkertje niet goed vast zat waardoor boordcomputer en benzine meter verkeerde waarden aangaven. Auto netjes gewassen en uitgezogen terug gekregen. Als dank een lekkere traktatie voor morgenmiddag afgegeven 2 Quote
Smart Geplaatst 18 April, 2015 Geplaatst 18 April, 2015 Je was dus deze keer vlotter weg......begrijp ik! 2 Quote
vengafan Geplaatst 14 Juni, 2015 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2015 eind goed al goed? de Venga bleef problemen houden met zijn benzinemeter na diverse keren terug geweest te zijn is er in overleg met KIA Nederland de brandstofpomp in de tank te vervangen. Het leuke is nu dat er opeens meer kilometers op een tankinhoud gereden kan worden ( en nee de tank is nog net zo groot) vraag me nu alleen wel af of de brandstofpomp die erin zat wel goed is geweest gezien wat we in het verleden met een volle tankinhoud konden rijden. Quote
Smart Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 ..............vraag me nu alleen wel af of de brandstofpomp die erin zat wel goed is geweest gezien wat we in het verleden met een volle tankinhoud konden rijden. Dat is een scherpe opmerking. Ik vraag mij ook af of er dan sprake is van een gemodificeerde brandstofpomp. Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Juli, 2015 Geplaatst 3 Juli, 2015 Normaal gesproken geeft een brandstofpomp meer aanvoer dan er daadwerkelijk door de injectoren ingespoten kan worden. De niet gebruikte brandstof gaat retour de tank in. Wat misschien het probleem is (geweest) zou de druk van de pomp kunnen zijn: dat daardoor de injectoren niet goed vernevelden of niet goed afsloten, waardoor je ongunstige verbranding krijgt en dus een hoger verbruik. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.