John Kanon Geplaatst 4 April, 2015 Geplaatst 4 April, 2015 Zijn er meer forumleden die een offerte hebben aangevraagd voor de nieuwe Picanto First Edition en niet vrolijk werden? Ze bleven maar strooien met reclame,derhalve maar een vrijblijvende offerte aangevraagd. Ik wordt nog gebeld,maar zonde van de tijd. Mijn Comfort is nog ruim 7.100 euro waard,na 1 jaar en 8 maand en 12.500 op de teller. De huidige Picanto kost bijna 14.000 incl. aflevering en ik heb voor die van mij 11.000 betaald all in,zonder inruil. Momenteel komt er nog wel 1250 extra inruil bij,maar ik moet dan nog 5.500 bijbetalen,excl. metallic lak wat ik nu wel heb. De huidige Picanto heeft veel extra´s,maar voor mij niet interessant. Er zijn ook wel goedkopere uitvoeringen,maar dan moet ik o.a. airco en C.V. met A.B.en metallic lak inleveren. We blijven dus maar mooi zitten waar we zitten. Quote
betominice Geplaatst 4 April, 2015 Geplaatst 4 April, 2015 Dag John Als ik goed reken vergeef me als ik het mis heb koop je een auto die 3000 euro duurder is al met al betekent dit 2500 euro in 2 jaar (volgens dealer). Ik ga me Ceed volgend jaar ook inruilen dan is hij 3 jaar oud ik wil ook wel zo`n deal. Quote
bigmac Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Ik kreeg een offerte (ongezien) van 4000 eur bij de Kia dealer en 4900 bij Renault. Mijn Picanto is nu bijna 4 jaar en heeft 125000 gelopen. Ik heb er oorspronkelijk zo'n 11000 voor betaald. Maar mijn Picanto bevalt me nog goed dus ik rijd nog wel een tijdje door. Quote
John Kanon Geplaatst 5 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2015 Dag John Als ik goed reken vergeef me als ik het mis heb koop je een auto die 3000 euro duurder is al met al betekent dit 2500 euro in 2 jaar (volgens dealer). Ik ga me Ceed volgend jaar ook inruilen dan is hij 3 jaar oud ik wil ook wel zo`n deal. Met mijn geringe aantal km´s,zijn dat duure km´s. Met een Ceed na 3 jaar,is het een ander verhaal,jij krijgt vast een ander voorstel. Vergeet niet dat de prijs in het boekje,waar ze nu van uitgaan,doorgaans een stuk hoger is dan wat je normaal betaald. De vorige keer ging daar al direkt al1500 van af,het verschil is dan nog maar 1500. Het blijft vestzak-broekzak en ik kijk wat ik onderaan de streep moet bijbetalen en dat is me veel te veel. Een goedkopere uitvoering kan,maar denk dat ik dan nog minder krijg voor de mijne. Ik bekijk het over 2 jaar nog wel een keer. Als de auto over een paar maand z´n grote beurt heeft gehad,is het logisch om nog 2 jaar verder te tuffen. En het belangrijkste: Op een enkel klein dingetje na,voldoet de Pica uitstekend. Quote
betominice Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Dat klopt John Het is ook niet erg voordelig om je pica in te ruilen bij die leeftijd . Het gaat er toch om bij de dealer dat die ook centjes verdienen ook die moeten hun bammetje smeren elke dag ja helaas kost de auto veel centjes . Zou graag terug willen naar de tijd van de drie B Bier ......... en brommers vul tweede maar in lijken op paaseieren Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Volgens ANWB koerslijst zou hij bij inruil ongeveer €8150,- waard zijn. Maar vraagje is de €7100,- het eerste bod van de dealer of heb je alles al uit onderhandeld... Kan namelijk ook nog een paar honderd euro schelen. Quote
betominice Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Dag Lourens Daar heb je een punt heb wel eens met een verschil gezeten van 3000 euro echt waar bij verschillende kia dealers dus sjoppen helpt Quote
fonzie Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Zijn er meer forumleden die een offerte hebben aangevraagd voor de nieuwe Picanto First Edition en niet vrolijk werden? Ze bleven maar strooien met reclame,derhalve maar een vrijblijvende offerte aangevraagd. Ik wordt nog gebeld,maar zonde van de tijd. Mijn Comfort is nog ruim 7.100 euro waard,na 1 jaar en 8 maand en 12.500 op de teller. De huidige Picanto kost bijna 14.000 incl. aflevering en ik heb voor die van mij 11.000 betaald all in,zonder inruil. Momenteel komt er nog wel 1250 extra inruil bij,maar ik moet dan nog 5.500 bijbetalen,excl. metallic lak wat ik nu wel heb. De huidige Picanto heeft veel extra´s,maar voor mij niet interessant. Er zijn ook wel goedkopere uitvoeringen,maar dan moet ik o.a. airco en C.V. met A.B.en metallic lak inleveren. We blijven dus maar mooi zitten waar we zitten. Van inruilen wordt er meestal maar 1 beter , en dat is de dealer. Naar mijn idee kan je een nieuwe auto het best "oprijden". Dan rij je het voordeligst. Quote
John Kanon Geplaatst 5 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2015 Volgens ANWB koerslijst zou hij bij inruil ongeveer €8150,- waard zijn. Maar vraagje is de €7100,- het eerste bod van de dealer of heb je alles al uit onderhandeld... Kan namelijk ook nog een paar honderd euro schelen. Dit was een online offerte,ik word nog gebeld. Ze strooien momenteel met online reclame. Na lang negeren,toch maar een keer geklikt,hoofdzakelijk uit nieuwsgierigheid. Als de wagen zich goed blijft gedragen,dan kan het best zijn dat ik er nog jaren mee door rij. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Van inruilen wordt er meestal maar 1 beter , en dat is de dealer. Naar mijn idee kan je een nieuwe auto het best "oprijden". Dan rij je het voordeligst.Autorijden kost je gewoon geld, en om nou te zeggen dat alleen een dealer beter wordt van inruil. ik heb altijd een goede deal kunnen sluiten met mijn dealer. (kost soms wat tijd om te onderhandelen) En om je auto nou op te rijden... dan kan je beter een auto kopen van 2 jaar oud en hem inruilen als hij 5 is. Ik wil wel graag een veilig en goede auto rijden. Quote
bigmac Geplaatst 5 April, 2015 Geplaatst 5 April, 2015 Die afleveringskosten zijn ook een flinke kostenpost bij een inruil: zo 10 % van wat je Picanto kost. Quote
John Kanon Geplaatst 5 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2015 Die afleveringskosten zijn ook een flinke kostenpost bij een inruil: zo 10 % van wat je Picanto kost. Klopt,en bij Kia zijn ze misschien wel het hoogst van alle merken,zeker i.v.t. de prijs,bijna 900 euro voor een Pica. En bij een gebruikte van 2 jaar oud,rekenen ze weer rond de 500 euro,dat is helemaal erg. Een euro of 200 kan ik nog begrijpen,voor poetsen en een tank benzine,maar meer niet. Quote
Picawhite Geplaatst 9 April, 2015 Geplaatst 9 April, 2015 Wat dacht je van de eventuele garantie , afleverbeurt , de plek die de auto inneemt in de showroom , moet ook betaalt worden . Quote
John Kanon Geplaatst 9 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2015 Wat dacht je van de eventuele garantie , afleverbeurt , de plek die de auto inneemt in de showroom , moet ook betaalt worden . Klopt deels,mijn huidige Pica heeft minimaal een jaar buiten gestaan bij de importeur Quote
bigmac Geplaatst 11 Juni, 2015 Geplaatst 11 Juni, 2015 Bij Suzuki boden ze me 5000 euro voor mijn Picanto, die deze week 4 jaar is geworden en 131000 km heeft gelopen. Proefrit in een Suzuki Celerio gemaakt, maar dat rijdt pas echt zuinig. Scheelt zo 15-20% met wat ik met de Picanto haal (volgens de boordcomputers). Quote
betominice Geplaatst 11 Juni, 2015 Geplaatst 11 Juni, 2015 Oeps stiekem naar een Suzuki gaan kijken voor we Kia reden hebben we een Suzuki Swift gereden helaas deed deze niet aan de verwachtingen Kwa gebruik. Ook laatst weer wezen kijken omdat deze altijd wel beviel maar vindt de Suzuki Swift kwa luxe en afwerking een beetje tegenvallen hebben dus gekozen voor een picanto sportsline . Word overigens morgen geleverd . Dus ga me mandje maar zo in . Quote
fonzie Geplaatst 12 Juni, 2015 Geplaatst 12 Juni, 2015 Bij Suzuki boden ze me 5000 euro voor mijn Picanto, die deze week 4 jaar is geworden en 131000 km heeft gelopen. Proefrit in een Suzuki Celerio gemaakt, maar dat rijdt pas echt zuinig. Scheelt zo 15-20% met wat ik met de Picanto haal (volgens de boordcomputers). Daarin wil je toch niet dood gevonden worden ! Wat een "oubollig ding." Quote
arjan gt Geplaatst 12 Juni, 2015 Geplaatst 12 Juni, 2015 Bigmac doet alles voor een laag verbruik zelfs"vreemdgaan". Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 3 Quote
bigwade Geplaatst 12 Juni, 2015 Geplaatst 12 Juni, 2015 Ik zie het em zo maar doen zo'n witte suus met Dacia neus. 5000 eu inruil is tenslotte ook niet gek. Wel hier blijven posten bm We zijn tenslotte niet eenkennig edit: net even dit filmpje bekeken http://www.autoweek.nl/video/4353/rij-impressie-suzuki-celerioen dan is het nog niet zo gek dat bm naar dit modelletje kijkt. Met zoveel km/jr gaat het wel om de muntjes tenslotte. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 12 Juni, 2015 Geplaatst 12 Juni, 2015 @Bigwade......... een witte????? Dat doet bigmac nooit. Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Maar mooi???? Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk 1 Quote
bigmac Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Sorry, maar ik blijf gewoon mijn Picanto nog een tijd doorrijden. Deze is namelijk weinig mis mee (enkel de vering begint slapjes te worden). Dus geen inruiling. En elke dag met plezier in je auto stappen is toch ook wel wat waard. 1 Quote
bigwade Geplaatst 13 Juni, 2015 Geplaatst 13 Juni, 2015 Sorry, maar ik blijf gewoon mijn Picanto nog een tijd doorrijden. Deze is namelijk weinig mis mee (enkel de vering begint slapjes te worden). Daar heeft die suus bij aanschaf al last van. Scherp blijven heeft btw ook wel wat Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.