Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo wijze forumleden.

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid verschaffen bij het volgende;

Hoe weet ik welke van de volgende 2 automatische transmissies ik heb:

- 30-40 LEi

- A5SR1

Daarnaast lees ik op dit forum dat je in je achterdifferentieel 1,6 liter gooid, terwijl het boekje zegt dat een diff. zonder LS maar 1,3 liter nodig heeft achter.(slechts een LSD 1,6 liter)

wie geloof ik nu ..

Het betreft een kia sorento 1, 3.5v6 01-2006

Mvg, Sander

Geplaatst

Ik heb dezelfde auto ook uit 2006 wil graag ook alle olie verversen enz graag zou ik van je weten wat je erin gooid kan ik dat vergelijken met wat de plaatselijke autoshop me hier wil aansmeren

Alvast bedankt

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb dezelfde auto ook uit 2006 wil graag ook alle olie verversen enz graag zou ik van je weten wat je erin gooid kan ik dat vergelijken met wat de plaatselijke autoshop me hier wil aansmeren

Alvast bedankt

Davey, een beetje laat maar hier dan toch de reactie, wellicht dat je al bij de garage bent geweest..

Volgens factuur is het volgende toegepast:

Transmissieolie is 75W90. 

Tussenbak ATF olie.

Ik heb echter niet doorgevraagd naar het merk olie. Daar heb ik in dit geval maar op vertrouwd.

Zoals wel vaker geadviseerd op dit forum is het ook goed om de kruiskoppelingen te smeren.

Verder wat betreft automaatbak. Die zou ik persoonlijk niet verversen wegens oude olie die achterblijft, maar na verloop van tijd eens laten spoelen/flushen.

Motorolie zou ik voor 5w30 vol synthetisch gaan, aan te raden is ook even een motorflush toe te passen bij olieverversing, simpel en goedkoop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...