Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste heren, sinds een maand of wat worden bij ons alle nieuwe auto's geleverd met mee brandende achterlichten bij de DRL en dat vind ik eigenlijk best wel een veilig idee, de lichtautomaat schakelt mij soms net effe wat te laat in. Aangezien jullie zowat elke KIA in onderdelen op de keukentafel hebben gehad vroeg ik mij af of jullie een idee hebben hoe de achterlichten mee te laten schakelen. Ik geprobeerd het uit te dokteren maar ik háát het om in kabelbomen te knippen en solderen als ik niet precies weet wat ik doe. Kunnen jullie m'n neus de goeie kant op zetten hoe en wat?

Alvast bedankt, Ray.

• Like 1
Geplaatst

ik zou eerst even bij de dealer vragen of dit software matig is te schakelen ???

waarschijnlijk / misschien is dit wel met een software update te doen maar zo ver ben ik nog niet  :no:  :no:

Geplaatst

Beste heren, sinds een maand of wat worden bij ons alle nieuwe auto's geleverd met mee brandende achterlichten bij de DRL en dat vind ik eigenlijk best wel een veilig idee

Waarom zet je de normale verlichting niet gewoon altijd aan ?

zo rij nu al zeker 6,5 jaar.

Lichten gaan gewoon automatiek uit als je je sleutel er uit haalt.

Hoef je niks voor te knippen e/o solderen :wink:

Geplaatst

Waarom zet je de normale verlichting niet gewoon altijd aan ?

zo rij nu al zeker 6,5 jaar.

Lichten gaan gewoon automatiek uit als je je sleutel er uit haalt.

Hoef je niks voor te knippen e/o solderen :wink:

Hr. bw: het gaat hier over de DRL (Dag Rij Lichten).

Volgens mij heeft de Canta+ van jou dat (helaas nog) niet.   :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

BW heeft NRL (Nacht Rij Lichten) en kunnen overdag aan.

Werkt goed heb ik begrepen

Geplaatst

Ik heb het een tijd geleden bij mijn dealer nagevraagd, incl. de vraag of de knipper-automaat van 3 naar bijv. 5x knipperen kom worden gezet.

Zij zeiden van niet.

Ik heb daarna nog twee dealers aangeschreven, maar nooit antwoord gehad. Misschien als iemand anders nog eens ergens wil vragen?

KMNL verwijst me ook naar de dealer :-\

Geplaatst

Hr. bw: het gaat hier over de DRL (Dag Rij Lichten).

Volgens mij heeft de Canta+ van jou dat (helaas nog) niet.   :-)   :-)

Grtz.

Specialmade

DRL+achterlichten= is in mijn simpele beleving gewoon je normale verlichting.

Het zal voor iets schelen w.b. ledjes oid maar waar gaat dit over ?

NB ik had het over  6,5 jr maar daar komt 11 jaar bij want de Chevy had het ook.

De Canta+ rijdt dus net als de Chevy gewoon met normaal licht en dan hoef ik me dus niet te schamen, tog ?

Geplaatst

@ Xtra + Murcie

Thanks, ik ga de dealer eens ff lastigvallen dan. Ik had zelf al even in de software zitten bladeren maar kwam geen diagnosesysteem tegen zoals VagCom/STAR/V12 enz, zal hier even posten wat de uitkomst is.

Geplaatst

DRL+achterlichten= is in mijn simpele beleving gewoon je normale verlichting.

Het zal voor iets schelen w.b. ledjes oid maar waar gaat dit over ?

NB ik had het over  6,5 jr maar daar komt 11 jaar bij want de Chevy had het ook.

De Canta+ rijdt dus net als de Chevy gewoon met normaal licht en dan hoef ik me dus niet te schamen, tog ?

DRL is naar mijn bescheiden mening gewoon veel beter zichtbaar overdag in het dagelijks verkeer, vandaar ik hier mee bezig ben.

• Like 2
  • 2 weken later...
Geplaatst

En het antwoord isssssssssssss: nee! Ze kunnen dat niet instellen volgens de importeur, en ook de knipperlichten kunnen ze niks aan doen. Erg fijn, bedankt namens de feestcommissie.

• Like 1
Geplaatst

Als dit echt zo is valt me dit zwaar tegen van Kia...

Dan ga ik zelf maar eens kijken of ik schema's kan vinden/verkrijgen hoe de DRL met LED zijn aansturing krijgt. Kijken of het dimmen te omzeilen is...

Geplaatst

En het antwoord isssssssssssss: nee! Ze kunnen dat niet instellen volgens de importeur, en ook de knipperlichten kunnen ze niks aan doen. Erg fijn, bedankt namens de feestcommissie.

Kan me niet voorstellen dat het bij de KIA niet verder gaat dan verkopen en de 7 jr garantie binnen de vastgestelde voorwaarden,.............meedenken zou alleen maar hun eigen producten veiliger maken, en zouden mensen  die de achterlichten brandend willen hebben, dit gedaan kan worden zonder dat er garantie op zit of iets dergelijks.

Wat mij eigenlijk ook wel stoort is dat  er bij de importeur en dealers wel degelijk wordt meegelezen op dit prachtige forum, waarom reageren ze hier niet in topics op gestelde vragen of problemen?  Toch niet bang voor hun eigen producten of een breed maatschappelijke discussie? 

KIA mooier kunnen we het niet maken

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik denk dat je even naar de vraagstelling moet kijken.

Als alleen de vraag wordt gesteld van kunnen de achterlichten ingeschakeld worden met de DRL is het antwoord kort en bondig. "Nee"

Want dat kan niet op dit type omdat de software niet zo geschreven is en de bekabeling er zo op afgestemd is.

Wanneer je naar de dealer gaat en stelt daar de vraag dan willen ze dat best doen zolang je je knip maar trekt.

Natuurlijk wil Kia meedenken om auto's nog veiliger te maken en misschien op de nieuwe type's komt dit ook wel of zit het er al op.

Je weet als het ene merk het gaat doen volgt de andere snel.

Er zijn vele autoforums maar hier heeft geen één merk of importeur een account om te reageren.

Vele luisteren niet naar hun forumleden omdat het voor rijders onderling is.

Dat doet Kia wel maar via de KCG leden.

En dat is één van de weinige merken die dit doet.

uitleg KCG

• 3 weken later...
Geplaatst

Waarom is het zo ingewikkeld de Led achterlichten samen met de DRL -led voorlampen  te laten branden ?  Dit schijnt in de toekomst bij nieuwe auto's verplicht te worden. De pimpmasters  moeten zoiets toch wel voor elkaar kunnen krijgen?

Geplaatst

Als de bedrading van de auto er niet op voorbereid is is zoiets lastig. In dit geval naar mijn idee met name omdat de DRL en stadslichten in 1 unit zitten.

Kijk je bijv. naar nieuwere Volvo's, die hebben stadslicht en DRL los van elkaar en laten simpelweg stadslicht meegaan met DRL.

Doe je dit bij de Picanto dan dimmen de DRL omdat die OOK stadslicht zijn. 

Bij een nieuwer model (geen facelift) zal het idd verplicht zijn en zullen ze de bekabeling en aansturing hierop aanpassen.

Helaas voor ons kiest Kia er (nog?) niet voor om de verlichting met CANbus te voorzien, dan zou het een kwestie

zijn van wat aanpassen in de computer, nu is het (iig gedeeltelijk) "hard" bedraad en dus niet makkelijk te wijzigen.

Ik ben er zelf ook al naar aan het kijken, maar heb dan een schema nodig van de verlichting en tijd, met name tijd...

• 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...